حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
423 بازديد

نگرانی درباره افزایش قیمت مواد اولیه یکی از محور های اصلی نشست سالیانه ANFFECC 2021

نگرانی درباره افزایش قیمت مواد اولیه یکی از محور های اصلی نشست سالیانه  ANFFECC 2021
گردهمایی عمومی سالیانه شرکت ANFFECC به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید و شرکت کنندگان نگرانی های خود درباره افزایش قیمت مواد اولیه را بیان کردند.

مجمع ANFFECC  یک انجمن وابسته به صنعت کاشی و سرامیک اسپانیا است که اکثر تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، لعاب و رنگدانه های سرامیکی اسپانیا را زیر نظر خود دارد. اعضای اصلی این انجمن را تولیدکنندگان صنایع کاشی و سرامیک اسپانیا تشکیل می دهندو همچنین تولیدکنندگانی که محصولات وابسته به این صنعت را برای ساخت کاشی و سرامیک تولید می کنند. صنایع وابسته به این انجمن شامل ساخت فرها ، لعاب ها و رنگدانه ها مخصوص رنگ کاشی و سرامیک و چاپ در کنار تولیدکنندگان کاشی و سرامیک است.

این انجمن جلسات مدونی را برای ایجاد هماهنگی در میان تمامی تولیدکنندگان و صنایع وابسته به خود برگزار می کند که در آنها شرکت کنندگان به بحث و تبادل و نظر می پردازند. 

گردهمایی عمومی سالیانه شرکت ANFFECC به صورت  ویدیو کنفرانس

پس از همه گیری بیماری کرونا جلسات این انجمن به صورت مجازی برگزار می گردد. در آخرین جلسه ای که با عنوان گردهمایی عمومی سالیانه ANFFECC، انجمن تولیدکنندگان فریت، لعاب و رنگهای سرامیکی اسپانیا در11 ژوئن به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید  رئیس هیات مدیره معتقد بود که رقابت‌پذیری لعاب سرامیکی اسپانیا و صنعت رنگ ممکن است تحت تاثیر افزایش قیمت‌های مواد اولیه  قرار می گیرد.

نشست سالیانه  ANFFECC 2021

در گزارش این جلسه آمده است، قبل از هر چیز رئیس هیات مدیره انجمن ANFFECC  به ارائه خلاصه وضعیت از فعالیت بسیار زیاد شرکت های وابسته  در طی سال گذشته که به عنوان سال کووید 19 اشاره نمود و بر پیشرفت چشمگیر در موقعیت و افزایش پایدار فروش این بخش تاکید نمود. 

افزایش چشمگیر هزینه مواد اولیه، حمل و نقل و هزینه های کربن زدایی

در ادامه این جلسه Font de Mora با اشاره به افزایش چشمگیر هزینه مواد اولیه و حمل و نقل در جهان از افزایش بیش از حد هزینه‌های صنعت کاشی و سرامیک در ماه‌های اخیر ابراز نگرانی کرد، این هزینه ها شامل هزینه مواد اولیه، انرژی ، حمل و نقل و همچنین هزینه های حفاظت از محیط زیست که مربوط به انتشار دی‌اکسید کربن توسط این واحدهای تولیدی  می‌شود. وی اضافه کرد: این تهدیدها سودآوری و رقابت پذیری ما را در زمانی که اقتصاد بین المللی به دلیل اثرات همه گیری هنوز ناپایدار است با خطر کاهش مواجه می‌کند.

در ادامه این جلسه همچنین به پیشرفت در پروژه‌ها با هدف کربن‌زدایی  نیز اشاره گردید. انجمن ANFFECC در سال 2020، گام‌های مهمی در جهت کربن‌زدایی از این بخش برداشته و پروژه‌های بسیاری را توسعه دادند که به واحدهای مختلفی که توسط Spanish Ministries هدایت می شد و شامل صنایع، Green Hydrogen، Circular Economy، و Energy Economy می شوند. 

رئیس هیات مدیره انجمن ANFFECC  همچنین اشاره نمود که صنایع فریت، لعاب و رنگ اسپانیا موفق به کاهش 45 درصدی انتشار دی اکسید کربن در طی 15 سال گذشته شده است، اما برای توسعه تمام پروژه‌هایی که در حال حاضر در جریان هستند، نیاز به حمایت نهادهای مختلف وجود دارد.

کاهش قیمت مواد اولیه یک چالش جهانی

در ماه های اخیر روند فعالیت کارخانه‌ های تولیدی در جهان به خصوص کارخانه های تولید کاشی و سرامیک به دنبال افزایش هزینه مواد خام اولیه رو به کاهش نهاد است. این کاهش تولید به خصوص در روند تولید در شرکت‌های کوچک صادرات محور تاثیر مستقیم داشته است. این در حالی که اقتصاد جهان در برخی از کشورها به تازگی توانسته بود از بحران کرونا خارج شده و رو به رشد قدم بردارد

کارشناسان می گویند زیربنای بهبود پس از کرونا امروزه در بحبوحه مشکلاتی همچون هزینه بالای مواد خام اولیه و افزایش قیمت انرژی و حمل و نقل و مهمتر از همه شرایط همه‌گیری کرونا هنوز ایمن نیست و ممکن است دوباره رو به تنزل قدم بردارد.

لازم به ذکر است قیمت کالاهایی مانند ذغال سنگ، فولاد، آهن و مس در سال جاری میلادی تا حد قابل توجهی افزایش یافته که در نتیجه بهبود تقاضا برای آنها پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش نقدینگی در جهان است.

نشست سالیانه  ANFFECC 2021

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند