حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
4892 بازديد

پرایمر کاشی و سرامیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر کاشی و سرامیک چیست و چه کاربردی دارد؟
استفاده از پرایمر کاشی و سرامیک به عنوان یک ماده زیرسازی در هنگام کاشیکاری امروزه به امری مرسوم تبدیل شده است و کاشیکاران برای ارائه یک نتیجه بهتر از پرایمرها استفاده می‌کنند.

صنعت ساختمان در سالهای گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است به خصوص در حوزه کاشی و سرامیک به گونه ای که نصب کاشی و سرامیک را به ساده ترین روش ممکنه تبدیل کرده است. در زمینه تغییر دکوراسیون‌های قدیمی به جدید و تغییر کاشی و سرامیک آن با استفاده از ابزارآلات جدید و متریال هایی همچون پرایمر، چسب کاشی و سرامیک و پودرهای بندکشی این کار در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود و شما می‌توانید در کمترین زمان کاشی و سرامیک قدیمی خود را با انواع کاشی و سرامیک تعویض نمایید یا بر روی زمینه‌های کچی، سیمانی و حتی کاشی و سرامیک با استفاده از پرایمر و چسب کاشی این نوسازی را پیاده کنید.

پرایمر کاشی چیست؟

 پرایمر‌ها موادی نفوذ کننده هستند که اغلب برای زیر سازی و به ویژه تثبیت سطوح با پر نمودن خل و فرج  موجود در سطح به منظور افزایش چسبندگی با کاهش درصد جذب رطوبت سطوح به کار می‌روند. این مواد با توجه به نفوذ بالا در خلل و فرج سطح نفوذ کرده و با ایجاد یک لایه فیلم مقاوم باعث تثبیت سطح و کاهش درصد جذب رطوبت سطح می‌شوند. پرایمر‌ها اغلب به صورت مایع بوده و بصورت‌های پایه آبی و پایه حلالی در بازار موجود هستند.

خرید پرایمر کاشی و سرامیک

آستر پرایمر

آستر همانگونه که از نام آن پیداست به زمینه و زیرسازی کار می‌گویند که در صنعت ساخت و ساز برای کاشیکاری و رنگ زدن استفاده می‌شود. فرقی نمی‌کند پروژه شما رنگ زدن باشد یا کاشیکاری و مربوط به کدام سطح در هر صورت قبل از اجرا لازم است یک لایه آستر پرایمر روی آن اجرا شود. لایه آستر یا پرایمر اساسا یک رنگ شفاف چسبنده است که برای اینکه لایه رنگ یا چسب به خوبی روی دیوار بچسبد تولید شده است.

چرا لازم است از پرایمر برای زیرسازی کاشیکاری استفاده کنیم؟

با توجه به فرمولاسیون اغلب چسب‌ها و ملات‌ها که بر پایه سیمان هستند، این مواد برای گیرایش و رسیدن به بالاترین مقدار استحکام خود نیاز به رطوبت دارند، از طرفی محصولات نوین ساختمانی از جمله چسب‌های کاشی استاندارد در فرمول خود ترکیباتی دارند که رطوبت را برای مدت طولانی در خود نگه داشته و کم کم رطوبت جذب شده را به سیمان تزریق کرده و عمل گیرایش سیمان کامل انجام شده و به نهایت مقدار چسبندگی خود خواهد رسید، حال اگر این مواد بر روی سطوحی به کار روند که جذب آب بالا دارند، آب موجود در آنها به سرعت جذب سطح شده و سیمان موجود در آنها به استحکام نهایی نخواهد رسید و در مدت زمان کمی پس از نصب با مشکل لق شدن و عدم چسبندگی مواجه خواهیم شد.

انواع پرایمر

پرایمر برای انواع سطوح بخصوص در نصب کاشی و سرامیک و پرسلان بکار برده می‌شوند که با توجه به پایه آنها برای آماده سازی دارای انواع مختلفی هستند که در سه نوع پرایمر پایه آب، پرایمر اکرلیک و پرایمر زیر سازی تقسیم بندی می‌شوند. این پرایمرها یا همان آسترها بر اساس اینکه روی چه سطح و زیر چه نوع کاری اعمال می‌شوند نیز متفاوت هستند. بنابراین در انتخاب پرایمر یا آستر باید به انواع مختلف آن توجه کنید و حتما زیر نظر یک متخصص آن را انتخاب نمایید.

انواع پرایمر

پرایمر سطوح و دیوار گچی

با توجه به جذب آب بالای سطوح گچی کاربرد پرایمر بر روی این سطح الزامی است. زیرا وقتی چسب بر روی این سطوح جاذب اعمال می‌شود، فوارا گچ، آب چسب را به خود جذب می‌کند و در نتیجه بر روی گیرایش و چسبندگی چسب تاثیر مخرب می‌گذارد و عملا کارایی چسب را بشدت پایین می‌آورد، از طرفی با توجه به خواص گچ، آب جذب شده باعث سست شدن دیوارهای گچی و تخریب بصورت عمقی می‌شود و در مواردی ما شاهد کنده شدن یک پارچه گچ از روی دیوار هستیم. لذا مجددا تاکید می‌شود به هیچ وجه بدون اعمال پرایمر بر روی سطوح گچی اقدام به نصب کاشی و سرامیک نکنید.

پرایمر برای سطوح مواد نوین ساختمانی

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن متریال‌های جدید در صنعت ساخت و ساز، سطوحی به وجو آمدند که با مواد نوین ساختمانی به خصوص  ملات‌های خود تراز شونده ساخته شده اند؛ بعلت وجود مواد شیمیایی در ترکیبات این مواد (از جمله کلسیم سولفات) اعمال مستقیم چسب یا ملات  برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی این سطوح باعث انجام واکنش شیمیایی شده و از قدرت چسبندگی چسب کاسته و موجب عدم اتصال کامل کاشی و سرامیک به لایه زیرین می‌شود. لذا بکار بردن پرایمر بر روی این سطوح نیز از الزامات اساسی پیش از اقدام به چسباندن کاشی و سرامیک بر روی این سطوح است.

پرایمر سطوح و دیوار سیمانی

یکی از مهمترین سطح‌های ساختمانی، سطوح سیمانی هستند که در طول یک قرن گذشته از آن به وفور استفاده شده است. این سطوح با توجه به قدمت اجرای آن به سطوح سیمانی قدیم و جدید تقسیم می‌شود که در زیر به هریک از آنها اشاره می‌شود.

سطوح سیمانی جدید

پس از اجرای سطوح سیمانی و خشک شدن سطح  آن‌ها، در ساختمان‌های جدید بقایا و گردو خاک ناشی از سایر مواد ساختمانی بر روی سطوح باقی می‌ماند که این مواد بهنگام اعمال چسب مشکلاتی را به وجود خواهند آورد لذا برای کاشی کاری بر روی این سطوح قبل از اجرا لازم است نسبت به اعمال پرایمر اقدام گردد.

سطوح سیمانی قدیمی

سطوح سیمانی که مدت زمان طولانی از  اجرای آنها گذشته است اغلب بصورت پوسته  پوسته درآمده و  از لحاظ چسبندگی سست هستند، علاوه بر آن این سطوح جذب آب بالایی دارند لذا جهت تثبیت سطح و کاهش جذب آب و در نتیجه بالا بردن چسبندگی به اعمال پرایمر بر روی زیرسازی تاکید می‌شود.

پرایمر مخصوص سنگ و سرامیک

سطوح سنگی و سرامیکی نیز از قائده استفاده از پرایمر برای زیرسازی سطح کاشیکاری مستثنی نیستند. این نوع پرایمر هم با عنوان پرایمر مخصوص سنگ و سرامیک در بازار موجود است و شما می‌توانید از آن برای زیرسازی مناسب کارهای کاشیکاری بر روی سطوح سنگی و سطوحی که از قبل کاشی و سرامیک دارد استفاده کنید

قیمت پرایمر کاشی

پرایمرها توسط شرکت‌های مختلفی ساخته می‌شوند و علاوه بر آن انواع مختلفی دارند که پایه آنها متفاوت است. این تفاوت‌ها باعث ایجاد تفاوت در قیمت می‌شود. توجه داشته باشید که اگر یک کار با کیفیت می‌خواهید لازم است از مواد و متریال مرغوب استفاده نمایید، سعی کنید در بازار به به دنبال پرایمرهای استاندارد باشید که ممکن است قیمت آنها نسبت به نوع معمولی بیشتر باشد اما در عوض کیفیت و دوام کار شما را تضمین می‌کند. برای آگاهی از قیمت‌های پرایمر از فروشگاه اینترنتی کاشی لند بازدید نمایید.

پرایمر زیرسازی

مزایای استفاده از پرایمر

وقتی صحبت از مزیت مصرف پرایمر می‌شود، نباید اینگونه برداشت شود که مصرف آن فقط جهت بهبود خواص است، بلکه همانطور که در بالا اشاره شد در اغلب موارد مصرف پرایمر امری ضروری برای داشتن یک نتیجه بی نقص و ماندگار است.
-    بالا بردن چسبندگی چسب به زیرسازی
-    کاهش جذب آب سطح با نفوذ به خلل و فرج سطح
-    ایجاد یک لایه فیلم که باعث عدم واکنش شیمیایی بین مواد چسب و سطح زیرین می‌گردد.
-    تثبیت سطوح قدیمی و گچی

میزان مصرف پرایمر کاشی و سرامیک

با توجه به درصد خلل و فرج و همچنین دستور العمل آماده سازی شرکت تولید کننده پرایمر  میتوان آن را با آب رقیق نموده و با قلم مو یا پیستوله بر روی سطح اعمال نمود و پس از گذشت چند ساعت اقدام به نصب کاشی و سرامیک و پرسلان نمود. بطور کلی میزان مصرف پرایمر در هر متر مربع 150 تا 200 گرم می‌باشد.

روش اجرای پرایمر بر روی سطوح

پرایمر را می‌توان روی هر سطحی استفاده کرد. آستر کردن سطوح در هر منطقه ای با توجه به آب و هوا متفاوت است برای مثال در مناطق مرطوب توصیه می‌شود که دولایه پرایمر اعمال نمایید یا اگر می‌خواهید به صورت یک لایه استفاده کنید از آب کمتری در آماده کردن پرایمر استفاده نمایید.  پرایمر را در دمایی بالاتر از 5 درجه سانتی گراد به وسیله ی فرچه یا غلطک به طور یکنواخت روی سطوح اجرا کنید و به آن اجازه خشک شدن بدهید. توجه داشته باشید که با توجه به شرایط آب و هوایی زمان خشک شدن متفاوت است. این زمان بین 2 تا 8 ساعت متفاوت خواهد بود.

برای اعمال پرایمر ابتدا سطح دیوار را تمیز نمایید تا فاقد خاک و چربی و.. شود، حال اقدام به پاشیدن پرایمر یا مالاندن آن بوسیله قلم مو یا قلطک روی سطح نمایید. توجه داشته باشید که زمان خشک شدن ممکن است طولانی باشد در بهترین حالت بهتر است ۲۴ ساعت بعد از اعمال پرایمر اقدام به کاشیکاری نمایید.

نکته مهم برای نصب کاشی و سرامیک و سنگ بر روی دیوارهای گچی با استفاده از چسب کاشی و سرامیک این است که برای جلوگیری از کاهش کیفیت نصب، بدلیل جذب بالای دیوارهای گچی، ایجاد لایه مستحکم جهت نصب سنگ و افزودن مقاومت نگهداری کاشی و سرامیک بر روی بدنه بوسیله چسب کاشی بهتر است اول دیوار را تیشه خور نمایید تا  پستی بلندی‌های ایجاد شد مانند قفل‌های نر و ماده عمل کند که بعد از اجرای پرایمر به وسیله چسب کاشی پر شود و کاشی و سرامیک با دوام بیشتری به دیوار کچی بچسبد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند