حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
2246 بازديد

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی چیست؟
با پیشرفت صنایع کاشی و سرامیک و ظهور کاشی‌های مرغوب و کاشی سایز بزرگ  با مقاومت بالا و نفوذپذیری کم این بدنه ها دیگر استفاده از روش‌های قدیمی برای نصب کاشی و سرامیک مانند استفاده از ماسه و سیمان و دوغآب سیمان جوابگو نیست.

ترکیب ماسه و سیمان علاوه بر مشکلاتی که به لحاظ ترکیب و تهیه ملات دارند ایرادات فراوانی را در ظاهر کار به وجود می‌آورد و در صورتی که نصاب حوصله به خرج ندهد کار تمیزی از آب در نخواهد آمد در کنار تمام اینها علاوه بر عدم چسبندگی لازم ملات سیمانی استفاده از سیمان جهت زیرسازی نصب کاشی‌های سایز بزرگ نیاز به تخصص بالایی دارد که از عهده هرکسی بر نمی آید در نتیجه  صنعت کاشی و سرامیک برای رفع این مشکلات اقدام به ساخت چسب کاشی و سرامیک نمود که با استفاده از آن نصب انواع کاشی به آسانی میسر می‌شود.

مواد تشکیلی دهنده چسب کاشی

چسب کاشی محصولی آماده جهت چسباندن انواع کاشی و سرامیک و پرسلان می باشد که مطابق با استاندارد دارای 3 نوع پودری ، خمیری و واکنشی میباشد که هریک دارای خواص و کاربردهای خاص خود میباشند. این چسب ها خاصیت چسبندگی بالایی دارد و جهت نصب سرامیک ها در محل های مختلف بکار میرود. بطور کلی چسب های کاشی ترکیبی آماده از یک ماده چسباننده ، دو یا چند ماده پرکننده و سایر افزودنی‌ها برای اتصال کاشی به سطوح می باشد. این نوع چسب‌ها علاوه بر سهولت در استفاده به شما امکان اتصال کاشی‌های جدید بر روی کاشی‌های قدیمی تر و به طور کل هر نوع سطحی را می‌دهد.

مواد تشکیل دهنده چسب کاشی

چسب کاشی بر پایه مواد تشکیل دهنده به دو نوع تقسیم می‌شوند، چسب‌های کاشی ملات نازک و چسب کاشی پیش ترکیب شده که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند. 

چسب کاشی پودری

این نوع چسب با استفاده از سیمان پرتلند و به شکل پودر تهیه می‌شود و برای استفاده لازم است از نوعی ماده مخلوط کننده مانند آب یا لاتکس استفاده شود. این پودر پس از مخلوط شدن با مقدار معینی آب یا ماده لاتکس قابل استفاده بر روی سطوح مختلف از جمله سطوح سیمانی ، بتنی ، کاشی یا سرامیک های قدیمی و... می‌باشد. از آنجایی که مقاومت این خانواده از چسب ها بسیار بالاست برخی از انواع آن را می‌توان به آسانی در فضاهای باز و نمای ساختمان‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده نمود. این نوع چسب در دو رنگ خاکستری و سفید در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به رنگ کاشی خود رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

چسب کاشی پیش‌ترکیب شده (خمیری-آماده)

نوع دیگری از چسب کاشی وجود دارد که بر پایه مواد رزینی تهیه می‌گردد و در واقع نوعی چسب آلی می‌باشد. این نوع چسب برای استفاده در دیوارهای خشک مناسب است و استفاده از آن در محیط های مرطوب و رو باز توصیه نمی شود. چسب پیش ترکیب شده مانند چسب پودری برای استفاده نیازمند ترکیب کننده یا رقیق کننده نیست و مستقیما از آن می‌توان برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده نمود. باز هم تاکید می‌کنیم که این نوع چسب را در محیط‌های خشک باید استفاده نمود تا کارآیی بهتری داشته باشد.

استفاده از انواع چسب کاشی

چسب‌های کاشی به انواع و اقسام مختلفی دسته بندی می‌شوند. استفاده از آنها در هر جایگاهی با توجه به مواد تشکیل دهنده و کاربرد سطح می‌تواند متفاوت باشد در نتیجه چسب‌های به کار رفته به عنوان  چسب کاشی کف و چسب کاشی دیوار با یکدیگر متفاوت خواهند بود که در اینجا به توضیح آنها می‌پردازیم.

چسب کاشی دیوار

چسب‌های کاشی که بر پایه مواد رزینی هستند بیشتر مناسب استفاده  جهت نصب کاشی‌های دیوار در محیط های خشک هستند. این سطوح به دلیل مجاورت کمتر با رطوبت و آب می‌توانند با استفاده از چسب‌های پیش ترکیب شده سهولت و سرعت بسیاررا در کار نصب ایجاد نمایند. این نوع چسب قبل از خشک شدن کاشی را نگه می‌دارد در نتیجه نصاب لازم نیست وقت زیادی را برای خشک شدن چسب برای نگهداری کاشی صرف نماید.

چسب کاشی کف

کاشی‌های کف همیشه در درجه اول اهمیت برای نصب قرار دارند زیرا این نوع کاشی بیشترین فشار و اصطکاک را دریافت می‌کنند در نتیجه لازم است از مرغوب ترین مواد با استحکام بالا برای این نوع کاشی استفاده شود. همانگونه که گفته شده چسب‌ها با پایه مواد آلی چندان مناسب سطوح نم دار که در مجاورت رطوبت هستند نمی باشد در نتیجه استفاده از چسب‌های پودری برای چسباندن کاشی‌های کف در اولویت هستند. این نوع چسب‌ها قدرت چسبندگی بیشتری نسب به نوع آلی دارند و علاوه بر آن در مقابل اصطکاک و فشار ایجاد شده نیز مقاوم خواهند بود.

مزایای استفاده از چسب‌های کاشی

چسب‌های کاشی در مدت کوتاهی توانستند جایگاه خود را به عنوان اتصال دهنده کاشی با سطوح بیابند و امروزه استفاده از آنها در مقابل روش‌های قدیمی بسیار معقول تر می‌باشد. در این بخش به بررسی برخی از مزیت‌های چسب کاشی می‌پردازیم
1- سرعت بالا برای نصب کاشی.
2- دوام و طول عمر بالا.
3- مقاوم در برابر لرزش و زلزله.
4- ضد ارتعاش نمودن سطح نصب نسبت به ملات‌های دیگر.
5- وزن بسیار کم با قابلیت سبک‌سازی کف و هم‌چنین بدنه در هنگام نصب بر روی نما.
6- استفاده از فضای بیشتر ساختمان به جهت استفاده از مواد کمتر.
7- عایق رطوبتی سطح به خصوص در محل‌های مرطوب در مجاورت آب.
8- ضدآب با قابلیت استفاده در مناطق باران خیز و مرطوب
9- قابل استفاده در مناطق سردسیر و گرم‌سیر بر روی نما

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند