حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
4506 بازديد

چه طور می توان کاشی و سرامیک جدید را بر روی کاشی یا سرامیک قدیمی چسباند؟

چه طور می توان کاشی و سرامیک جدید را بر روی کاشی یا سرامیک قدیمی چسباند؟
نصب کاشی های جدید بر روی کاشی های قدیمی یکی از روش های نصب کاشی و سرامیک به کمک چسب کاشی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تا به حال شده است که دلتان بخواهد یک تغییر کلی در رنگ و طرح کاشی و سرامیک خانه خود بدهید اما با فکر به مشکلات نصب کاشی و سرامیک از انجام آن منصرف شده باشید؟ در بسیاری مواقع تصور تخریب دیوارهای قدیمی که باید انجام شود و دردسرای بازسازی  شما را از انجام این کار منصرف می کند اما امروزه با روی کار آمدن انواع چسب مخصوص کاشی و سرامیک شما به راحتی می توانید کاشی و سرامیک جدید را بر روی هر سطحی اعم از سطوح سیمانی، بتنی و حتی کاشی و سرامیک قدیمی بچسبانید و دیگر دغدغه از بین بردن لایه زیرین و دردسرهای خارج کردن نخاله های آن را نداشته باشید.

شما می توانید با روش های مقدماتی که شرح داده می شود بدون انجام عملیات کندن و تخریب و دردسرهای آن سرامیک های قدیمی و یا مستهلک را با سرامیک دلخواهتان پوشش دهید. برای اینکار کافی است کمی دقت و حوصله داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید. 

 

وسایل مورد نیاز چسباندن کاشی روی کاشی

فرز با سنگ مخصوص مصالح ساختمانی

سنباده نواری برای یکدست سازی سطح کاشی های زیرین

ماسک غبار برای جلوگیری از استنشاق گرد و غبار

ماله کنگره دار مخصوص چسب کاشی و سرامیک

عینک ایمنی ، دستکش ، کاردک و یا فرز همه کاره

و در صورت امکان جاروبرقی کارگاهی

سنباده مش 80 

مواد مورد نیاز برای نصب کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در ابعاد دلخواه با متراژ مورد نیاز

چسب پودری کاشی و سرامیک

چسباندن کاشی روی کاشی

شروع کار نصب سرامیک

اولین قدم در اجرای کاراطمینان حاصل کردن از  محکم بودن سطح زیر کار است. لازم است سطح کاشی های زیرین را چک کنید تا لق یا ترک خورده نباشند زیرا ترک خوردگی در سرامیک قدیمی میتواند نشان از ایراد اساسی در بتن زیر آن باشد.اگر سطح زیرین مشکلی داشت لازم است اول آن را رفع نمایید آنگاه به چسباندن کاشی جدید فکر کنید. پس مطمئن شوید که سرامیک های قدیمی محکم به سطح چسبیده اند. با یک پتک پلاستیکی به آنها ضربه بزنید، اگر در زیر آنها حفرهای وجود داشته باشد صدای ضربه تغییر خواهد کرد. هرکدام که لق بود را جدا کنید و جایش را با ملات چسب سرامیک پرکنید.

مرحله اول: زیرسازی

از یک تراز بزرگ به طول ۱۲۰ سانتیمتر استفاده کنید و زدگی و نقاط برجسته را یافته و با فرز بتراشید تا سطح تراز شود. سپس با ابزاری چون سنباده لرزان و یا نواری تمام سطح براق سرامیک های قدیمی را خراش بیاندازید. دانه بندی کاغذ سنباده را از نوع مش ۸۰ انتخاب کنید.

خرده های بوجود آمده را کامل از روی کار با کاردک و یا فرز همه کاره بتراشید. سپس جارو کنید و بعد با آب و شوینده زمین را بشویید تا کثیفی و چنانچه در گذشته از مواد درزبندی و یا براق کننده ها استفاده شده پاک شود. سپس با آب زمین را آبکشی کنید و بگذارید خشک شود.

مرحله دوم:آماده کردن ملات

برای آماده کردن ملات چسب لازم است دستور العمل روی بسته را به دقت بخوانید و آنگاه به درست کردن آن اقدام نمایید. اغلب  آماده کردن ملات از پودر چسب سرامیک که بر پایه سیمان است، پودر را در درون سطلی ریخته و با اضافه کردن آب آن را هم بزنید تا ملات یکدستی به وجود آید . سعی کنید به هنگام کار مقداری از ملات را آماده کنید و استفاده کنید و مجدد ملات درست کنید، چراکه با ساختن کل ملات بصورت یک جا در حین کار به تدریج از کیفیت آن کاسته می شود.

چسباندن سرامیک روی سرامیک کف

لایه ای از ملات را روی زمین ریخته و با ماله آماده کنید. برای سرامیک های بزرگ با ابعاد ۳۰ سانتیمتر و بیشتر لازم است تمام پشت آنها نیز با ملات آغشته شود. بعضی ترجیح می دهند که با لبه صاف ماله، ملات پشت سرامیک را کاملا صاف کنند. بعضی دیگر با ماله کنگره دار، ملات پشت سرامیک را شانه می کنند و بعد آن را روی ملات زمین که آن هم شانه شده می گذارند. در هر حالت روش صحیح، شانه کردن ملات در یک جهت مستقیم است نه چرخشی تا به خوبی ملات پشت کاشی و ملات روی سطح با هم ترکیب شوند. پس از آن کاشی را روی ملات روی سطح قرار داده  و با فشار حرکت دهید تا ملات های شانه شده، صاف و یک دست شوند و منافذ خالی پر شود. با توجه به نوع کاشی و سرامیکمقدار استفاده شده ازلایه ملات می تواند متفاوت باشد پس به این نکته توجه داشته باشید. در چسباندن کاشی  درجه بندی کاشی و سرامیک  نقشی ندارد.

مرحله سوم: بندکشی

پس از خشک شدن سطح کاشی کاری شده لازم است که درزهای آن بندکشی شود، جهت بندکشی، حدود یک لیتر دوغاب برای هر متر مربع لازم است. بهتر است تا ۳ روز ضربه مکانیکی به سرامیک ها وارد نشود تا به خوبی جای خود را پیدا کنند، در ضمن دمای مناسب برای کار با چسب سرامیک حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است. پودر بندکشی را از فروشگاه ها تهیه نمایید و با توجه به مراحل روی بسته آنها راتهیه کنید آنگاه با کمک یک ماله پلاستیکی روی سطح بکشید تا درزها پر شود. اجازه دهید مدتی استراحت کند آنگاه با کمک یک پارچه یا ابر اضافات را پاک نمایید.

چگونه می توان روی سرامیک قدیمی، سرامیک نو نصب کرد؟

بسیاری این سوال برایشان پیش می آید که چگونه می توان روی سرامیک های قدیمی، کاشی و سرامیک نو چسباند، حقیقت این است که اگز همچنان از روش های سنتی سیمان و دوغاب استفاده کنید این امر امکان پذیر نیست و لازم است سطح زیرین تخریب شود تا فضای مناسب برای چفت و بست شدن سیمان ایجاد گردد. اما استفاده از محصولات جدید مانند انواع چسب های کاشی و سرامیک این امر به راحتی امکان پذیر است و بدون دردسر تخریب می توانید سرامیک نو را روی سرامیک قدیمی بچسبانید.

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک

در انجم کاشیکاری نکات بسیاری است که لازم ست رعایت گردد تا یک نتیجه عالی و ماندگار را تجربه نمایید. توجه به این نکته ضروری است که انتخاب کاشیو سرامیک یک مرحله پیش از نصب است و لازم است تا جایی می توانید هزینه مناسبی برای خرید در نظر بگیرد تا بتوانید بهترین کیفیت را انتخاب کنید، هر گز کیفیت را فدای طرح و رنگ نکنید. استفاده از کاشی و سرامیک بی کیفت یا بدون طرح را برای نقاطی که خارج از دسترس است مانند پشت کابینت ها می توانید در نظر بگیرید. همیشه چند متر بیشتر از مواقع عادی خرید کاشی و سرامیک داشته باشید تا اگر در آینده قطعه ای به مشکل برخورد بتوانید آنها را جایگزین کنید.


پس از خرید مرحله نصب است که لازم است این نکات رعایت گردد:
-    از استادکارهای حرفه ای برای نصب کاشی و سرامیک استفاده کنید.
-    برش کاشی و سرامیک را با دقت به وسیله ابزار برش انجام دهید.
-    در سوراخ کردن و ایجاد جای پریز برق در کاشی و سرامیک از مته های مناسب استفاده کنید.
-    برای علامت گذاری روی سرامیک از مداد شمعی یا ماژیک وایب برد استفاده کنید.
-    زیرسازی کار از مهمترین بخش های نصب کاشی و سرامیک است، حتما از یکدست بودن سطح اطمینان حاصل کنید.
-    پر کردن فضای خالی پشت سرامیک ها در نصب کاشی دیواری بسیار اهمیت دارد و باعث دوام کار می شود.
-    اگر از ملات سنتی استفاده می کندی سیمان کافی در ساخت ملات به کار ببرید تا چسبندگی آن بیشتر شود.
-    یک شبانه روز به فضا کاشیکاری شده فرصت استراحت و خشک شدن ملات را بدهید. 
-    قبل از چسباندن سرامیک ها را روی زمین در کنار هم بچینید و جای سرامیک های طرح دار را علامت گذاری کنید
-    بندکشی را با حوصله و خمیر بندکشی مرغوب انجام دهید و هر شش ماه یکبار آن را چک کنید به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی که لازم است از خمیر بندکشی ضدآب استفاده نمایید.

به کار بستن این نکات در نصب کاشی و سرامیک باعث می شود یک کار دائمی داشته باشید و نگران خراب شدن آن نباشید.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند