حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1048 بازديد

مواد شیمیایی پر کاربرد در ساختمان

مواد شیمیایی  پر کاربرد در ساختمان
مصالح ساختمانی روز به روز در حال توسعه و گسترش است، بسیاری از متریال‌های ساختمانی دچار تحول شگرفی شده اند، ظهور مواد شیمایی ساختمانی باعث تحول بسیاری در مقاوم سازی بنا شده است.

نگاه نوین و تمایل به ساخت ساختمان‌های با کیفیت و بلند مرتبه سازی در پی پیشرفت در انواع مصالح ساختمانی والزام به ساخت طبق استاندارد‌های صنعت ساختمان باعث توجه بیشتر سازندگان به کاربرد مواد با کیفیت، استاندارد و تکمیلی ساختمان گردیده که  گروه مواد شیمیایی ساختمان از این دسته می‌باشند.

بطور کلی عمده مواد اصلی مورد کاربرد در صنعت ساختمان عبارتند از : سنگ، آجر، آهن، سیمان، گچ، لوله، ماسه ؛ و مواد شیمیایی ساختمان موادی هستند که به صورت مستقل یا با ترکیب با مواد اصلی نامبرده موجب بهبود شرایط و بهبود خواص مواد اصلی خواهند شد. این مواد با خواص ویژه ای که دارند به مقاومت و استحکام بیشتر، سبک سازی در اثر کاهش مواد مصرفی، بهبود اجرای مصالح و ...  کمک می‌کنند.

مواد شیمیایی ساختمان مجموعه گسترده ای از انواع چسب‌ها، فوم‌ها و پرکننده‌ها، مواد عایق بندی، افزودنی‌های بتن و ملات، ملات‌های ویژه، مواد بندکشی، رنگ‌ها و پوشش‌ها  و مواد محافظ  و بالابرنده عمر سطوح داخلی و نماهای ساختمان، انواع کفپوش‌ها و ... می‌باشند. برخی از این مواد بصورت جداگانه و جایگزین مصالح سنتی مصرف و برخی دیگر با ترکیب با مصالح قبلی با افزایش کارایی و خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی مصالح به ارتقاء صنعت ساختمان کمک می‌کنند.

انواع چسب‌های ساختمانی

این دسته از مواد خود دارای انواع گوناگون با کاربرد در بخش‌های مختلف ساختمان می‌باشند که میتوان به انواع چسب‌های کاشی، سرامیک، پرسلان، اسلب ،چسب انواع سنگ، چسب‌های بتن، چسب‌های سیلیکونی، چسب‌های جهت چسباندن لوله‌های پلی اتیلنی، چسب‌های آب بند کننده اشاره نمود.

چسب‌های نصب کاشی، سرامیک، پرسلان، اسلب 

با توجه به پیشرفت صنعت سرامیک‌های ساختمانی و تولید سرامیک و پرسلان و اسلب در ابعاد بزرگ دیگر مصالح سنتی قابلیت چسباندن و استحکام لازم در بلند مدت را نداشته لذا این چسب‌ها با خواص ویژه ی خود بر اساس فرمولاسیون و کاربرد مواد سلولزی و پلیمرهای خاص تمامی نیاز‌های سازندگان در امر نصب پرسلان‌ها، اسلب‌ها  و سنگ‌ها را برآورده میکند.  همچنین جهت نصب انواع کاشی و سرامیک نیز این چسب‌ها با توجه به مصرف پایین و چسبندگی بالا در مقایسه با ملات سنتی بر روی سطوح کاملا صاف سمنت بردها و کف سازی‌های ساخته شده توسط ملات‌های خود تراز شونده بسیار کارا بوده و در امر سبک سازی ساختمان کمک شایانی انجام میدهند.

چسب بتن

از افزودنی‌های مهمی است که اغلب جهت ترمیم، بالابردن مقاومت بتن، جلوگیری از ایجاد ترک، افزایش چسبندگی بتن به سطوح سیمانی قدیمی و بطور کلی افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی بتن کاربرد دارد و امروزه در صنعت ساختمان برای مصارف گوناگون از جمله آب بندی مخازن و استخرهای بتنی، ترمیم آسیب دیدگی بتن، اتصال میلگرد به بتن و حتی چسباندن کاشی و سرامیک کاربرد دارند.

چسب سیلیکونی 

چسب‌های سیلیکونی که اغلب با نام چسب آکواریوم با آن آشنایی داریم در رنگ‌های مختلف و موارد گوناگون کاربرد دارند که در صنعت ساختمان اغلب برای درزبندی شیشه‌ها، درزبندی سرامیک و وان و ... کاربرد فراوان دارند.

سایر چسب ها 

چسب‌های آهن، PVC، چسب‌های حرارتی و ... که در قسمت‌های مختلف ساختمان کاربرد دارند.

فوم‌ها و پرکننده‌های ساختمانی

فوم‌ها و پرکننده‌ها اغلب شیمیایی می‌باشند برای ایجاد عایق‌های حرارتی، پر کردن فضاهای خالی  مسطح کردن سطوح، محافظت در برابر آتش از نوع منبسط شونده  و ... کاربرد دارند. 

مواد عایق بندی

امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان دیگر کمتر از مصالح قدیمی چون قیر و ایزوگام برای عایق بندی استفاده می‌شود. مواد نوین بر پایه سیمان و پلیمرها و رزین‌های خاص جایگزین مصالح قدیمی شده بطوریکه هم سازگاری بالایی با مصالح زیرین داشته و هم با ضخامت‌های بسیار پایین استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته و  بدون ایجاد آلودگی و در کمترین زمان  و به راحتی قابل اجرا می‌باشند. این مواد دارای عمر مفید، مقاومت و استحکام بسیار بالایی می‌باشند.  این محصولات برای عایق بندی کف و دیوار سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه و همچنین عایق بندی بام‌ها، استخرها، سونا و جکوزی کاربرد دارند. با عنایت به خواص کشسانی و انعطاف پذیری خود در اثر لرزش‌ها و نشست‌های ساختمان دچار ترک و شکستگی نمی شوند.

افزودنی‌های بتن

این مواد دارای زیر شاخه‌های متنوع با کاربرد‌های ویژه ای می‌باشند که میتوان به انواع روان و فوق روان کننده‌ها، زود گیر، دیرگیر کننده‌های بتن، آب بند کننده، ضد یخ، بازدارنده‌های خوردگی میلگرد، کاهنده آب ملات و ... اشاره نمود.
بسیاری از این مواد امکان اجرای بتن در شرایط آب و هوایی سخت از جمله سرمای زمستان که باعث یخ زدگی در ملات و یا عدم خشک شدن در مدت زمان طبیعی، یا گرمای تابستان که بتن سریعا آب خود را از دست می‌دهد و نیاز به کنترل آب ملات است و یا در شرایطی که می‌بایست بتن در مدت زمان کمتری به بیشترین مقدار استحکام خود برسد را که البته در گذشته امکان پذیر نبود به سازندگان می‌دهند و این امر خود به افزایش سرعت ساخت و ساز، حفظ و بالابردن کیفیت مصالح کاربردی کمک قابل ملاحضه ای میکند. 

ملات‌های‌ ویژه

این مصالح با کاربرد‌های خاصی که دارند شناخته می‌شوند که میتوان به ملات‌های خود تراز شونده، ملات‌های سیمانی آب بند کننده و مقاوم در برابر فشارهای مثبت و منفی، ملات‌های عایق صوتی و حرارتی که اغلب به صورت پاششی اعمال میشوند اشاره نمود.

ملات‌های خود ترازشونده

این مواد بگونه ای فرموله شده اند که دیگر نیازی به سطح سازی و و تراز کردن نبوده و بگونه ای عمل میکنند که با جریان یابی از سطوح با ارتفاع بیشتر به سمت سطوح پایین دست سطحی کاملا صاف، یکدست و تراز بدست می‌دهد.

ملات‌‌های عایق

ملات‌های عایق با خاصیت مقاومتی در برابر فشارهای مثبت و منفی در ساختمان‌های قدیمی و همچنین در ساختمان هایی که دارای گودبرداری و طبقات منفی زیاد هستند و یا حتی در چاله آسانسورهای برخی ساختمان‌ها که در نزدیکی سفره‌های آب زیر زمینی قرار دارند نفوذ آب مشهود بوده و برای ترمیم و جلوگیری از نفوذ آب از ملات‌های عایق یا خاصیت مقاومت در برابر فشار منفی استفاده می‌شود.

ملات‌های عایق صوتی و حرارتی

ملات‌های عایق صوتی و حرارتی که به صورت پاششی اجرا می‌شوند دارای کارپذیری بالا بوده و با ایجاد یک لایه مقاوم در برابر اتلاف حرارت و همچنین عبور صدا و صوت مقاوم هستند.

مواد بندکشی 

ترک خوردن، تغییر رنگ و خالی شدن بندهای بین سرامیک ها، پرسلان ها، سنگها و ... که با ملات سنتی پر میشد و مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده و تنش‌های وارده از جمله نشست‌های ساختمان نداشت و همچنین با مرور زمان از بین می‌رفت و از نظر ظاهری هماهنگی و انطباق با رنگ زمینه نداشته موجب رشد و تولید مواد مخصوص بندکشی گردید لذا  مواد بندکشی با توجه به پیشرفت و طراحی سرامیک‌ها و رنگبندی‌های متنوع و خواص ویژه ای که دارند جایگزین مصالح سنتی شده و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.  بطور کلی مواد بندکشی به دو دسته کلی پودرهای بند کشی سیمانی و مواد بندکشی اپوکسی تقسیم بندی میشوند که هر کدام به نوبه خود دارای خواص و ویژگی‌های منحصربه فرد خود می‌باشند. بطور کلی می‌توان به خواصی چون تنوع رنگی، مقاومت در برابر طوبت و نم، مقاومت در برابر مواد شیمیایی از جمله اسید‌ها و باز‌ها، خواص بهداشتی چون ضد قارچ و جلبک و کپک و آنتی باکتریال بودن اشاره نمود.

رنگ‌ها و پوشش‌های ساختمانی

همان طور که میدانیم رنگ نیز دارای انواع مختلف از جمله اکرلیک، پلاستیک، آلکیدی (روغنی)، اپوکسی، پلی یورتان است که در داخل ساختمان اغلب از رنگ‌های اکرلیک و پلاستیک استفاده می‌شود و سایر رنگ‌های نامبرده اغلب جنبه کاربرد‌های خاص  و پوشش‌های محافظتی در بخش‌های مختلف از جمله ستون‌های فلزی و ... دارند.
یکی از مهمترین پوشش‌ها که امروزه کاربرد آن در صنعت ساختمان اجباری شده است پوشش‌های ضد حریق بوده که این مواد با ایجاد یک لایه بین شعله‌های آتش و سطوح مورد نظر از رسیدن حرارت به عمق ساختار جلوگیری کرده و در گسترش آتش تا رسیدن نیروهای امدادی تاخیر ایجاد می‌کنند.
تبلیغ شرکت رنگی که کار میکنیم

مواد محافظ و بالابرنده عمر سطوح داخلی و نمای ساختمان

در بسیاری از ساختمان‌های جدید از سنگ‌ها و مصالح گران قیمتی استفاده می‌شود که با توجه به محل قرارگیری آنها در معرض رفت و آمد زیاد و در مواردی در معرض موادی هستند که ممکن است تاثیر مخرب بر روی این سطوح داشته باشند بعنوان مثال میتوان از کاربرد سنگ‌های مرمر بر روی سطح پیشخوان‌ها یا کف لابی‌ها نام برد که به شدت به مواد اسیدی حساس هستند و در صورت مواجهه با این مواد دچار تخریب و همچنین زیبایی ظاهری خود را ازدست می‌دهند. برخی دیگر ساختمان‌ها نیز ممکن است در موقعیت‌های جغرافیایی باشند که رشد جلبک و خزه در نما باعث ایجاد ظاهری ناپسند شود . گاهی سازندگان علاقه به ایجاد جلوه خاصی از مصالح کارشده بخصوص سنگ‌ها دارند به عنوان مثال دوست دارند سنگ کارشده بصورت خیس، کاملا براق یا مثلا مات در بیاید. برای تمامی نیازهای نامبرده در بالا شرکت هایی هستند که مواد متناسب با خواسته‌های سازندگان تولید و ارائه می‌کنند که این مواد نیز از مواد شیمیایی ساختمان می‌باشند.

کفپوش‌ها 

امروزه در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و اداری بزرگ برای پارکینگ‌ها و سالن‌های ورزشی از کفپوش‌هایی با رنگبندی متنوع با عمر بالا و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و قابلیت شستشو و تمیز کاری آسان استفاده می‌کنند که میتوان در این زمینه به کف پوش‌های اپوکسی و پلی یورتانی اشاره نمود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند