حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
442 بازديد

هدف تازه تحریم های آمریکا: نساجی و ساختمان

هدف تازه تحریم های آمریکا: نساجی و ساختمان
ایالات متحده دهم ژانویه در واکنش به حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع ایران اعلام کرد و همچنین گروهی دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی را به لیست افراد تحریم‌شده افزود.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبر 24؛ برخی باوردارند تحریم های آمریکا علیه اقتصاد ایران به دلایل گوناگون ناکارآمد و غیر موثر بوده است و پر بودن قفسه های خواربار فروشی ها و فروشگاههای بزرگ از انواع کالاهای مصرفی مثل لبنیات  روغن و چای و گوشت و حبوبات را نشانه این ادعای خویش می دانند. به طور مثال حسن روحانی رییس جمهور گفته است بر خلاف خواست و اراده آمریکا در ایران شاهد قحطی نیستیم.  

برخی دیگر اما می گویند دور از دسترس بودن درآمدهای ارزی به ویژه درآمد نفت به دلیل تحریم های آمریکا راه را بر رشد اقتصادی مسدودکرده و رشد منفی اقتصادی به معنای فقیرتر شدن جامعه است. به نظر می رسد با هر کدام از دیدگاههای یادشده هم که موافق یا مخالف باشیم نمی توانیم انکار کنیم رهبران کاخ سفید این راه تحریم را دست کم از نظر خودشان کامیاب می دانند و هرچند وقت یک بار بر ابعاد و تنوع فعالیت های اقتصادی که باید تحریم شوند می افزایند و این کاررا در مسیر فشار حداکثری انجام می دهند.

در تازه ترین اقدام در این راه و به گزارش دویچهوله؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا یک دوره ۹۰ روزه برای آزادی انجام معاملات در بخش‌های خاصی از اقتصاد ایران را در نظر گرفته است. این معاملات شامل بخش‌هایی مانند صنایع ساختمانی، معدن، نساجی می‌شود. وزارت خارجه آمریکا دیروز  خبر داد معاملات در بخش‌هایی از اقتصاد ایران در یک دوره ۹۰ روزه آزاد است. این دوره که روز نهم آپریل سال جاری میلادی به پایان می‌رسد شامل بخش‌های ساختمانی، معدن و نساجی می‌شود.

تحریم های جدید اقتصاد ایران

وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرده است که این بخش‌ها می‌توانند هدف مجازات‌های تحریمی قرار گیرند تحریم‌های جدید آمریکا به دنبال حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی در عراق که سربازان آمریکایی در آن حضور دارند انجام شد. آمریکا گفته است که این تحریم‌ها تنگناهای اقتصادی را برای  جمهوری اسلامی بیشتر خواهد کرد زیرا ایران به دنبال تولید بمب هسته‌ای است.

ایالات متحده دهم ژانویه در واکنش به حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع ایران اعلام کرد و همچنین گروهی دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی را به لیست افراد تحریم‌شده افزود.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در نشستی همراه با مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، در کاخ سفید گفت ۱۷ تحریم تازه علیه صنایع گوناگون ایران اعمال خواهد شد. هم‌چنین هشت مقام ایرانی که در حمله اخیر موشکی به پایگاه‌های آمریکا دخالت داشتند تحریم می‌شوند. منوچین تصریح کرد به دستور دونالد ترامپ تمام افراد ایرانی مؤثر در صنایع و عمران و معادن تحریم خواهند شد. آمریکا قصد دارد تحریم‌های جداگانه‌ای علیه صنایع آهن و فولاد ایران اعمال کند. این در حالی است که آلمان، بریتانیا و فرانسه در نشست ۲۴ دی ماه (۱۴ ژانویه)، بر این تاکید کردند که جمهوری اسلامی‌ ایران به شکل مکرر، تعهدات خود را در قالب برجام نقض کرده است و این می‌تواند به فعال شدن مکانیزم ماشه منجر شود که به معنای رجوع پرونده اتمی ‌ایران به کمیسیون مشترک برای طرح نگرانی‌ها از "عدم پایبندی ایران" به تعهداتش در برجام است.

کارشناسان باور دارند تحریم صنعت نساجی در بخش داد و ستد پوشاک کار دشوار و ناممکنی است است اما تحریم فعالیت های ساختمانی ایران به ویژه در صادرات خدمات فنی و مهندسی و تامین ماشین آلات معدنی می تواند موثر باشد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند