حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
2.8
9109 بازديد

نصب کاشی و سرامیک روی کاشی قدیمی

نصب کاشی و سرامیک روی کاشی قدیمی
نصب کاشی روی کاشی یکی از جدیدترین راه‌های نصب کاشی در تغییر دکوراسیون منازل است که باعث سرعت بخشیدن به روند کاشیکاری می‌شود.

برخی مواقع وقتی خیال تغییر دکوراسیون داریم کندن کاشی‌های قدیمی از روی سطح دغدغه بزرگی برای ما می‌شود. این سوال برای بسیاری از افرادی که درگیر تغییر دکوراسیون به خصوص دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام هستند با این سوال مواجه می‌شوند که:

 آیا می‌توان کاشی جدید را روی کاشی قدیمی نصب کرد؟

پاسخ به این سوال به شرایط کاشی فعلی ربط دارد، اینکه چقدر سالم باشد و دچار سستی نصب نشده باشد. در اکثر مواقع با توجه به چسبندگی بالای کاشی و سرامیک قدیمی شما می‌توانید کاشی‌های جدید را بدون کندن کااشی‌های قدیمی روی همان‌ها با کمک چسب کاشی نصب کنید و یک دکوراسیون جذاب مطابق با سلیقه روز خود به وجود آورید.

نصب کاشی روی کاشی سرویس بهداشتی و حمام

از دست دادن رنگ و روی کاشی‌های سرویس بهداشتی و حمام به دلیل مجاورت با آب امری طبیعی است به خصوص در ساختمان‌های قدیمی ساز که فضای دلگیری را ایجاد می‌کند. در چنین مواقعی تنها با استفاده از روش نصب کاشی بر روی کاشی می‌توان جلوه ای جدید ایجاد نمود. اما توجه داشته باشید که در فضایی مانند حمام لازم است یک متخصص وارد عمل شود زیرا بخش هایی وجود دارد که لازم است شیب رعایت شود تراز کردن یک شیب به درستی کار افراد غیر حرفه ای نیست.

نصب کاشی روی کاشی کف

نصب کاشی و سرامیک روی سرامیک کف

برخی مواقع لازم است فضای خانه به خصوص کف خانه با استفاده از کاشی‌های طرحدار تغییر کند. زمانی که کاشی و سرامیک کف دچار رنپ پریدگی، لکه یا هر مشکل دیگری که منجر به بدنمایی شد بهتر است از روش نصب کاشی بر روی کاشی استفاده کنید. نصب کاشی و سرامیک روی کاشی و سرامیک کف از راحترین روش‌ها است و شما می‌توانید در کمترین زمان با استفاده از یک چسب کاشی مناسب و ابزار کاشیکاری اقدام به نصب کاشی بر روی کاشی کف نمایید.

روش نصب کاشی و سرامیک روی کاشی و سرامیک

برای این کار لازم است ابتدا کاشی و سرامیک مورد نظر خود را به همراه چسب کاشی تهیه نمایید. علاوه بر آن همانگونه که در مقالات قبلی اشاره نمودیم کاشیکاری به ابزاری نیاز دارد که لازم است آنها را در اختیار داشته باشید.
پس از شروع به نصب لازم است اول کاشیکای قدیمی را چک کنید و آنها را که شکسته یا لق هستند با کمک چسب کاشی فیکس نمایید که بستر مناسبی برای کاشی جدید شما باشند. شما می‌توانید با ضربه زدن روی کاشی‌ها کاشی‌های مورد دار را پیدا کنید، کاشی هایی که صدای تولید شده بیانگرخالی بودن پشت آنها است نشان از شل بودن کاشی است و بستر ایمنی برای کاشی‌های جدید نیستند. سعی کنید پستی و بلندی‌های ایجاد شده در سطح کاشی‌ها را پیدا کنید و علامت گذاری نمایید تا در هنگام نصب با کمک کم و زیاد کردن چسب مورد استفاده بتوانید این پستی و بلندی را مرتفع نمایید.
به آستانه درها، پنجره‌ها و کابینت‌ها توجه کنیدزیرا ممکن است این مناطق ارتفا بیشتری بگیرند و آنگاه باز و بسته کردن درب با مشکل مواجه شود.

آماده سازی کف برای نصب کاشی

پیش از شروع لازم است سطح مورد نظر را ابتدا با کمک تیشه ای زخمی کنید به گونه ای که حفرهای کوچکی روی کاشی و سرامیک ایجاد شود پس از آن سطح را کاملا گردگیری و تمیز نمایید و تمامی پستی‌ها و بلندی‌ها را مرتفع کنید. سعی کنید از کاردک برای کندن لکه‌های سخت استفاده کنید ایرادی ندارد که سطح کاشی و سرامیک زیری خراشیده شود. این خراش‌ها به چسبندگی بیشتر کار کمک می‌کند. 

آماده سازی زمینه برای نصب کاشی

کاشی کاری روی سرامیک‌های زیرین

در یک ظرف پلاستیکی چسب را با آب مطابق با دستور روی بسته بندی مخلوط کنید و چسب کاشی و سرامیک را آماده نمایید. از قبل کاشی‌ها را مطابق با طرح مورد نظرتان دسته بندی کنید تا در هنگام نصب دچار سردرگمی در انتخاب کاشی مورد نظر نشوید. از یک گوشه کار را شروع کنید و با کمک ماله کاشیکاری مقداری چسب کاشی روی سطح زیرین بریزید و سطح را کاملا هموار کنید توجه داشته باشید که باید از لبه شیار دار استفاده کنید تا شیارهایی روی چسب ایجاد گردد. سپس کاشی مورد نظر را برداشته و پشت کاشی را نیز با کمک ماله چسب بمالید و آنگاه کاشی را روی چسب پخش شده روی سطح قرار دهید و با کمی فشار آن را فیکس کنید.

نصب کاشی روی کاشی قدیمی
پس از نصب یک کاشی با کمک چکش لاستیکی چند ضربه سبک وارد کنید تا کاشی به خوبی در جای خود مستقر شود. از ابزار اسپیسر یا همان فاصله دهنده کاشی برای ایجاد فاصله ی یکنواخت میان کاشی‌ها استفاده کنید و آنگاه کاشی بعدی را روی سطح در کنار کاشی قبلی قرار دهید. به همان ترتیب قبلی عمل کنید تا کاشی در جای خود مستقر شود. توجه داشته باشید که یک اسفنج خیس در کنارتان باید باشد تا در صورت لزوم چسب و ملات اضافه را با آن پاک نمایید.

نصب سرامیک روی سرامیک

این کار را ردیف به ردیف انجام دهید تا تمامی سطح مورد نظر شما پوشیده از کاشی شود. حال لازم است 24 ساعت به فضا زمان دهید تا کاملا خشک شود. 
پس از گذشت 24 ساعت از زمان نصب کاشی شما می‌توانید اسپیسر‌ها را جدا کرده و با استفاده از تخته ماله خمیر بندکشی را که از قبل آماده نموده اید بر روی درزها بمالید تا درزهای میان کاشی و سرامیک را پر نمایید و یطح کاملا یکدست شود. پس از انجام بندکشی لازم است با کمک اسفنج خیس سطح کاملا تمیز شود و باقی مانده خمیر بندکشی برداشته شود.
پس از گذشت چند ساعت سطح مورد نظر شما کاملا خشک شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

مزیت نصب کاشی روی کاشی

کاشی کاری روی کاشی‌های کف که از قبل نصب شده اند می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت شما بخصوص در پروژه بازسازی شود. علاوه بر آن هزینه زیرسازی نیز کاسته می‌شود که خود می‌تواند کمک کننده باشد. توجه داشته باشید کندن کاشی‌های قدیمی کاری سخت و طاقت فرسا است علاوه بر آن نخاله‌های باقی مانده را به آسانی نمی توانید هر جایی رها کنید در نتیجه نصب کاشی روی کاشی بهترین گزینه در امر بازسازی و تغییر دکوراسیون است.

مزیت نصب کاشی روی کاشی

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند