حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
542 بازديد

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک دریچه ای به سوی بازارهای بین المللی

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک دریچه ای به سوی بازارهای بین المللی
 راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک کشور می‌تواند یک دریچه ای به سوی بازارهای جهانی برای عرضه هرچه بهتر تولیدات کاشی و سرامیک کشور باشد.

تولید کاشی و سرامیک صنعتی است که در دو دهه اخیر بیش از سایر صنایع تولیدی معدنی توانسته است جایگاه مناسبی در سطح جهان به دست آورد. ایران در طول سالهای گذشته همواره به عنوان یکی از ده کشور برتر در زمینه تولید و صادرات کاشی و سرامیک شناخته شده است. تولید کاشی در ایران سابقه ای طولانی دارد و در عرصه کاشی صنعتی یکی از اولین کشورهای منطقه بوده که توانست با راه اندازی کارخانجات کاشی و سرامیک جایگاه خود را به عنوان تولید کننده کاشی و سرامیک تثبیت نماید. منابع غنی و انرژی ارزانی که در اختیار ایران قرار دارد پتانسیلی قوی برای تبدیل ایران به یکی از دو کشور برتر صادر کننده کاشی و سرامیک جهان دارد و این مهم نیازمند یرساخت هایی است که پایانه صادراتی کاشی و سرامیک یکی از آنها است.

 استان یزد به عنوان قطب کاشی و سرامیک ایران شناخته می‌شود که بیش از نیمی از تولیدات کاشی و سرامیک کشور در آن انجام می‌شود. از این حجم تولید کاشی و سرامیک بخش مهمی به صورت مستقیم به خارج از کشور صادر می‌شود در نتیجه لزوم راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک کشور در این استان مستعد بر کسی پوشیده نیست.

طرح راه اندازی پایانه صادراتی ماشی و سرامیک کشور از سال 1393 آغاز شده است و عملیات اجرایی این پایانه صادراتی در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار در سال گذشته با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان میبد آغاز کلید خورد. این پایانه صادراتی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز گردیده و پیش‌بینی شده است در دهه فجر سال 1400 افتتاح گردد.

تصویب طرح جامع پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد

به گزارش کاشی لند به نقل از بازار طرح جامع پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد تصویب گردید. طرحی که به نظر رامین زارعی مدیر عامل پایانه های یزد قطعا نقاط قوت خود را خواهد داشت.

طرح راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک از اسفند ماه ۹۳ منطبق بر مطالعات توسعه‌ای استان یزد و شهرستان میبد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک و همچنین اسناد فرادستی تدوین شده در صنعت سرامیک پیشنهاد شد. این طرح و الزامات آن پس از انجام مطالعات توجیهی، ضمن تصویب در کارگروه توسعه صادرات استان برای صدور مجوز به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شد و پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، جواز تأسیس گرفت.

بلافاصله پس از صدور مجوز، اقدامات قانونی لازم برای واگذاری مکان مدنظر انجام شد و پس از واگذاری پهنه موردنظر، مجری پروژه به تهیه طرح جامع جانمایی، کاربری و شبکه دسترسی و معابر پروژه اقدام کرد.

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک پهنه‌ای ۷۰ هکتاری و در جوار ایستگاه راه‌آهن میبد با نگاه فرامنطقه‌ای در ۱۵ کیلیومتری شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد و ۱۷ کیلومتری شهرک صنعتی اردکان، با در نظر گرفتن دسترسی مطلوب به کلونی‌های تولید کاشی و سرامیک در استان یزد و فراتر از استان‌های همجوار مکان‌یابی شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال در صنعت سرامیک در حال راه‌اندازی است.

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی راه اندازی شده و اشتغالزایی مستقیم بیش از یکصد نفر را به همراه دارد.

با صدور مجوز پایانه صادراتی کاشی و سرامیک و ابلاغ سازمان توسعه تجارت، تصویب طرح جامع در کارگروه زیربنایی، کمیسیون ماده ۲۳ و شورای برنامه‌ریزی استان به منزله اعلام آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ارائه خدمات و زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز و مخابرات برای پهنه موردنظر است.

ایجاد فضای تخصصی صادرات کاشی و سرامیک

مأموریت محول شده بر اساس آیین نامه پایانه‌های صادراتی مصوب هیئت وزیران که با تولیت و تأیید سازمان توسعه تجارت ایران انجام می‌پذیرد در دو بخش بازرگانی صادراتی کاشی و سرامیک، صنایع مکمل و نیز ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیک سخت افزاری و نرم افزاری زنجیره صادرات پیش بینی شده است.

دپارتمان بازرگانی پایانه با مطالعه عمیق در سطح بین المللی و شناسایی بازارهای مستعد محصولات کاشی و سرامیک ایران بر اساس پراکندگی کشورها در پنج دسته عراق، افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و آفریقایی، کشورهای عضو گروه همکاری خلیج فارس، کشورهای اوراسیا و CIS  و نیز کشورهای بلوک شرق اروپا تقسیم بندی شده و با ایجاد فضاهای B۲B تخصصی در هر منطقه اقدام به بازارسنجی، بازارسازی، بازاریابی و صادرات نموده است.

بازرگانی صادراتی کاشی و سرامیک و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیک زنجیره صادرات دو کارکرد پایانه صادراتی کاشی و سرامیک شهرستان میبد است

با این وصف، چنانچه حمایت‌های لازم از سوی مسئولین استان و شهرستان تدوام داشته باشد و زیرساخت‌های لازم فراهم گردد، با توجه به همدلی و مشارکت ایجاد شده برای راه‌اندازی این پایانه با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیاردی و اشتغالی نزدیک به یکصد نفر مستقیم زمینه توسعه تولیدات صادرات محور، گسترش کسب و کارهای پاک و با خدمات دارای ارزش افزوده، توسعه حمل و نقل ارزان ریلی، مدیریت کانال توزیع بین المللی صنعت کاشی و سرامیک به عنوان صنعت غالب استان یزد و همچنین تقویت برند کاشی و سرامیک در بازارهای بین المللی و تسریع و پاسخگویی مناسب برای نفوذ در بازارهای جدید بین المللی را خواهد داشت.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند