حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
201 بازديد

منبع تغذیه تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن

منبع تغذیه تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن
مدیر عامل بانک مسکن نحوه تأمین منابع برای پرداخت تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

به گزارش کاشی لند به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن (هیبنا)، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک عملیات پرداخت تسهیلات ساخت برای احداث 140 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را برعهده دارد، افزود: بانک مسکن از همه توان و منابع در اختیار برای تأمین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن حمایتی و ارزان قیمت در طرح اقدام ملی استفاده می کند و مطابق تفاهمات و توافقات انجام شده با نهادهای مسوول ساخت در این طرح، آماده پرداخت سری اول این نوع تسهیلات است.

مدیر عامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه بخش اعظم تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن همچون دوره های قبل و طرح های قبلی تأمین مسکن بر عهده بانک مسکن است گفت: خوشبختانه مدیران و کارشناسان بانک مسکن از ماه ها قبل در پی اطلاع از طرح دولت برای ساخت و عرضه مسکن ارزان، مطالعات لازم برای دستیابی به مدل مشخص تأمین مالی تسهیلات ساخت را انجام دادند و اکنون بانک آماده پرداخت است. بخشی از این تسهیلات از محل منابع داخلی و بخشی نیز از طریق بهره گیری از ابزارها و نهادهای نوین فعال و در دسترس در بازار سرمایه همچون انتشار اوراق، تأسیس صندوق های زمین و ساختمان و ... تأمین و به سازنده ها پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که با ظرفیت 400 هزار واحد مسکونی تعریف شده در بافت های فرسوده به عرضه 100 هزار واحد مسکونی، در شهرهای جدید به عرضه 200 هزار واحد و در سایر شهرها نیز به ساخت 100 هزار واحد منجر خواهد شد. در این بین، توسط بانک مسکن حدود 20 هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حدود 25 هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حدود 30 هزار فقره تسهیلات به پروژه های شهرهای جدید، حدود 30 هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین حدود 20 هزار فقره تسهیلات ساخت نیز به پروژه های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک با هر یک از نهادهای مسوول ساخت و عرضه در طرح اقدام ملی مسکن متناسب با شرایط مربوطه، توافق لازم برای نحوه پرداخت تسهیلات ساخت را انجام داده است گفت: در پروژه هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آنها را مدیریت می کند، اولین مرحله پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بعد از پیشرفت فیزیکی حداقل 10 درصدی پروژه، به سازندگان پرداخت می شود. میزان واریز معادل 10 درصد کل تسهیلات خواهد بود. تسهیلات در نظر گرفته برای این دسته از پروژه ها 100 میلیون تومان است. در پروژه های مربوط به شهرهای جدید نیز اولین مرحله از تسهیلات ساخت مسکن مختص طرح اقدام ملی بعد از پیشرفت فیزیکی حداقل 30 درصدی پروژه ها به سازنده پرداخت می شود و همچنین در پروژه های بنیاد مسکن بعد از اتمام فونداسیون و پرداخت 30 میلیون تومان آورده نقدی توسط متقاضیان واجد شرایط، مرحله اول تسهیلات ساخت مسکن به سازنده پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن در ادامه گفت و گو با هیبنا تأکید کرد: بانک مسکن در مسیر تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن مطابق ضوابط و مقررات عمل می کند اما با حداکثر سرعت و در کمترین زمان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند