حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
1401 بازديد

چسب کاشی و مزایای استفاده از آن در ساختمان

چسب کاشی و مزایای استفاده از آن در ساختمان
چسب کاشی و سرامیک یکی از بهترین راه های نصب کاشی و سرامیک می باشد. این روش هر روز بیشتر از دیروز مورد استقبال افراد قرار می گیرد و این امر سبب افزایش تولید این متریال  ساختمانی گردیده است.

در گذشته برای نصب کاشی و سرامیک از سیمان استفاده می شد که علاوه بر وقت گیر بودن از چسبندگی مناسبی برخوردار نبود و ممکن بود در اثر استفاده کاشی لق شده یا از جا خود در می آمد و اعلب نیز نتیجه کار رضایت بخش نبود. اما امروزه نصب و اجرای کاشی و سرامیک به عنوان اصلی ترین پوشش دهنده ساختمانی با استفاده از چسب های مخصوص کاشی و سرامیک مشکلات سابق را بر طرف نموده است.

چسب کاشی و سرامیک که بر پایه ی سیمان پرتلند و افزودنی های بتن تولید می شود بهترین ماده برای چسباندن انوع مختلف کاشی، سرامیک، سنگ، موزاییک، ورقه های استایروفوم  و ... است.

با روی کار آمدن چسب کاشی و سرامیک سرعت کاشیکاری تا حد بسیاری بالا رفت و تنها چند دقیقه برای گرفتن نتیجه نهایی شما نیاز دارید. این چسب ها نه تنها به سادگی توانایی اتصال مواد و مصالح ساختمانی متفاوت را به یکدیگر دارند بلکه هزینه های نصب کاشی و سرامیک را هم برای شما کاهش می دهد و روند نصب و اجرا را تا حد بسیاری بهبود و سرعت می بخشد. پروژه های ساخت استخرها ، سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ با استفاده از این روش هم سریعتر اجرا می شوند و هم سالهای سال در مقابل رطوبت مقاوم هستند.

دلایل استفاده از چسب کاشی

استفاده از چسب کاشی در ساختمان دارای مزایای بسیاری است که می تواند شما را در انتخاب این روش راغب تر نماید. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم.

سهولت و سرعت بالا در اجرا
با کمک چسب های کاشی دیگر نیازی به صرف هزینه و زمان برای حمل  و نقل شن و ماسه یا  مرطوب  کردن  کاشی ها در روش سنتی نیست

قدرت چسبندگی فوق العاده بالا نسبت تمام مصالح موجود
چسب های کاشی قابلیت بالایی درچسباندن سطوح متفاوت مثل سرامیک و انواع پوشش‌های روي سطوح رنگ شده ، سنگي، سيماني، بتُنی و …را به یکدیگر دارند که در شیوه ی سنتی ممکن نیست و به همین دلیل حتی در بازسازی اماکن مختلف مسکونی ، درمانی ، ورزشگاه ها ، فروشگاه ها ، مغازه ها ، استخرها و غیره نیز کاربرد دارند.

قابلیت اصلاح و تنظیم دقیق فرایند
چنانچه اشتباهی رخ دهد به سادگی میتوان تا چند دقيقه بعد از اجرا قطعه ها را جا به جا و تنظیم كرد چرا که زمان گیرش چسب کاشی مانند روش ستنی سریع نیست و شما زمان کافی برای اصلاحات دارید

حفظ چسبندگی در مقابل رطوبت
پایداری بینظیر در برابر تغییر های دمایی
بدون محدودیت در استفاده روی سقف، کف و یا داخل و خارج ساختمان

چسب کاشی پودری و خمیری

لازم به ذکر است که چسب های کاشی عموما در دو نوع چسب کاشی پودری و چسبب کاشی خمیری تهیه و عرضه می شوند که هریک کاربرد ها و پایه ی اختلاط های متفاوتی دارند. علاوه بر آن هر نوع کاشی و سرامیکی چسب مخصوص به خود را دارد. در نتیجه لازم است به هنگام انتخاب چسب، کاشی و سرامیک مورد نظر خود را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای مثال پرسلان ها توانایی چسبیدن با سیمان را ندارند، این نوع سرامیک به دلیل پخت در دمای بالا آب میان بافتی خود را از دست داده در نتیجه قابلیت چسبندگی سیمان که در ترکیب با آب اعمال می گردد روی آن تاثیری نمی گذارد. 

چسب کاشی پودری

چسب کاشی پودری ترکیبی بر اساس سیمان و مواد پلیمری در کنار رزین های امولوسیونی برای تقویت چسبندگی دارد که تنها بوسیله اختلاط با آب و تبدیل شدن به شکل خمیری همگن قابلیت استفاده را دارد. چسب کاشی پودری نه تنها به شما امکان نصب کاشی جدید بر روی کاشی های قدیمی را می دهد بلکه برای استفاده در مکان هایی که به طور مستقیم با آب و رطوبت در تماس هستند و یا احتمال حرکت و لرزش در آنها وجود دارد، نیز بسیار مناسب هست.

چسب کاشی خمیری

 ویژگی متمایز و بارز چسب کاشی خمیری نسبت به چسب کاشی پودری در افزودنی های شیمایی به کار رفته در پایه ی اختلاط آن است که موجب گردیده تا خاصیت ضد آب داشته و بتواند انتخاب مناسبی برای مکان هایی که با آب تماس مستقیم دارند باشد. لذا به راحتی مانع نفوذ رطوبت شده و از سطوح کاشی ها در برابر آسیب دیدن و تغییر رنگ محافظت می کند.

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند