حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
884 بازديد

واردات ناچیز کاشی و سرامیک به کشور

واردات ناچیز کاشی و سرامیک به کشور
کاشی و سرامیک به عنوان یک صنعت پیشرو در میان صنایع ایران شناختهمی‌شود که پتانسیل‌های بالایی برای رشد و پیشرفت دارد.

به گزارش کاشی لند: ایران در دهه 30 شمسی کاشی کاری خود را صنعتی نمود و با وارد کردن دستگاه‌های کاشی سازی اولین کارخانه کاشی خود را راه اندازی نمود تا بتواند این صنعت باستانی را در ایران توسعه دهد. ایران نسبت به سایر کشورهای غرب آسیا زودتر شاهد شکل گیری واحدهای صنعتی برای ساخت کاشی در شهرهای تهران، ری، تبریز و اصفهان بوده است. جغرافیای طبیعی ایران همواره از این کشور یک منبع غنی برای صنایع معدنی ساخته است و صنعت کاشی و سرامیک ایران توانسته است با مدد این جغرافیای طبیعی غنی و بهره گیری از به روزترین ماشین آلات کاشی و سرامیک جهان خود را به جهانیان بشناساند. امروزه ایران جایگاه خود را در میان ده تولیدکننده برتر کاشی و سرامیک جهان تثبت نموده است.

تولیدات کاشی و سرامیک ایران

برنامه ریزی درست در سالهای اخیر برای استفاده از این منابع غنی مواد اولیه کاشی و سرامیک در ایران و توجه به صنعت کاشی و سرامیک و ورود دستگاه‌های جدید، تغییر خط مشی‌ها و راهبردها و همچنین تغییر مدیریت منجر به رشد و توسعه این صنعت گردید. تا جایی که در حال حاضر ایران برای بیش از ده سال ایران بین 5 کشور برتر صادرکننده کاشی و سرامیک قرار گرفته است.

هر چند در سالهای اخیر شاهد افت تولید کاشی و سرامیک به دلیل خط مشی‌های تنظیم بازار بودیم اما باز هم رتبه ایران همچنان در میان ده کشور برتر تولید کننده به چشم می‌خورد.

ایران در سالهای 2010 و 2011 دارای رتبه 4 جهانی تولید کاشی بوده است که از کشور ایتالیا بالاتر بود و در حال حاضر ایران دارای رتبه 8 بالاترین تولید کاشی و سرامیک در جهان را پس از کشورهایی مانند چین، هند، برزیل،ویتنام،اسپانیا، ایتالیا  دارد.

تولید کاشی و سرامیک

واردات کاشی و سرامیک به کشور

این رتبه‌ها در حالی است که ایران نیز دارای وارداتی در حوزه محصولات کاشی و سرامیک است که گاهی باعث نگرانی مردم به خصوص ساکنان استان یزد به عنوان قطب کاشی و سرامیک کشور که بیش از نیمی از تولیدات کاشی و سرامیک کشور در آن انجام می‌شود.

در همین راستا یک درخواست مردمی جهت جلوگیری از واردات کاشی و سرامیک به استان یزد ثبت گردید که به دنبال آن   رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به یزد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک کشور واردات در بخش محصولات کاشی و سرامیک به این استان را بسیار ناچیز دانست.

این فرد مسئول اعلام کرد واردات کاشی و سرامیک شامل محصولاتی که در منطقه تولیدمی‌شود نمی گردد و واردات بیشتر شامل سرویس‌های بهداشتی و سرامیک‌های شیک و محدود است که امکان تولید آنها در داخل وجود ندارد.

به گفته وی قیمت هر متر مربع کاشی و سرامیک وارداتی رقمی بیش از یک میلیون تومان را برای مصرف کننده در بردارد در نتیجه این قیمت تکلیف کیفیت و میزان واردات آن مشخص است.

صادرات کاشی و سرامیک یزد به 50 کشور

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به توان رقابتی تولیدات کاشی و سرامیک ایرانی با نمونه‌های خارجی آن گفت:  به رغم برابری تولیدات ما با بهترین تولیدات موجود در دنیا، قابلیت تولید برخی از کالاهای خاص در کشور به لحاظ فنی و ماشین‌آلات خط تولید وجود ندارد و مقرون به صرفه هم نیست.

به گفته وی استان یزد ششمین تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان است و حدود ۱۵۰۰ نفر در صنعت کاشی و سرامیک یزد اشتغال دارند.

وی همچنین عنوان کرد که کیفیت کاشی‌ ایرانی و طراح و نقش آن توانسته است نیاز بیش از 95 درصد بازار داخلی را تامین نماید و علاوه بر آن تولیدات کاشی و سرامیک استان یزد به بیش از 50 کشور صادرمی‌گردد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند