حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
4793 بازديد

معرفی سرامیک و کاشی سه بعدی و کاربردهای آن

معرفی سرامیک و کاشی سه بعدی و کاربردهای آن
کاشی و سرامیک سه بعدی با ایجاد نمایی خلاقانه و واقعی از طرح‌های انتخابی جلوه ای جدید از طرح کاشی و سرامیک است که باعث تحول چشمگیری در دکوراسیون داخلی گردیده است، کاشی 3D به عنوان جدیدترین طرح کاشی وسرامیک شناخته می‌شود.

کاشی و سرامیک به عنوان یکی از اصلی ترین پوشش دهنده‌های ساختمانی شناخته می‌شود که شرکت‌های بسیاری در جهان به تولید آن مشغول هستند، ظهور کاشی و سرامیک‌های با کیفیت و همه گیری استانداردهای کیفی در سازندگان طراز اول کاشی و سرامیک باعث شد تولید کنندگان رقابت را بر پایه طرح و کیفیت قرار دهند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تحول عظیمی در زمینه ایجاد طرح، نقش، رنگ و کیفیت تولید کاشی و سرامیک به وقوع پیوسته است و ما شاهد ظهور طرح‌های خلاقانه در دکوراسیون داخلی هستیم. یکی از مهمترین طرح‌های مد روز کاشی و سرامیک ایجاد نمای سه بعدی در فضاهای داخلی است که بازنمایی کاملی از طرح مورد نظر است.

کاشی سه بعدی

بازنمایی کاملی ز یک طرح به گونه ای که تمامی ابعاد سه گانه آن را بتوان در یک طرح دو بعدی به نمایش گذاشت سه بعدی سازی نام دارد و هنری است که در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از مظاهر این هنر ظهور طرح‌های سه بعدی بر روی کاشی و سرامیک برای استفاده در دیواره‌ها و کف ساختمان به عنوان پوشش دهنده داخلی است. کاشی 3D از  مدل‌های جدید کاشی و سرامیک  است که جلوه ای بی نظیر و شیک را در فضا ایجاد می‌کند. بازنمایی طرح سه بعدی یک عمل حلاقانه است که به کمک بازی با پرسپکتیو به وجود می‌آید و جلوه ای واقعی را برروی کاشی و سرامیک به وود می‌آورد. اگر به کاشی با طرح‌ سه بعدی  با کمی فاصله نگاه کنید احساس خواهید کرد طرح زنده در پیش روی شما قرار داد، به خصوص در بازنمایی تصاویر طبیعت که به کمک کاشی و سرامیک سه بعدی به راحتی می‌توانید طبیعت را مهمان خانه خود نمایید.

توجه به این نکته ضروری است که طرح سه بعدی شامل دو نوع بازنمایی طرح سه بعدی بر روی کاشی دوبعدی و ایجاد بعد سوم در کاشی است. برخی از کاشی‌ها با ایجاد پستی و بلندی هایی که عمق طرح نام دارند بازنمایی قدیمی از طرح‌های سه بعدی هستند.

کاشی سه بعدی دیواری

دیوارها به عنوان زمینه ای برای بازنمایی طرح‌های سه بعدی بهترین فضا در خانه و محیط‌های مختلف هستند، استفاده از کاشی سه بعدی دیواری به خصوص در اتاق‌های پذیرایی و نشیمن تبدیل به یک نماد دکوراتیو لاکچری و جذاب شده است که روز به روز به علاقمندان آن اضافه می‌شود. شرکت‌های کاشی سازی با پیاده سازی طرح‌های سه بعدی که اغلب مناظر طبیعی مانند جنگل، آسمان، ساحل و دریا طبیعت را به دل زندگی مدرن وارد می‌کنند که نه تنها باعث کاهش تنش‌های زندگی شهری می‌شود، آرامشی صد چندان را با احساس حضور در دل طبیعت به تماشاگران القا می‌کند.

کاشی سه بعدی دیوار اغلب بازنمایی عمق بر روی فضای دوبعدی است اما ایجاد چالش‌های عمقی بر روی کاشی‌های دیوار نیز طرح سه بعدی است که در ادامه با نمونه طرح‌های آن آشنا می‌شوید.

آیا می‌توان از کاشی سه بعدی برای آشپزخانه استفاده کرد؟

برای بسیاری سوال است که آیا کاشی سه بعدی مناسب استفاده در آشپزخانه است؟ در جواب این سوال باید گفت که کاشی سه بعدی یکی از مهمترین نمونه‌های کاشی و سرامیک به کار گرفته شده در بخش کاشی بین کابینتی در آشپزخانه است. فضای بین کابینتی بستری مناسب برای استفاده از طرح‌های خاص و خلاقانه است، و کاشی سه بعدی به عنوان متریالی مناسب می‌تواند بهترین جلوه‌ها را در آن ایجاد نماید.

کاشی آشپزخانه سه بعدی

استفاده از کاشی سه بعدی در فضای آشپزخانه در دو دسته کاشی خلاصه می‌شود، استفاده از کاشی‌های طرح چاپی که اغلب بازنمایی از یک طرح جذاب رنگی است و به آشپزخانه عمق می‌دهد و با احتساب فضای طرح کاشی  آشپزخانه را بزرگتر جلوه می‌دهد. همچنین استفاده از کاشی هایی که دارای برجستگی هایی برای بازی با نور و سایه هستند. نمونه دوم اغلب شامل کاشی‌های تک رنگ است که برجستگی بخشی از آن جلوه ای جذاب را به وجود می‌آورد و نور با شکست خود سایه روشن جذابی را در آشپزخانه ایجاد می‌نماید. این نمونه کاشی‌های سه بعدی  اغلب شامل کاشی‌های می‌شود که به صورت رکتیفای برش خورده اند و بی هیچ فاصله ای در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

 کاشی سه بعدی

سرامیک سه بعدی

تصور افراد این است که سرامیک سه بعدی تفاوت بسیاری با کاشی سه بعدی دارد اما هر دو آنها از یک خانواده هستند و تنها در ساخت بیسکوییت کاشی و حرارت دهی اندکی تفاوت دارند. سرامیک‌ها اغلب در دمای بالاتری پخته می‌شوند و دارای تراکم بیشتری هستند که این باعث می‌شود در مقابل ضربه، رطوبت و حرارت مقاوم تر باشند. سرامیک‌های سه بعدی نیز مانند کاشی‌های سه بعدی با کمک طرح‌های چاپی جلوه‌های جذابی از طبیعت را برای شما بازنمایی می‌نمایند که اغلب مناسب استفاده در کف ساختمان هستند. سرامیک‌های سه بعدی از نوع رکتیفای هستند که بدون فاصله در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک طرح کلی را برایتان به وجود می‌آورند. در کف ساختمان دیگر نمی توان طرح‌های برجسته را جزویی از سرامیک سه بعدی به حساب آورد زیرا پستی و بلندی کف تردد را با مشکل مواجه می‌نماید.

ساخت کاشی و سرامیک سه بعدی

کاشی و سرامیک 3D در سه نوع معمولی، روکش اپوکسی و روکش کریستال تولید می‌شود. با توجه به نوع آن اغلب از نوع کاشی‌های دو پخت و سه پخت هستند که برای تولید دو یا سه بار وارد کوره می‌شوند، یکبار در مرحله پخت بیسکوییت که مانند هر کاشی و سرامیک دیگری تولید می‌شود و یکبار پس از قرار گرفتن طرح یا  لایه ی اپوکسی یا کریستالی روی طرح وارد کوره می‌شود. در ساخت کاشی‌های سه بعدی ابتدا کاشی  در نوع کاشی، سرامیک یا حتی پرسلان در ابعاد مختلف تولید می‌شود (این ابعاد بیشتر شامل 60*60، 80*80 و 30*30 رایج ترین ابعاد هستند) سپس با کمک دستگاه‌های چاپ جدید طرح سه بعدی بر روی این کاشی و سرامیک چاپ می‌شود. بر روی این طرح یک لایه میکروکریستال قرار می‌گیرد و دوباره وارد کوره می‌شود این لایه کاملا جذب سطح می‌شود و محصول نهایی آماده عرضه به بازار خواهد بود.

کاربرد کاشی و سرامیک سه بعدی

کاشی سه بعدی بیشتر به عنوان نمای دیوارها و کف پوش به کار می‌رود. این نوع سرامیک گزینه مناسبی برای ایجاد یک تحول اساسی در دکوراسیون داخلی است. سه بعدی بودن تصاویر چاپ شده بر روی این کاشی‌ها از آنها گزینه ای منحصر به فرد برای ساخت فضاهای لوکس و لاکچری ساخته است. تصاویر پیاده شده بر روی این نوع سرامیک‌ها لازم است از رزولوشن بالایی برخوردار باشند تا تصایر در بزرگنمایی شطرنجی نشوند. این نوع کاشی به طور عمده از پرسلان‌های ضدخش تهیه می‌شود تا بالاترین میزان مقاومت، کیفیت و دوام را داشته باشد. 
سرامیک‌های سه بعدی مناسب استفاده در کف و نمای دیوارها هستند. به طور کل اگر می‌خواهید یک نمای مناسب در کفپوش استفاده نمایید بهتر است از سرامیک‌های سه بعدی استفاده نکنید و این سرامیک‌ها را تنها در نمای دیوارها به کار ببرید. 

کاشی سه بعدی کف
کفپوش سه بعدی به چند شیوه قابلیت اجرا دارد که سرامیک سه بعدی یکی از آنهاست. سرامیک‌ها ممکن است با وجود مقاومت و طول عمر بالا به مرور جلا و درخشش خود را بر اثر پا خوردن از دست بدهد در نتیجه استفاده از سرامیک‌های سه بعدی بیشتر به عنوان سرامیک نمای دیوار پیشنهاد می‌گردد.

سرامیک سه بعدی دیواری

اگر با انواع کاشی و سرامیک آشنا باشید، خواهید دانست که کاشی و سرامیک انواع مختلفی هستند که نوع کاشی مناسب استفاده در دیوار هستند و سرامیک مناسب استفاده در کف ساختمان است، با این وجود می‌توان سرامیک‌ها را نیز به عنوان کاشی دیواری نیز مورد استفاده قرار داد (استفاده از کاشی در کف ساختمان به دلیل ظرافت و مقاومت کم آن به هیچ وجه توصیه نمی شود، کاشی‌ها با ایجاد ضربه و فشار به راحتی ترک می‌خورند) . سرامیک سه بعدی دیوار نسبت به کاشی سه بعدی دیوار از مقاومت بیشتری در مقابل ضربه، حرارت و رطوبت برخوردار است و به همین دلیل مناسب استفاده در فضاهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی است. این سرامیک‌ها به خصوص در فضای بین کابینتی آشپزخانه کاربرد بسیاری دارند.

سرامیک آشپزخانه سه بعدی

سرامیک سه بعدی در آشپزخانه به خصوص در فضای بین کابینتی می‌تواند جلوه ای بی نظیر ایجاد نماید. این سرامیک با مقاومتی که دارند قابل استفاده در پشت گازو سینک ظروفشویی هستند که دو بخش پرتنش در کاشی بین کابینتی است و لازم است از جنس مرغوبی در آنها استفاده شود که در برابر حرارت و رطوبت مقاوم باشند. سرامیک سه بعدی دارای یک لایه نازک شیشه مانند است که با پخت در کوره کاملا به سطح سرامیک چسبیده است و همین باعث می‌شود علاوه بر انعکاس نور جلوه ای جذاب را ایجاد نماید.

اگر به دنبال انتخاب یک طرح کاشی و سرامیک سه بعدی در آشپزخانه هستید سعی کنید بیشتر از رنگ‌های شاد استفاده نمایید این امر باعث می‌شود اوقات دلپذیری را در آشپزخانه تجربه کنید.

ویژگی‌های سرامیک سه بعدی

یکی از عمده ترین دلایل منحصر به فرد بودن سرامیک سه بعدی، بازنمای تصویر به شکل سه بعدی در یک بستر دو بعدی است که باعث ایجاد جلوه ای بی نظیر در فضا می‌گردد. 
مهمترین خصیصه دیگر آن نصب آسان و دوام و کیفیت آن است. کاشی‌های سه بعدی به طور کل ضد اسید و ضد خش هستند. 
نظافت سهل و آسان نیز گزینه دیگری از ویژگی‌های این محصول دوست داشتنی می‌باشد. 
نصب سریع و قابلیت اجرا بر روی هر پیش زمینه ای اعم از سیمان، سنگ، سرامیک، کاشی و ... باعث گردیده است یکی از سریعترین راه‌ها برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی محسوب گردد. 
کیفیت و مرغوبیت این نوع سرامیک در کل بالاست که باعث ثبات رنگ و نقش آن در مقابل سرما، گرما و سایر مواد می‌شود.این نوع سرامیک‌هادی حرارت می‌باشد که می‌تواند مناسب برای استفاده در کاشی و سرامیک با سیستم گرمایش و سرمایش باشد.

 سرامیک سه بعدی

صنعت سرامیک سازی در زمینه ایجاد طرح و نقش تا به آنجا پیش رفته است که امروزه طرح انتخابی شما به آسانی با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال، قابلیت پیاده سازی بر روی  کاشی و سرامیک را دارد. سرامیک‌های 3D که بیشتر مناسب استفاده بر روی دیوارها به عنوان نما هستند سطح صافی دارند اما کمی فاصله گرفتن از آن باعث ایجاد خطای دید و عمق دهی به تصایر می‌شود در نتیجه تصاویر به شکلی برجسته دیده می‌شود. 

نصب و اجرای کاشی و سرامیک سه بعدی

مدل جدید کاشی و سرامیک سه بعدی عمدتا سطحی از رزین و اپوکسی یا پلی اورتان دارند. نحوه اجرای این نوع سرامیک بدین گونه است  که تصویر مورد نظر انتخاب شده و بر روی لایه مخصوصی با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال پیاده می‌شود. این لایه بر روی زمین یا یدواری که برای اجرای کار در نظر گرفته شده است قرار می‌گیرد و با چند لایه لاک الکل و رزین و اپوکسی که لایه ای شفاف است پوشانده می‌شود.  پس از آن سرامیک‌های آماده شده به روش سه پخت آماده می‌شوند. یکی از مهمترین دلایل سه پخت شدن سرامیک‌های سه بعدی افزایش مقاومت آنها می‌باشد که علاوه بر آن جلوه بهتری ز تصویر را به نمایش می‌گذارد.

انواع کاشی و سرامیک سه بعدی

کاشی و سرامیک سه بعدی در سه نوع مختلف تهیه می‌شود که تفاوت آنها بیشتر در جنس و مرغوبیت پایه کاشی و سرامیک می‌باشد. این تفاوت باعث تفاوت عمده در قیمت سرامیک سه بعدی نیز می‌گردد.

کاشی‌های سه بعدی معمولی

این نوع کاشی همانند سایر کاشی و سرامیک معمولی است تنها تفاوت اجرای طرح سه بعدی به جای طرح‌های معمولی سایر کاشی‌ها و سرامیک‌هاست. در نتیجه تفاوت تنها در طرح پیاده شده بر روی کاشی و سرامیک می‌باشد. 

سرامیک سه بعدی کف

کاشی‌های سه بعدی با روکش اپوکسی

نوع دیگری کاشی‌های سه بعدی مشابه کاشی و سرامیک سه بعدی معمولی است، این نوع کاشی سه بعدی بر روی کاشی معمولی طرح سه بعدی پیاده شده است و تفاوت با کاشی سه بعدی معمولی در نحوه پیاده سازی طرح سه بعدی بر روی  آنها می‌باشد. در این نوع کاشی از برچسب‌های اپوکسی با روش سه پخت برای اجرای طرح سه بعدی استفاده می‌شود.

کاشی‌های سه بعدی با روکش شیشه

در این نوع کاشی‌ها از روکش شیشه برای ایجاد خطای دید و افزایش جلوه گری طرح سه بعدی استفاده می‌گردد. کاشی سه بعدی با روکش شیشه از دوام و کیفیت بالایی برخودار است و به همین علت قیمت آن نسبت به دو نوع دیگری بسیار بالاتر می‌باشد. این نوع کاشی مناسب کف نمی باشد و تنها می‌توان از آن در دیواره‌ها استفاده نمود.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند