حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
880 بازديد

نکات مهم در انتخاب و خرید اجاق گاز

نکات مهم در انتخاب و خرید اجاق گاز
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن وسایل جدید زندگی روزمره شاهد تحول بزرگی در ساخت و طراحی لوازم خانگی به خصوص لوازم آشپزخانه هستیم . یکی از این وسایل پرکاربرد که امروز در طرح ها و مدل های مختلف از جنس های مختلف ساخته می شود اجاق گاز است که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیازتان آن را انتخاب نمایید.

تنوع طرح، رنگ و مدل در لوازم خانگی امروزه به گونه ای شده است که انتخاب را برای افراد بسیار سخت کرده است. آنچه که ما از گذشته با نام اجاق گاز می شناسیم یک مکعب مستطیل است از جنس فلز که می توانستیم روی آن پخت و پز انجام دهیم اما امروزه این مکعب تبدیل به یک صفحه ی تخت و نازک شده است که اشکال متنوعی را در اختیار خریداران گذاشته است.

انواع اجاق گاز

انواع اجاق گاز

اجاق گاز ها در گذشته بر اساس تعداد شعله دسته بندی می شدند. اما امروزه علاوه بر تعداد شعله، سیار بودن یا توکار بودن آن، جنس صفحه ی آن و حتی انرژی که با آن کار می کند نیز منجر به ایجاد دسته بندی جدید شده است. 

بیشترین اجاق های مورد تقاضا امروزه اجاق های توکار هستند که خود دارای دسته بندی های مختلفی است  تعداد شعله های گازهای توکار از یک شعله شروع می شود . اجاق گازهای توکار بیشتر بر اساس تعداد شعله دسته بندی می شوند. تعداد شعله های این نوع اجاق گازها حتی به 6 شعله هم می رسد.  پس از شعله نکته مهم در دسته بندی اجاق گاز انرژی مصرفی آن است؛ اجاق های توکار عمدتا گازی هستند و از گاز لوله کشی شهری استفاده می کنند اما هستند در این بین اجاق هایی که با استفاده از انرژی الکتریسته روشن می شوند و در واقع از برق شهری استفاده می کنند که این نوع اجاق های برقی غالبا شیشه ای هستند با صفحه های لمسی شیک و زیبا که جذابیت چشمگیری را در فضای آشپزخانه به وجود می آورد.

جرا گاز توکار؟

یکی از دلایل مهم روی کارآمدن گازهای توکار زندگی مینیمال امروز است کوچک شدن فضاها به خصوص آشپزخانه و توجه به ظاهر باعث شده است استفاده از اجاق های توکار رایج شود و دیگر جایی برای اجاق های مبله وجود نداشته باشد. 

امروزه پرفروش ترین مدل اجاق گارها احاق گاز توکار 4 و 5 شعله هستند. کشور ما در زمینه تولید اجاق گاز امروزه به توان تولیدی خوبی رسیده است و کیفیت کارها با نمونه های خارجی رقابت می کند. نکته قابل توجه در اجاق گازهای داخلی تنوع در طرح و کیفیت متناسب با نیاز آشپزخانه ی ایرانی و خدمات پس از فروش و سرویس وسایل پس از فروش است که شما نمی توانید آنها را به راحتی در نمونه های خارجی به دست آورید.

 

توجه به این نکته ضروری است که با توجه به بالا بودن قیمت تعرفه برق در کشور ما استفاده از گازهای برقی هزینه بالایی را به خانواده تحمیل می کند در نتیجه اکثر افراد از اجاق های گازی استفاده می نمایند. در انتخاب اجاق گاز به طور کل بودجه، فضای آشپزخانه و سلیقه شخصی افراد بیشتر از عر چیزی تاثیر گذار خواهد بود . سعی کنید قبل از انتخاب کاملا فضای مورد نظر خود را بررسی نمایید و با توجه به بودجه ی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

اجاق برقی

تعداد افراد خانواده در انتخاب اجاق ها تاصیر گذار است. اگز خانواده شما دو تا سه نفر است لازم نیست به دنبال اجاق گازهای 6 شعله یا 5 شعله باشید. اجاق های سه یا چهار شعله نیز به راحتی کار شما را راه می اندازد. 

برای خرید اجاق گاز مورد نظرتان می توانید از فروشگاه کاشی لند دیدن نمایید. 

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای یا استیل؟

گازهای صفحه ای را می توان به 2دسته گازی و برقی تقسیم کرد. یک تقسیم بندی دیگر هم براساس جنس صفحه گازهاست. از نظر جنس، اجاق گازهای توکار به دسته های استیل، شیشه ای، سرامیکی و ترکیب شیشه با دیگر جنس ها تقسیم می شود.

گازهای استیل بین بقیه طرفدار بیشتری دارند چون هم زیبا و مقاومند و هم راحت تمیز می شوند و مواد غذایی روی سطح آنها نمی چسبد. استیل ها خود به 2 دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. مدل های ساده براق و صیقلی تر هستند و به راحتی تمیز می شوند ولی امکان خش برداشتن شان هم زیاد است. مدل های آجدار سطح خشن تری دارند که پاک کردن روغن غذا را سخت می کند و بعد از مدتی چرک مرده و کدر می شود ولی در عوض ضد خش است.

مدل های شیشه ای هم همانطور که از اسمشان پیداست صفحه شیشه ای دارند و زیبایی خاصی به اجاق گاز می بخشند. شیشه های این مدل ها نشکن است و قابلیت تحمل درجه حرارت های بالا را دارد. شیشه این اجاق ها باید بعد از هر بار پخت وپز تمیز شود تا اثرات لکه و چربی غذاها روی آنها نماند. شیشه های به کار رفته در این مدل ها حتی در اثر ریختن آب سرد روی صفحه داغ ترک برنمی دارند و به راحتی تمیز می شوند.

دسته سوم هم گازهایی با صفحه های سرامیکی هستند. سرامیک ها از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردارند و حتی با ریختن آب سرد روی صفحه داغ هم ترک برنمی دارند و به راحتی تمیز می شوند. دربرابر چربی و گردوغبار و سایش مقاومند و طرفداران خاص خودشان را دارند. برخی از مدل های سرامیکی با شیشه هم ترکیب می شوند.

اجاق گاز شیشه ای یا استیل

دسته بعدی اجاق های برقی هستند. این مدل ها ظاهری شیک دارند و همانطور که از اسمشان پیداست با برق کار می کنند و به جای پیچ های معمول شعله های اجاق، صفحه های لمسی و دیجیتال دارند. از نظر نشت گاز و این مسائل، ایمنی بیشتری نسبت به گازی ها دارند و به خاطر قدرت بالا، زمان پخت را هم کم می کنند. عیب آنها هم این است که مبلغ قبض برق خانه ها را بالا می برند و در زمان قطعی برق کارایی نخواهند داشت.

راهنمایی هایی برای خرید اجاق گاز خوب

برای خرید اجاق گازهای صفحه ای بهتر است نکات زیر را درنظر داشته باشید.

اگر دنبال یک اجاق شیک و جمع و جور می گردید، خوب است بدانید که ویژگی دیگر این اجاق گازها کم مصرف بودن و داشتن ضخامتی تنها به اندازه 5تا 6سانتی متر است.

این مدل گازها فر ندارند و اگر قصد خریدشان را دارید باید به فکر یک فر جداگانه برای آشپزخانه تان باشید. البته این بستگی به نیاز شما دارد. خیلی ها از فر استفاده چندانی نمی کنند.

اجاق گازهای رومیزی به خاطر کارایی و امکانات پایین تر، ارزان تر از توکارها هستند و راحت هم جا به جا می شوند. ولی اکثرا تعداد شعله های کم دارند و امکانات و زیبایی توکارها را هم ندارند. برای همین بیشتر به درد مکان های اداری و جاهایی که پخت وپز کمی دارند می خورند. برای خانه بهتر است از گازهای توکار استفاده کنید.

انتخاب اجاق گاز

تعداد شعله های گاز را براساس فضای آشپزخانه و تعداد افراد خانواده انتخاب کنید. برای خانواده های پرجمعیت گازهای 5 و 6 شعله و برای کم جمعیت ها 3 و 4 شعله بهترین انتخاب است.

موقع خرید، ایمنی گاز را هم درنظر بگیرید. اجاق گازهای مجهز به فندک و ترموکوپل ایمنی بیشتری دارند. ترموکوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دلیل، جریان گاز را قطع می کند.

مهمترین شاخص در اجاق گاز ها اجباری بودن استاندارد در آنهاست و توصیه می کنیم که علاوه بر توجه به نشان استاندارد به اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز نیز توجه نمایید .

سعی کنید در کل از برندهای معتبر و باکیفیت و آنهایی که خدمات پس از فروش دارند خریداری کنید چون اجاق گاز از پرمصرف های خانه است و اگر مرغوب نباشد دائم باید هزینه تعمیرات را تحمل کنید. نصب و راه اندازی اجاق را هم به شرکت خودشان بسپارید تا از گارانتی خارج نشود.

اجاق های برقی شیک و زیبا هستند و کارایی خوبی دارند ولی در کل به خاطر گران تر بودن هزینه برق نسبت به گاز مقرون به صرفه نیستند.

اگر سطح میز یا کابینت شما باریک است می توانید اجاق های توکاری را انتخاب کنید که همه شعله های آن در یک ردیف قرار گرفته اند و به شکل مستطیل باریکی هستند.

موقع خرید به فاصله بین شعله ها دقت کنید. این اندازه باید جوری باشد که بتوانید همزمان چند قابلمه را بدون مزاحمت روی گاز قرار دهید.

اجاق گاز مبله

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند