حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
578 بازديد

نخستین مرکز ایرانی رشد بین‌المللی صادرات گشایش یافت

نخستین مرکز ایرانی رشد بین‌المللی صادرات گشایش یافت
نخستین مرکز ایرانی رشد بین‌المللی صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان و به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت گشایش خواهد یافت. نشست خبری افتتاح مرکز بین‌المللی رشد صادرات اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

طی این نشست مسعود گلشیرازی، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان درباره راه‌اندازی مرکز رشد بین‌المللی صادرات اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا با ایجاد این مرکز در رشد صادرات و تجارت بین‌المللی گام‌های مؤثری برداریم. وی با اشاره به ارقام بودجه و تراز تجاری کشور از وجود دو رویکرد نهادی در نگاه سیاست‌گذاران خبر داد و اذعان داشت: در این راستا کسب درآمدهای بودجه‌ای از منابع مالیاتی و توجه به تجارت غیرنفتی اولویت یافته است، دو رویکردی که به‌خوبی نیز در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با عنوان اقتصاد دورن‌نگر و برون‌زا مورد تأکید مقام معظم رهبری است. وی شناخت صحیح از وضعیت کشور را برای تحقق این اهداف و رویکردهای ملی ضروری دانست و ادامه داد: جمعیت جوان تحصیل‌کرده از نقاط قوت و سرمایه‌های بزرگ ماست، اما ورود خیل عظیم افراد جویای شغل به بازار کار، درحالی‌که نشان‌گرهای آماری از عدم تحقق اهداف برنامه‌ای صادرات و تجارت بین‌الملل مطابق با اسناد بالادستی کشور حکایت دارند، از نقاط ضعف ما است. رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد: خیلی مهم است که از خود بپرسیم: «کشورهای موفق در تجارت بین‌الملل چه کردند؟» و بومی‌سازی بهترین تجارب کشورهای موفق را باهدف به‌کارگیری توانمندی‌های داخلی برای حضور در بازارهای صادرات ضروری در نظر بگیریم.

شیب منفی صادرات در اصفهان کنترل شد

گلشیرازی انکوباتورها یا مراکز بین‌المللی رشد را کلیدواژه‌ای برشمرد که برای گذار از گره عدم تحقق اهداف تجارت بین‌الملل می‌بایست از آن بهره برد، زیرا این مراکز موردتوجه کشورهای موفق در جهش صادراتی بوده‌اند.
وی افزود: خوشبختانه پیشنهاد راه‌اندازی مرکز رشد بین‌الملل توسعه صادرات مورد اقبال هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان قرار گرفت و با طی مراحل برنامه‌ریزی و اجرایی آن در ماه‌های گذشته، سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح خواهد شد. رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان بابیان اینکه این اتاق وظیفه خود می‌داند مستعدان حوزه تجارت بین‌الملل و صادرات را شناسایی کند، خاطرنشان کرد: هدف مرکز رشد صادرات این است که گروه‌های شناسایی‌شده را طی برنامه کوتاه‌مدت به شرکت‌های مدیریت صادرات تبدیل کند تا این شرکت‌ها به کمک واحدهای تولیدی و تجاری بروند. گلشیرازی بابیان اینکه در این راه باید بتوانیم تمامی ظرفیت‌ها را گردهم آورده و از حرف به عمل برسیم، گفت: امیدواریم با امکانات فیزیکی که در اختیار مرکز رشد قرارگرفته است به اهداف خود در این زمینه دست‌یابیم. وی خاطرنشان کرد: امسال شیب منفی صادرات در استان اصفهان کنترل‌شده و حتی رشد مثبت داشته است اما بااین‌حال، در صنعتی‌ترین استان کشور نباید به این میزان صادرات آن‌هم با کالاهای محدود همچون آهن، فولاد و صنایع پتروشیمی به چند کشور مشخص بسنده کرد.

انکوباتورها از ابزارهای رشد اقتصادی هستند

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بازاریابی، خلق ارزش برای مصرف‌کننده و خلق سود برای تولیدکننده و بازاریابی صادراتی نیز وظیفه مرکز بین‌المللی رشد صادرات است. گلشیرازی بیان کرد: برنامه راهبردی تجاری استان اصفهان موردمطالعه قرارگرفته است و ١٢برنامه اصلی برای آن تدوین‌شده که نخستین آنها که کلید رشد و توسعه صادرات نیز هست، شرکت‌های مدیریت صادرات است. وی افزود: بهترین و نخستین ابزار برای دست یافتن و اجرای این برنامه، ایجاد مرکز رشد بین‌المللی صادرات است. مرکز رشد یا انکوباتور یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به‌منظور حمایت و رشد بازرگانان، صنعتگران و کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود که این مراکز علاوه بر تأمین مکان فیزیکی با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی و مشترک، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کنند. گل شیرازی توضیح داد: مرکز رشد بین‌المللی دارای مجموعه کاملی از سرویس‌های پشتیبانی برای پیشرفت فعالیت تجاری بوده و تمرکز آن بیشتر بر روی صادرات است و یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، ایجاد شبکه‌ای از انکوباتورها در محدوده مربوط به خود است.

رشد ۲۴ درصدی ارزش صادرات محصولات استان

همچنین اسرافیل احمدیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۲۸ آذر به استان اصفهان گفت: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مرکز بین‌المللی رشد صادرات استان اصفهان افتتاح می‌شود. وی با اشاره به اهمیت صادرات در رونق اقتصادی و توسعه همه‌جانبه اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا همه موانع رشد تولید و صادرات را برطرف کنیم و شاهد افزایش صادرات و سهم کالای ایرانی در بازارهای جهانی باشیم. احمدیه به رشد ۲۴ درصدی ارزش صادرات محصولات استان به بازارهای خارجی در هشت ماه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: این رقم برای کالاهای تولیدی استان بسیار ناچیز است؛ بنابراین فعالان اقتصادی استان باید درصدد افزایش سهم صادرات محصولات خود باشند، زیرا دولت برای حمایت از صادرکنندگان مصمم است. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ارزش صادرات محصولات این استان حدود ۸۱۴ میلیون دلار بوده که باهم افزایی دولت و بخش خصوصی و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار شاهد افزایش صادرات هستیم، بیان داشت: میزان رشد کنونی صادرات برای استان صنعتی اصفهان بسیار ناچیز است و باید با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بازاریابی و تولید محصول کیفی و بسته‌بندی و تبلیغات مؤثر به این مهم دست‌یابیم.

تولیدی که صادرات محور نباشد نتیجه‌بخش نیست

احمدیه در ادامه با اشاره به حمایت‌های این سازمان از فعالان اقتصادی گفت: در سال گذشته بیش از ۸۱۳ میلیارد تسهیلات به ۱۰۵۶ واحد صنعتی، تولیدی در استان پرداخت‌شده است. وی افزود: امسال نیز تاکنون ۱۸۵ میلیارد تومان به ۳۱۳ واحد صنعتی معدنی تولیدی پرداخت‌شده است. در ادامه این نشست سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بابیان اینکه گشایش نخستین مرکز رشد بین‌المللی صادرات در استان اصفهان باعث ایجاد انگیزه تشکیل چنین مراکزی در سایر استان‌ها خواهد شد، اذعان داشت: تلاش‌ همه اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی استان و کشور است و در همین راستا برنامه‌ها و فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی زیادی به انجام رسیده است. وی عنوان کرد: نجات اقتصاد ایران درگرو رشد صادرات است و تولیدی که صادرات محور نباشد نتیجه‌بخش نخواهد بود و یکی از مسائلی که می‌تواند در پیشبرد صادرات نقش داشته باشد، مرکز رشد بین‌المللی صادرات است. سهل‌آبادی با اشاره به پیگیری طرح تأسیس مرکز رشد صادرات در کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان، بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز در اصفهان، باعث شکل‌گیری چنین مراکزی در سایر استان‌ها خواهد شد و تشکیل مرکز رشد و ایجاد مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های متشکل تولیدی و صادراتی در کنار هم به صادرات کمک فراوانی خواهد کرد.

مراکز رشد، یاریگر رشد صادرات در کشور

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به عدم موفقیت برخی از شرکت‌های مدیریتی در امر صادرات اظهار داشت: علی‌رغم وجود جوان‌های لایق و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به صادرات، برخی شرکت‌ها به علت فقدان مجموعه رهبری مجرب در صادرات محصولات خود به موفقیت دست نیافتند. سهل‌آبادی با ابراز خرسندی از ایجاد مرکز رشد، گفت: با انتخاب مکان مناسب و فراهم شدن سرمایه لازم، به رشد صادرات کمک خواهد شد. وی درباره نتایج سفر هیئت‌های تجاری خارجی به اصفهان افزود: هیئت‌های خارجی زیادی برای مشارکت به ایران آمدند و ظرف چند روز آینده گزارش کاملی از نتایج حضور این هیئت‌ها در اصفهان، ارائه خواهد شد. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بابیان این‌که استان اصفهان، نخستین استانی است که با سوریه ارتباط بازرگانی و تجاری برقرار کرد، گفت: امید است اتاق اصفهان با توانمندی‌های تولیدی زیادی که دارد، بتواند موفق‌ترین استان در ارتباط اقتصادی با این کشور باشد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند