حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
736 بازديد

نبود صادرات مشکل اصلی صنعت کاشی

نبود صادرات مشکل اصلی صنعت کاشی
رسول الله شریف افزود: در حال حاضر کاشی و سرامیک بصورت پیله وری به بازار پیرامونی ارسال می شود چرا که در هیچ کشوری امکان گشایش اعتبار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: خروج کالا به روش پیله وری سود هنگفتی به جیب دلالان و واسطه ها ریخته می شود که این روش به هیچ وجه به نفع تولید، صنعتگران و اقتصاد کشور نیست.
نائب رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک گفت: نبود روابط بانکی مناسب با اقتصادهای جهان از چالش های جدی بر سر راه توسعه صادرات کشور است.
وی در ادامه افزود: برای رفع مشکلات در حوزه صادرات دولتمردان باید تلاش های بیشتری انجام دهند تا تولیدکنندگان به راحتی بتوانند کالاهای خود را صادر کنند.
شریف تصریح کرد: بدون شک با رونق بخشی به صادرات، صنعت کشور بالاخص کاشی و سرامیک به تدریج از رکود خارج و چرخ صنایع و کارخانجات روان تر خواهد چرخید.
وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در کشور را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: این صنعت در سال های گذشته رشد بسیار بالایی را تجربه کرده است.
نائب رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک افزود: صنعت مزبور ضمن اشتغال افزایی، پویایی تولید و رشد اقتصادی می تواند سهم بزرگی از صادرات غیر نفتی کشور را به خود اختصاص دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیس از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می شود، اظهارداشت: سرانه مصرف این کالا در جامعه به سبب رکود اقتصادی و توقف فعالیت های در حوزه ساخت و ساز به شدت کاهش یافته است.
شریف تصریح کرد: اکثر کارخانجات کاشی و سرامیک در کشور با مازاد تولید مواجه هستند که برای خروج از این وضعیت باید بحث توسعه صادرات در جامعه تقویت شود.
وی بیان داشت: بخش عمده صادرات مربوط به روابط تجاری بین کشورهاست که دولت باید بسترهای لازم را در این حوزه ها فراهم کند تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی اجناس خود را روی ریل صادرات قرار دهند.
نائب رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک گفت: در حال حاضر روابط تجاری درستی بین ایران و سایر کشورهای جهان وجود ندارد و اغلب تولیدات در این حوزه به کشور عراق، افغانستان و پاکستان صادر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تعرفه گمرکی برای صادرات اشاره کرد و افزود: برای مثال هم اکنون کالا از طریق کشورهای عربی با تعرفه گمرگی 20 درصد به سوریه صادر می شود در حالیکه این تعرفه برای کالاهای ایرانی 40 درصد است.
شریف تصریح کرد: صادرات با تعرفه گمرگی 40 درصد برای هیچ تولید تولیدکننده ای مقرون به صرفه نیست.
وی ضمن اشاره به رشد دو برابری تعرفه گمرکی درکشور عراق گفت: بدون شک با رشد تعرفه گمرکی توان صادراتی کارخانجات داخلی در تمامی حوزه ها به خصوص کاشی و سرامیک به شدت کاهش می یابد.
نائب رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک به بحث واردات در این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از بسیاری ممالک جهان از قبیل چین، اسپانیا، ایتالیا و غیره کاشی و سرامیک به کشوروارد می شود.
وی اذعان داشت: واردات مشکل اساسی این صنعت نیست چرا وقتی جنس باکیفیتی وارد کشور می شود تولیدکنندگان داخلی برای رقابت و همینطور در اختیارگرفتن سهم بیشتری از بازار چاره جزء حرکت به سمت ارتقای کیفیت، نوآوری و استانداردسازی کالاهای خود نخواهد داشت و این به نفع اقتصاد ایران است.
شریف در ادامه با بیان اینکه تولید کالا در برخی از واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک کشور در تراز جهانی است، یادآورشد: کارخانجات داخلی ازحیث تکنولوژی چیزی از صنایع و شرکت های خارجی کمتر ندارند چرا که ماشین آلات و فناوری روز دنیا در این صنعت بکار گرفته شده است. 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند