حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
6925 بازديد

چگونه از پودر بندکشی استفاده کنیم؟

چگونه از پودر بندکشی استفاده کنیم؟
بندکشی و درزبندی کاشی و سرامیک، یکی از ارکان مهم کاشی کاری کف و دیوارهاست که از نظر زیبایی و استحکام، اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

کاشی لند: امروزه بهترین گزینه برای بندکشی کاشی و سرامیک، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش های سرامیکی استفاده از پودر بندکشی آماده ای است که توسط شرکت های سازنده پودر و چسب بندکشی ساخته می شوند.

برای آشنایی بیشتر با این متریال بخوانید: پودر بندکشی و مزایای استفاده از آن و انواع پودر بندکشی از لحاظ جنس و رنگ

استفاده از این پودر بندکشی برای پر کردن حدفاصل میان روکش های ساختمانی می تواند مشکل کثیف شدن، شوره بستن و ترک خوردگی بندهای کاشی و سرامیک و آجر را به رفع نماید. علاوه بر آن کیفیت، تنوع رنگ، چسبندگی فوق العاده و عدم ترک، سرعت اجرا و آماده سازی بال و الیاف مخصوص بند کشی باعث ارایه کاری تمیز و با کیفیت در کمترین زمان می گردد.

پیش از این در برای پر کردن درزهای بین کاشی و سرامیک ها از روش‌های سنتی که مخلوط سیمان سفید و رنگ‌های پودری بود استفاده می‌شد که به دلیل عدم استحکام کافی، پس از مدتی باعث ترک خوردگی درزها، تغییر رنگ تدریجی آنها و حتی خورده شدن این درزبندی های می شد که باعث از بین رفتن زیبایی کار می گردید.

راهنمای استفاده از پودر بندکشی

برای استفاده ی هر چه بهتر از پودر بندکشی، قبل از استفاده لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید و تا در هنگام کار و حتی پس از اتمام آن با مشکلی مواجه نشوید. رعایت این نکات منجر به ارایه یک سطح کاشی کاری تمیز، با کیفیت و ماندگار می شود که بازدهی و طول عمر بیشتری نسبت به سایر روش ها را برای بندکشی و درزگیری حد فاصل میان کاشی و سرامیک می شود.

 

بندکشی آنتی باکتریال

 

نکات مهم در اجرای بندکشی

  • پیش از هر چیز لازم است شما از کیفیت محصول انتخابی خود اطمینان حاصل کنید، توجه داشته باشید که پودرهای بندکشی با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و ممکن است با عدم دقت در هنگام خرید شما یک پودر بندکشی فیک را خریداری کرده باشید که دوام و ماندگاری نداشته باشد.(برای خرید انواع پودر بندکشی با کیفیت می توانید از فروشگاه کاشی لند بازدید نمایید.)
  • توجه داشته باشید که پودر های بندکشی در دو نوع پودری و اپوکسی در بازار موجود می باشد در نتیجه قبل از خرید با استادکار یا یک متخصص صحبت نمایید تا از انتخاب خود مطمئین شوید.
  • از آنجایی که پودرهای بندکشی دارای تاریخ انقضا هستند توجه داشته باشید که قبل از خرید تاریخ تولید آنها را چک نماید.
  • دقت داشته باشید که پودرهای بندکشی در دماهای منفی یا دماهای بسیار بالا به خوبی جواب نمی دهد. در نتیجه سعی کنید در روزهای بسیار سرد یا بسیار گرم از انجام بندکشی بپرهیزید (حداقل دمای 5 درجه و حداکثر دمای 45 درجه).
  • قبل از انجام بندکشی نسبت به تمیز کاری زیرساخت کار اطمینان حاصل کنید. یکدستی سطوح به ارایه نتیجه بهتر کمک بسیاری می کند. از تمیزکاری حداقل 24 ساعت باید گذشته باشد و آنگاه اقدام به بندکشی نمایید.
  • فاصله بین کاشی‌ها را چک کنید تا مواد زاید و کثیفی در آنها نمانده باشد. این فاصله ها باید دو سوم قطر کاشی باشد.
  • بندکشی را حتماً با استفاده از کاردک پلاستیکی انجام دهید تا آسیبی به کاشی و سرامیک وارد نشود و فواصل بین آنها را به خوبی پر کنید.
  • راهنمایی روی محصول را به دقت بخوانید آنگاه اقدام به ساخت ملات نمایید. توجه داشته باشید که برای ساخت ملات با غلظت مناسب، باید نسبت 40 به 60 آب و ملات را رعایت کنید. (توصیه می کنیم که پودر بندکشی را به آرامی به آب اضافه نمایید و هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود و از ریختن آب بر روی پودر بندکشی بپرهیزد تا نتیجه بهتری حاصل شود.)
  • هم زدن ملات باید به آرامی باشد تا از ایجاد حباب در آن جلوگیری شود.
  • پس از ساخت ملات یکدست در حدود 5 تا 7 دقیقه به آن استراحت دهید تا به خوبی برای استفاده آماده شود.
  • پس از استفاده از ملات آماده شده برای پر کردن درزهای بین کاشی و سرامیک سعی کنید با یک پارچه یا اسفنج باقی مانده ملات را پاک کنید تا سطح یک دستی را ایجاد نمایید.
  • تا 48 ساعت پس از بندکشی از تردد بر روی سطح خود داری نمایید و هر از گاهی بر روی آنها آب بپاشید تا به استحکام و کیفیت بیشتر کار کمک نمایید.

سطح بندکشی شما آماده استفاده است. سعی کنید هر دو هفته یکبار سطوح را تمیز کنید تا انباشت چرک منجر به تغییر رنگ و بدنمایی کار نشود.

کیفیت پودر بندکشی

استفاده از پودر بندکشی با کیفیت که بعضا دارای خواصی همچون آنتی باکتریال یا ضد آب بودن است می تواند به عمر کار سطح بندکشی شما کمک بسیاری نماید پس سعی کنید طول عمر و ماندگاری زیبایی سطوح را قربانی قیمت نکنید.

1 نظر در مطلب "چگونه از پودر بندکشی استفاده کنیم؟" ثبت شده است

عطیه بروجردی

پارسال ازتون پودر بندکشی گرفتیم و تا الان برامون هیچ مشکلی پیش نیومده و به اطرافیانم هم توصیه کردم..... الان که این مطلب و دیدم گفتم ازتون تشکر کنم😊 ...ممنونم ازشما🌹🌹

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند