حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
1643 بازديد

مکانیسم اثر کاشیهای آنتی باکتریال و مزایای آنها

مکانیسم اثر کاشیهای آنتی باکتریال و مزایای آنها
ارائه ترکیبی ایده آل و کارآمد با خاصیت آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات علاوه برخواص میکروب زدایی از نظر اقتصادی قابل تولید و با صرفه می‌باشد که می‌توان با بکارگیری کاشی آنتی باکتریال از انتشار و بیماری زایی باکتری ها ممانعت به عمل آورد و به این ترتیب علاوه بر پیشگیری از شیوع بیماری ها، در هزینه های درمان نیز صرفه جویی می شود.

مکانیسم اثر کاشی های آنتی باکتریال

این مواد، که عمدتا از نانو ذرات تشکیل شده اند، آنتی باکتریال هستند و با تحریک الکترون ها و ایجاد پدیده اکسیداسیون در این نانو ذرات، خاصیت گند زدایی ایجاد می کند و از مقاوم شدن باکتری ها نسبت به مواد ضدعفونی کننده شیمیایی جلوگیری می نماید.
سنتز نانو لعاب آنتی باکتریال کاشی و سرامیک با هدف تولید نیمه صنعتی کاشی ضد باکتری انجام شده است .در سالهای اخیر برای آنتی باکتریال کردن کاشی های ویژه بیمارستانی از اسپری یا پوشش های ضد باکتری استفاده می شده که ناپایدار بوده و در اثر شستشو یا سایش از بین می رفتند.

با ضد باکتری کردن کاشی ها دیگر نیازی به ضدعفونی کننده با مواد شیمیایی مانند فرمالدئیدها و ضدعفونی کننده حساسیت زا که برای محیط زیست نیز مضر هستند، وجود ندارد.

پس از تولید خاصیت آنتی باکتریال کاشی ها در برابر باکتریهای گرم مثبت و گرم منفی تا ۹۹/۹۹ درصد بصورت قویترین ضدعفونی کننده با عمر دائمی عمل می نماید. نیروی قدرتمند اکسیدکنندگی در این کاشی ها باعث از بین رفتن باکتری ها می گردد. باکتری هایی که برای سلامت انسان مضر هستند، از قبیل :

Staphylococcus aureus

Enterococcus faecalis

Escherichia coli

Pseudomonas aeruginosa

خاصیت آنتی باکتریایی کاشی در واقع باعث کشته شدن باکتری نمی شود بلکه با ایجاد صدمه در دیوار سلولی باکتری ها آن ها را تجزیه کرده و نهایتا از بین می برد .از آنجا که لعاب کاشی ها آنتی باکتریال است، پس از فرایند تولید خاصیت آنتی باکتریال آن دائمی می شود.

ویژگی تکنیکی کاشی‌های آنتی باکتریال

کاشی و سرامیک های آنتی باکتریال دارای پایداری شیمیایی و ظاهری فوق العاده ای هستند و به همین دلیل به طور گسترده ای در محیط های مختلف مانند محیط های بیمارستانی استفاده می شوند. کاشی های سرامیکی به خودی خود دارای خاصیت آنتی باکتریال نبوده و میکروارگانیسم ها به راحتی و به خصوص در محیط های مرطوب روی سطح آن تکثیر می شوند. حضور و تکثیر میکروارگانیسم ها روی سطح کاشی، سلامت انسان را به خطر می اندازد.

ذرات نانو کامپوزیت سازگار با محیط زیست هستند و برای بدن انسان نیز ضرر ندارد. علاوه بر این، ذرات نانو کامپوزیت انکلوژنی دارای خواص آنتی باکتریال فوق العاده می باشند و قادر هستند تا ۶۵۰ نوع باکتری را از بین ببرند. ذرات نانو کامپوزیت می توانند ایمنی نسبت به باکتری ها و ویروس ها را در انسان ها ، حیوانات و گیاهان بالا ببرند. ذرات و یون های فلزی مرتبط با آن که در لعاب کاشی قرار دارند؛ به دیواره باکتری ها و میکروارگانیسم ها نفوذ کرده و آن ها را به لحاظ عملکرد، رشد و بازتولید، غیر فعال می کنند. این نانوذرات می توانند بالعاب کاشی به عنوان افزودنی مخلوط شوند. فلز کپسوله شده توسط مواد مختلف؛ دارای پایداری شیمیایی مناسب بوده و یون فلزی را در طولانی مدت آزاد می کند که باعث می شود کاشی از خود خاصیت آنتی باکتریال دائمی به میزان ۹۹/۹۹ درصد نشان دهد. این خاصیت در تاریکی مطلق بدون نیاز به تابش اشعه ماورا بنفش بصورت خودکار و مستمر میکروب کشی می نماید.

مزایای استفاده از کاشیهای آنتی باکتریال

- بهداشتی و میکروب کش قوی با عمر دائمی
- مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها
- مقاوم به سایش و خوردگی
- مقاوم در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی
- مقاوم به مواد شوینده
- بدون تغییر در میکرو ارگانیسم ها
- بدون حساسیت و اثرات جانبی
- نظافت و شستشوی آسان به همراه آب
- هایژنیک

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند