حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1318 بازديد

چرخ کند فرآوری معادن خاک نسوز رباط خان طبس

چرخ کند فرآوری معادن خاک نسوز رباط خان طبس
سرپرست شرکت معدنی و صنعتی رباط خان طبس گفت : متصل نبودن معادن خاک نسوز منطقه رباط خان طبس به شبکه سراسری برق، حرکت فرآوری این معادن را کند کرده است.

سرپرست شرکت معدنی و صنعتی رباط خان طبس در بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: این منطقه با 20 معدن، قطب بال کلی یا همان رس رسوبی دانه ریز کشور است که بیش از یک میلیارد تن ذخیره خاکهای نسوز و صنعتی را در خود جای داده است.
عبداللهی با اشاره به اهمیت بالای معادن منطقه برای صنایع دیرگداز کشور افزود: سابقه بهره برداری معادن این منطقه به 25 سال می رسد و هم اکنون تامین کننده نیاز ذوب آهن اصفهان، صنایع کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی کشورهستیم.
وی تولید سالانه خاکهای نسوز در منطقه معدنی رباط خان را 300 هزار تن اعلام کرد و گفت: توان افزایش تولید را در این منطقه داریم اما به دلیل اینکه معادن به شبکه سراسری برق متصل نیستند، امکان تولید و فرآوری بیشتر وجود ندارد.
سرپرست شرکت معدنی و صنعتی رباط خان طبس گفت:به دلیل مشکل برق مجبور شدیم کارخانه فراوری را به اصفهان منتقل کنیم در حالی که اگر زیرساخت برق تامین می شد، این واحد از طبس نمی رفت.
عبداللهی افزود:هم اکنون برق مورد نیاز معادن از طریق یک موتور برق تامین می شود و فرآوری بیشتر، به ولتاژ بالای برق نیاز دارد که اگر به شبکه سراسری برق متصل شویم دیگر مجبور به خام فروشی بیشتر این معادن نخواهیم بود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس هم در این بازدید گفت:منطقه معدنی رباط خان طبس، می تواند به قطب بال کلی کشور تبدیل شود که انجام دادن آن نیاز به برنامه ریزی و تامین زیرساختها دارد.
طلایی مقدم افزود: برق، نیاز اولیه و حیاتی معادن است و چنانچه بخواهیم ارزش افزوده برای استان و منطقه ایجاد کنیم باید برق مورد نیاز واحدهای فرآوری تامین شود.
وی با بیان اینکه برای اتصال 20 معدن منطقه رباط خان باید 65 کیلومتر خط انتقال برق اجرا شود گفت:بیشتر خاکهای نسوز و صنعتی منطقه به دلیل نبود برق سراسری، خام فروشی می شود که اتصال این معادن به شبکه سراسری برق، نیاز حیاتی معادن طبس است.
فرماندار ویژه طبس، دومین زیرساخت حیاتی معادن را جاده دانست و گفت:معدن کاران منطقه رباط خان برای فروش محصول شان در بازار، دسترسی به جاده مناسب و راه آهن ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در بازدید از معدن خاک نسوز روستای رباط خان طبس گفت: از فرماندار ویژه طبس خواستیم که مشکل برق و جاده را به طور ویژه پیگیری کند و ما هم در مجموعه استانداری و در راس آن استاندار، تمام تلاشمان را برای رفع این مشکلات به کار می بندیم.
سالاری معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: معادن منطقه رباط خان طبس و سایر مجتمع های معدنی استان برای فرآوری به دو زیرساخت برق و جاده نیاز دارند که این موضوع را از طریق سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی کشور(ایمیدرو) و وزارتخانه پیگیری می کنیم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند