حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
4757 بازديد

نوار کنج یا زواره کاشی چیست؟

نوار کنج یا زواره کاشی چیست؟
یکی از جلوه‌های زیبای کاشیکاری استفاده از نوار کنج یا زوار کنج در لبه و کنج کاشی و سرامیک است که باعث جلوه بیشتر کاشی و سرامیک نصب شده می‌گردد.

با گسترش هر چه بیشتر صنعت ساختمان و افزایش ساخت بناهای مدرن، استفاده از کاشی و سرامیک روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود. این محبوبیت با ظهور مدل‌های جدید کاشی و سرامیک و ابزارآلاتی که به جلوه بصری بیشتر آن کمک می‌کند افزایش پیدا می‌کند. یکی از این ابزار آلات نوار کنج است.

نوار کنج کاشی و سرامیک چیست؟

در کاشیکاری استفاده از ابزارآلات برای جلوه بیشتر زیبایی کاشی و سرامیک و پوشاندن نقایص امری مرسوم است. به طور کل کنج کاشی‌ها به خصوص در لبه‌های بیرون زده علاه بر تیز بودن نمای جالبی ندارد در نتیجه برای گرد شدن این تیزی‌ها از نوارهایی استفاده می‌شود که عمدتا از جنس فلز و پلاستیک است. این نوارها کمک می‌کند علاوه بر پوشاندن تیزی یا فرو رفتگی کنج ای بخش‌ها جلوه جذابی پیدا کنند و باعث دیده شدن بیشتر طرح کاشی و سرامیک شود. استفاده از نوار کنج کاشی و سرامیک باعث ظرافت کاری در کاشیکاری می‌شود.

نوار کنج کاشی و سرامیک چیست؟

نبشی کنج کاشی و سرامیک در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی از متریال‌های گوناگون تولید می‌شود. یک کاشیکار خوش ذوق می‌تواند با استفاده از ترکیب این رنگ‌ها و طرح‌ها با طرح و رنگ کاشی و سرامیک به کار برده شده در کاشیکاری جلوه ای دیدنی را خلق کند.

استفاده از نبشی بیشتر شبیه به قاب سازی طرح و رنگ کاشی و سرامیک است. این قاب سازی به خصوص در کاشی و سرامیک طرح دار بسیار به چشم می‌آید.

جنس نوار کنج کاشی و سرامیک

نوار کنج کاشی و سرامیک از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود اما به طورکل دو جنس فلزی و پلاستیکی آن از محبوبیت بیشتری برخودار است. نوع پلاستیکی علاوه بر انعطاف پذیری و فساد پذیری کمتری که دارد می‌تواند انواع رنگ و طرح را به خود بگیرد در نتیجه کاشیکاران به خصوص در فضاهای کوچک و مرطوبی مانند سرویس بهداشتی و حمام از نوارهای کنج پلاستیکی استفاده می‌کنند. در نوع فلزی نیز بیشتر از آلومینیوم و استیل استفاده می‌شود که نوع آلومینیومی از رنگ بندی متنوعی برخوردار است. بیشتر این نوارهای فلزی دارای آبکاری نیکل و کروم هستند و استفاده از آن در سالن‌های پذیرایی، نشیمن ها، آشپزخانه و فضاهای لاکچری کاربرد دارد.
جنس نوار کنج کاشی و سرامیک

از ویژگی‌های اصلی نوار کنج  عدم زنگ زدگی و مقاومت آن در باربر شکستگی و خوردگی است. به همین دلیل نوارهای کنج به گونه ای است که می‌توان آن را در هر شرایط آب و هوایی به عنوان بخشی برای ظریف کاری نما و دکوراسیون ساختمان استفاده نمود. این نوارها در کنار کاشی و سرامیک از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

رنگ بندی نوار کنج کاشی و سرامیک

تنوع رنگی یکی دیگر از مزیت‌های نوار کنج کاشی است این نوارها ممکن است در هر رنگ و طرحی ساخته شود اما چند رنگ غالب وجود دارد که اکثر نوارهای کنج کاشی به این رنگ‌ها تهیه می‌شوند که شامل: رزگلد، شامپاینی، طلایی، نقره‌ای، کرم، سفید مشکی و طلایی  است بنابراین تنوع رنگ یکی دیگر از ویژگی‌های خوب پروفیل کاشی است.

استفاده از نوار کنج در صنعت ساختمان ابتکار جدیدی است که به مدد طراحان دکوراسیون داخلی برای جلوه بیشتر به نازک کاری بخش کاشیکاری سطوح در بناها اضافه شده است.

با استفاده از نوار کنج دیگر نیازی به فارسی برکردن لب کاشی و سرامیک نیست و تیزی آزار دهنده آن از بین می‌روند در نتیجه استفاده از آنها می‌تواند سرعت کاشیکاری را تا حد بسیاری بالا ببرد.

رنگ بندی نوار کنج کاشی

قیمت نوار کنج و زواره کنج کاشی و سرامیک

نوار کنج نیز یکی از ابزارآلاتی است که در کاشیکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به رنگ، طرح، مدل و حتی جنس قیمت آن می‌تواند متفاوت باشد. به طور کل استفاده از زواره‌های کنج پلاستیکی مقرون به صرفه تر است زیرا این نوع نوار کنج قیمت پایین تری نسبت به سایر نوارهای کنج دارند در نتیجه شما می‌توانید بخش اعظمی از کار خود را کنج کشی کنید.

نوار کنج پلاستیکی به لحاظ زیبایی و جلوه گری از نوع آلومنیومی و استیل آن پایین تر است در نتیجه در فضاهای لوکس سعی کنید از نوارهای کنج فلزی استفاده کنید که علاوه بر جذابیت بصری با انعکاس جذاب نور فضایی لاکچری ایجاد می‌کند.

ابعاد نوار کنج کاشی و سرامیک

نوار کنج بیشتر شبیه به یک نبشی کوچک است که در حدود 2.5 متر طول دارد. با توجه به جنس و شکل نوار کنج این طول می‌تواند متفاوت باشد. شکل بیرونی نوار کنج بیشتر به شکل مربع یا ربع دایره هایی است که در میان کنج قرار می‌گیرد یا به صورت نود درجه است. مدل ربع دایره با زاویه‌های مختلف در بازار وجود دارد که منحنی کم یا زیادی بر روی نقشه کنج کاشی به وجود می‌آورد و مدل ۹۰ درجه هم به حالت نبش ۹۰ درجه ساخته می‌شود.

چگونگی نصب نوار کنج در کاشیکاری

همانگونه که گفته شد نوار کنج شبیه به یک نبشی است که دارای یک یا دو یک نبش است که در میان چسب کاشی و زیر کاشی‌های کناری قرار می‌گیرد و در میان دو کاشی فیکس می‌شود. این نوارها پس از خشک شدن کاشی و سرامیک بخشی از کاشی و سرامیک نصب شده هستند و به راحتی قابل جدا شدن نیستند مگر اینکه کاشی و سرامیک اطراف آن را تخریب نمایید.

نصب نوار کنج کاشی

استفاده از نوار کنج در پارکت

نوار کنج به عنوان یک حاشیه تزیینی تنها مختص کاشی و سرامیک نیست و از آنها درسنگ کاری و اجرای پارکت نیز استفاده می شود. اغلب نمونه های نوارکنج پارکت از نوع پلاستیکی هستند و طرح هایی مطابق با رنگ و طرح پارکت دارند. نمونه های نوار کنج پارکت اغلب زبانه کوتاهی دارند و این زبانه دارای سوراخ های نوار کنج کاشی برای اتصال بیشتر و بهتر چسب کاشی یا دوغاب با نوار کنج نیست. در زیر دو نمونه از نوار کنج های پارکت قرار داده شده است تا تفاوت آن با نمونه نوار کنج کاشی واضح تر مشخص گردد.

نوار کنج

جنس نوار کنج

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند