حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
227 بازديد

چراغ سبز شورا به خیرین مسکن‌ ساز پایتخت

چراغ سبز شورا به خیرین مسکن‌ ساز پایتخت
رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از ارائه طرحی خبر داد که براساس آن تسهیلات ویژه‌ای برای خیرین مسکن‌ساز در تهران که اقدام به تامین مسکن برای اقشار محروم می‌کنند، در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران؛ با بیان این‌که طرح ارائه‌ تسهیلات ویژه خیرین مسکن‌ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم با قید یک فوریت تقدیم هیات رییسه شد، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی و امضای ۱۱ عضو این طرح با قید یک فوریت در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است، ادامه داد: دولت موظف است با رعایت اولویت برای افراد نیازمند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه‌ اجرای این اصل را فراهم کند.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که با وجود مداخلات دولت و فعالیت‌های خیرین مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و از دسترس بسیاری از شهروندان دور مانده است، گفت: روند افزایشی نرخ مسکن در سال‌های اخیر سبب شده که توان خرید مسکن در تهران برای اقشار متوسط دور از دسترس به نظر برسد.

فراهانی با بیان این‌که امام خمینی (ره) با افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) سنگ‌ زیربنای رفع معضل مسکن در کشور را با تکیه بر توان خیرین ایجاد کرده و در ادامه به منظور جلب مشارکت مردم انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد، اظهار کرد: این انجمن هم‌اکنون با مساعد بنیاد مسکن در مرکز ۳۰ استان و ۹۲ شهرستان دفتر نمایندگی دارد و فعالیت می‌کنند و برهمین اساس طرح ارائه‌ی تسهیلات ویژه خیرین مسکن‌ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم با محوریت ارائه تسهیلات به خیرین مسکن‌ساز پیشنهاد شده است.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به متن پیشنهادی تصریح کرد: در این طرح به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که به منظور تشویق و ترغیب خیرین مسکن‌ساز برای احداث واحدهای مسکونی اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد شهر تهران تسهیلاتی را در زمان صدور پروانه ساختمانی دریافت کند که می‌توان به تسهیلاتی همچون استفاده از معافیت‌ها و یا تخفیف‌های پیش بینی شده اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح امکان تقسیط عوارض و حقوق قانونی شهرداری در سقف ۳۶ تا ۶۰ ماه بدون احتساب کارمزد و یا جرائم ناشی از تاخیر برای خیرین مسکن‌ساز در نظر گرفته شده است.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: این طرح با ۱۱ امضاء و با قید یک فوریت تقدیم هیات رییسه شده است که در نوبت رسیدگی صحن علنی شورا قرار خواهد گرفت.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند