حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
834 بازديد

پیش بینی افزایش تولید جهانی کاشی و سرامیک در سال 2021

پیش بینی افزایش تولید جهانی کاشی و سرامیک در سال 2021
به گزارش کاشی لند؛ مرکز تحقیقات MECS زیر نظر انجمن سرامیک ایتالیا نهمین گزارش سالیانه تولید و مصرف کاشی و سرامیک در جهان را منتشر کرد.

نیاز به کاشی و سرامیک به عنوان پوشش دهنده ساختمانی یک نیاز همیشگی است و صنعت ساختمان و بازسازی به عنوان زیر مجموعه ای از نیاز انسان به مسکن است که همواره در جریان است. هیچ چیزی در جهان نمی تواند مانع از ادامه روند تولید در این صنعت شود، حتی روی کار آمدن بیماری منحوسی همچون بیماری کووید 19 که تبعات آن همانند یک سکته برای اقتصاد جهان بوده است مانع از پیشرفت این صنعت نگردید. با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و لزوم اجرای قرنطینه ها در ابعاد گسترده  اقتصاد جهان دچار یک وقفه در رشد و توسعه گردید با این وجود صنعت کاشی و سرامیک توانست همچنان بر روند رو به رشد خود ادامه دهد. نتایج بررسی های دپارتمان تحقیقاتی MECS زیر نظر انجمن کاشی و سرامیک ایتالیا (ACIMAC ) در نهمین گزارش سالیانه منتشر گردید. این دپارتمان با اشاره به ویژگی­‌های کلیدی تولید به ارائه آمار "تولید کاشی و سرامیک در سال 2020 و مصرف آن در جهان" پرداخت و علاوه بر ارائه آمارتولید و مصرف جهانی پیش بینی هایی در رابطه با تولید و مصرف در سال 2021 میلادی ارئه نموده است.

ACIMAC :  این نام برگرفته از(Association of Italian Manufacturers Machinery and Equipment Ceramics) نام انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات و کاشی و سرامیک ایتالیا است که در زمینه راه اندازی  کارخانه، تولید ماشین آلات، تجهیزات، مواد اولیه و خدمات صنایع سرامیک، خاک رس سنگین و صنایع نسوز فعالیت دارد.

دپارتمان تحقیقاتی MECS

گروه MECS  مخفف (Manufacturing Economic Studies) یک گروه تحقیقاتی در حوزه کاشی و سرامیک است که با رصد و تجزیه و تحلیل آمارهای مرتبط به صنعت کاشی و سرامیک در حوزه تولیدات و مصرف جهانی کاشی و سرامیک و تولید و راه اندازی ماشین آلات آن علاوه بر ارائه آمارها پیش بینی هایی در زمینه تولید و بازار نقاضا ارائه می کند. این پیش بینی ها اغلب به صورت اخبار ملی و بین المللی در اختیار کارآفرینان، مدیران و متخصصان حوزه کاشی و سرامیک قرار می گیرد. تجزیه و تحلیل های این گروه تحقیقاتی یک ابزار منحصر به فرد برای تجزیه و تحلیل و مطالعه و پیش بینی بازار در ماه ها و سالهای آینده است که می تواند در هدایت استراتژیک و توسعه شرکت های مختلف راهگشا باشد.

نتایج این بررسی های این مجموعه حاکی از آن است که :

-در سال 2020 شاهد احیای جزئی در زمینه تولید کاشی (1.7 درصد) و مصرف جهانی کاشی و سرامیک  (2.5 درصد) بوده ایم.

- جریان­‌های واردات و صادرات کاشی و سرامیک روی هم رفته به میزان  2.4 درصد افت داشته است.

- پیش بینی ها حاکی از آن است که تولید جهانی کاشی و سرامیک در دوره‌­ی پنج ساله­‌ی 2025-2021 رشد خواهد نمود.

 نهمین گزارش سالانه این انجمن تحت عنوان "تولید و مصرف جهانی کاشی‌­ و سرامیک" MECS/Acimac Research Centre قرار است در ماه اکتبر منتشر شود. این مطالعه شامل: 300 صفحه نمودار، جدول و تفسیر جزییات تولید و مصرف، تحلیل مقطعی دوره­‌ی 10 ساله تا 2020 برحسب صنعت، بازارها، مصرف سرانه و جریان‌­های صادرات در نواحی بزرگ جغرافیایی در 76 کشور از بزرگ­ترین تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صادر و واردکنندگان می شود.

یکی از مهمترین ویژگی این گزارش که به عنوان ویژگی جدید در مطالعه‌­ی امسال بررسی شده است، بازبینی عمقی مجموعه­‌های تاریخی 10 ساله برای تولید و مصرف کاشی در چین بر اساس آنالیز گسترده‌­ی بازار توسط MECS است و بیش از هزار کمپانی را در 27 ناحیه­‌ی چین در بر می­‌گیرد. این مطالعه در چاپ ویژه‌ی 800 صفحه­‌ای با عنوان "چین: کاشی­‌، سرامیک و اسلب‌­ها" داده‌­هایی راجع به ظرفیت تولید، تعداد خطوط، انواع محصولات و سرمایه­‌گذاری‌­های جاری یا برنامه‌­ریزی شده در طول دوره‌­ی سه ساله‌­ی جاری برای هر کمپانی را در بر می‌­گیرد. این بازبینیاز بازار چین یک به روزرسانی موازی از مجموعه­‌های زمانی کلی را حاصل نموده است.

تولید کاشی و سرامیک در سال 2020

نتایج حاکی از آن است که با وجود بیماری همه­‌گیر کرونا، سال 2020 شاهد یک احیای جزئی در زمینه تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک پس از 2 سال رکود بود استفاق افتاده است. مصرف جهانی کاشی به 16035 میلیون مترمربع (2.5 درصد افزایش) رسید، و این درحالی است که تولید جهانی کاشی و سرامیک با توجه به بسته شدن موقتی کارخانه­‌ها به دلیل قرنطینه در بسیاری از کشورها رشدی 1.7 درصدی ر تجربه کرده است و به رقم  16093 میلیون متر مربع رسیده است.

تولید کاشی و سرامیک در آسیا با رشد 2.8 درصدی مواجه بود و میزان تولید به 11.9 میلیارد مترمربع رسید که عمدتاً به دلیل افزایش حجم­‌های تولید شده در چین، هند و ایران بوده است که توانستند پس رفت در ویتنام و اندونزی را جبران نمایند.

تولید کاشی و سرامیک در قاره‌­ی آمریکا نیز به 1409 میلیون متر مربع رسید که سهم آمریکای شمالی 321 میلیون متر مربع  (کاهش 2.7 درصدی) و آمریکای مرکزی و جنوبی که از تعطیلی‌­های گسترده­‌ به دلیل قرنطینه در سال 2020 بیشترین آسیب را دیدند به 1088 میلیون متر مربع (کاهش 7.6 درصد ) افت نمود.

تولید جهانی کاشی و سرامیک

در قاره آفریقا نیز مانند آسیا شاهد رشد 6.1 درصدی بوده ایم و تولید به 918 میلیون مترمربع افزایش پیدا کرد.

واردات و صادرات کاشی و سرامیک در سال 2020

در سال 2020، جریان­­‌های واردات و صادرات جهانیکاشی و سرامیک  به میزان 2.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 2769 میلیون متر مربع رسید که نسبت به سال 2019 به میزان 67 میلیون متر مربع افت تولید پیدا کرده بود. صرفنظر از تغییرات جزئی بین معدودی از کشورهای صادرکننده، این نتیجه عمدتاً ناشی از پسرفت شدید صادرات کاشی و سرامیک چین است که کاهش 20 درصدی در حدود 157 میلیون متر مربع را تجربه نمود. روی هم رفته، صادرات از آسیا با 4.5 درصد گاهش به 1385 میلیون متر مربع افت پیدا کرد که معادل با %50 از صادرات جهانی بود. صادرات اتحادیه‌‎­ی اروپا با افزایش 0.2 صدی به 922 میلیون متر مربع رسید، این درحالی­‌ است که صادرات از کشورهای اروپایی غیر عضو در اتحادیه اروپا با افزایش 11.9 درصدی به 2.7 میلیون متر مربع رسید که عمدتاً به دلیل رشد قابل توجه صادرات از ترکیه بوده است. این افازیش در تناقض با کاهش حجم صادرات از آمریکای مرکزی و جنوبی با افت 10 درصدی به میزان 133 میلیون متر مربع،  صادرات آمریکای شمالی با افت 8.9 درصدی به میزان 41 میلیون مترمربع و بالاخره با افت 8 درصدی صادرات آفریقا یه میزان 81 میلیون مربع  بوده است.

در این میان، پیشروی هندوستان به عنوان دومین صادرکننده­‌­ی بزرگ جهانی و افزایش تمایل اتحادیه‌­ی اروپایی به صادرات با رشد سوم صادرات به 75.7 درصدی نکات مثبت تولید در سال 2020 بوده است.

پیش­‌بینی‌­ تولید کاشی و سرامیک در سال 2021

با توجه به افازیش سطح  سرمایه­‌گذاری‌­های در حال اجرت در کشورهای اصلی تولیدکننده‌­ی کاشی و سرامیک، می توان رشد بیشتری را در سال 2021 انتظار داشت. کشور چین در نیمه‌­ی اول سال 2021 با افزایش تولید  14.7 درصدی در مقایسه با نیمه‌­ی اول سال 2020، کشور برزیل با افزایش 52 درصدی تولید، اسپانیا با افزایش 34 درصدی تولید، ایران با افزایش 10 درصدی تولید و مکزیک با افزایش 48 درصدی تولید کاشی و سرامیک سال 2021 را به پایان خواهند رساند. در همین راستا انتظار می‌­رود که تولید ایتالیا با جهش صادرات با نرخ­‌های رشد دو رقمی در چندین بازار کلیدی در نیمه‌­ی اول سال 2021 به سطح فروش خود قبل از شیوع بیماری کرونا برسد.

همچنین دورنمای پنج­ ساله‌­ای که توسط مرکز تحقیقات MECS ارائه شده است بیانگر رشدی مثبت است و پیش بینی می شود که تولید کاشی جهانی ممکن است تا سال 2025 با بیشترین رشد در آسیا و آفریقا به 20 میلیارد مترمربع برسد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند