حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
501 بازديد

چشم انداز صادرات 2 میلیارد دلاری صنعت کاشی و سرامیک تا سال 1404

چشم انداز صادرات 2 میلیارد دلاری صنعت کاشی و سرامیک تا سال 1404

مدیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور عنوان کرد: براساس هدف‌‌گذاری‌‌های وزارت صمت، تولیدات صنعت کاشی و سرامیک کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰۰ میلیون مترمربع و صادرات به ۲ میلیارد دلار می‌‌رسد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، بهنام عزیز‌‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی در صنعت کاشی و سرامیک در کشور فعالیت می‌کنند که بخش عمده این تولیدکنندگان در حدود ۹۵ درصد  متعلق به بخش خصوصی است و ۴۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش صنعتی شاغل هستند.

وی در ادامه گفت: ۷۲۰ میلیون مترمربع ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور وجود دارد که این ظرفیت بیش از ۳ برابر مصرف داخلی است.

عزیز‌‌زاده به میزان تولید در سال گذشته اشاره داشت وعنوان کرد: در سال گذشته ۴۶۰ میلیون مترمربع تولید در بخش کاشی و سرامیک عملیاتی شد که از این میزان ۱۸۲ میلیون مترمربع  به ۵۲ کشور جهان صادر شده است.

مدیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور بیان کرد: ایران به لحاظ تولید صنعت کاشی و سرامیک کشور در رتبه ششم و به لحاظ صادرات در رتبه ششم جهان قرار دارد.

عزیززاده با بیان اینکه ۷۳ درصد از کل محصولات صادراتی کاشی و سرامیک کشور به عراق صادر می‌شود، گفت: البته به غیر از این کشور در این زمینه صادرات به کشورهای اروپایی نیز داشته‌‌ایم.

وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک کشور یکی از ۱۵ پیشران صنعتی کشور به شمار می‌‌رود که براساس هدف‌‌گذاری‌‌های وزارت صمت تولید در این صنعت در سال ۱۴۰۴ باید به ۷۰۰ میلیون مترمربع و ارزش صادرات به ۲ میلیارد دلار برسد.

عزیززاده بیان کرد: براساس آمار غیررسمی ارزش صادرات کاشی و سرامیک کشور در سال گذشته حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک کشور از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است و برای تولید در این بخش از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار هستیم و می‌توانیم صادرکننده به کشورهای مختلف از جمله عراق، پاکستان، روسیه و ... باشیم.

مدیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور بیان کرد: صنایع کاشی و سرامیک کشور توان رقابتی با محصولات کاشی و سرامیک در سطح دنیا را دارد ضمن اینکه تولیدات ما از تنوع بسیار خوبی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه تولیدات کاشی و سرامیک کشور از کیفیت خوبی برخوردار است اما بخش عمده صادرات به عراق انجام می‌شود، گفت: عوامل مختلفی براین مساله تاثیرگذار است که از جمله آن می‌توان به محدودیت‌‌های ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌‌های بانکی اشاره کرد.

عزیززاده اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌‌های ذکر‌شده، صادرکنندگان این محصولات را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند و در واقع ریسک‌‌های مربوط به این تجارت را می‌‌پذیرند.


 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند