حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
273 بازديد

نفوذ خارجی‌ها به صنعت کاشی و سرامیک ایران

نفوذ خارجی‌ها به صنعت کاشی و سرامیک ایران
مدیر انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: یک کارخانه کاشی سازی با سرمایه گذاری چین در کرمانشاه با تولید سالانه 34 میلیون مترمربع در حال احداث است که اگر راه اندازی شود ضربه زیادی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند.

به گزارش کاشی لند به نقل از فصل تجارت؛ بهنام عزیززاده با بیان اینکه سال گذشته 380 میلیون متر مربع کاشی در کشور تولید شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اتفاق خاصی رخ نداده است، میزان تولید امسال تفاوت زیادی با سال گذشته ندارد و تا پایان سال تولید بین 380 تا 400 میلیون متر مربع خواهد رسید.
مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با اشاره به ظرفیت بالای کشور در تولید کاشی افزود: در کشور سالانه ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع کاشی وجود دارد، اما در حال حاضر فقط نیمی از این ظرفیت فعال است.
عزیززاده با بیان اینکه 137 کارخانه تولید کاشی در کشور وجود دارد بیان کرد: مصرف داخل کشور به دلیل کاهش ساخت و ساز سالانه زیر 200 میلیون مترمربع است.
وی درباره بازار صادراتی نیز افزود: عراق، پاکستان، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان از بازار‌های هدف صادراتی کاشی کشور هستند.
عزیززاده با بیان اینکه 85 درصد صادرات کشور که حدود 130 میلیون مترمربع است به کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود ادامه داد: از این میزان، 100 میلیون مترمربع به عراق، 22 میلیون مترمربع به پاکستان و 7 میلیون مترمربع به افغانستان صادر می‌شود.
مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک تصریح کرد: متوسط قیمت صادراتی هر مترمربع کاشی ایران حدود 2.5 دلار است که در مجموع صادرات سالانه این کالا تقریبا به 350 میلیون دلار می‌رسد.
وی با انتقاد از متولیان داخلی تولید گفت: یک کارخانه کاشی سازی با سرمایه گذاری چین در کرمانشاه با تولید سالانه 34 میلیون مترمربع در حال احداث است که اگر راه اندازی شود ضربه زیادی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند.
عزیززاده با بیان اینکه امیدواریم از احداث این کارخانه ممانعت شود، تاکید کرد: به دلیل احداث این کارخانه در منطقه مرزی با عراق، تولیدکنندگان داخلی بازار عراق را از دست خواهند.
مدیر انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه ما مخالف سرمایه گذاری خارجی در کشور نیستیم،افزود: اگر قرار بر سرمایه گذاری است باید در کالاهایی که در داخل تولید نداریم این کار صورت گیرد نه در صنعتی که نیمی از ظرفیت آن خالی است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند