حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.1
137094 بازديد

چگونه گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟

چگونه گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟
 هر سوالی دارید با کارشناسان ما در ارتباط  باشید     58961000-021      -      09120872957
پاک کردن سیمان از روی سرامیک دغدغه بسیاری از افراد است، همچنین با نزدیک شدن روزهای آخر سال شاهد تکاپوی بیشتری برای انجام کارهایی از قبیل تعمیرات و بازسازی می باشیم که احتمال این قبیل لکه ها را افزایش خواهند داد.

ممکن است شما با یک گچ کاری و سیمان کاری در جهت بهتر کردن قسمتی از خانه خود قدم بردارید اما نکته ای که بسیار دردسرآفرین خواهد بود باقی ماندن لکه های گچ و سیمان بر روی کاشی و سرامیک خانه خواهد بود که تبدیل به معظلی برای خانم‌های خانه دار می‌شود که همواره به دنبال روش‌هایی برای تمیز کردن باقی مانده‌های گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک نما است.

ترفندهایی برای پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک

پاک کردن گچ و سیمان از روی پوشش دهنده‌های ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ برخلاف تصور عموم کار راحتی است به شرطی که با اصول آن آشنایی داشته باشید. در این مقاله درصدد هستیم روش‌هایی کاربردی را برای تمیز کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک و حتی پرسلان و سنگ‌های تزیینی با ساده ترین مواد در دسترس به شما آموزش دهیم.
با توجه به اینکه درجه سختی کاشی، سرامیک، سنگ و پرسلان نسبت به گچ و سیمان بالاتر است در نتیجه پاک کردن گچ و سیمان به سادگی امکان پذیر است و اگر کمی دقت به خرج دهید هیچ آسیبی به سطح سرامیک شما وارد نخواهد شد.

 

پاک کردن لک سیمان از روی کاشی سرامیک و سنگ

 

پاک کردن لکه‌ی گچ از روی کاشی و سرامیک

پاک کردن لکه گچ از روی کاشی و سرامیک نسبت به سیمان بسیار راحتر است چون گچ از ساختار نرم تری نسبت به سیمان برخودار است و سست کردن آن ساده تر خواهد بود. 

لوازم مورد نیاز برای پاک کردن لکه گچ

سطل آب داغ و صابون
اسکاچ یا ابر شستشو
فرچه وحوله‌ی تمیز

گچ ساختاری دارد که به راحتی با آب ترکیب می‌شود و خیلی راحت از روی سرامیک پاک می‌گردد در نتیجه اگر در پاک کردن گچ از روی سرامیک دچار مشکل شدید، آگاه باشید که اشکال از بافت سرامیک است. در کل برای پاک کردن اثرات گچ از روی کاشی و سرامیک بهتر است از روش زیر استفاده نمایید. 
سطل آب داغ و مواد شوینده را آماده کنید، ابر شست و شو را درون سطل بگذارید و سپس آن را بر روی لکه‌ها قرار دهید. بگذارید ده دقیقه تا یک ساعت بگذرد و لکه‌ها به خوبی خیس شوند سپس با استفاده از فرچه یا برس ملایم روی سرامیک را بسابید و گچ‌های سست شده را بردارید. اگر لکه کاملا از بین نرفت مراحل را دوباره تکرار نمایید تا کاملا از بین رود. شاید لازم باشد زمان بیشتری به لکه اجازه خیس خوردن بدهید.
لکه‌های بزرگتر گچ به راحتی قابل تراش هستند. از یک تیغه‌ی پلاستیکی استفاده کنید و آن را از روی سرامیک بتراشید تا آسیبی هم به کاشی‌ها وارد نشود.

پاک کردن  سیمان از روی کاشی و سرامیک

دقت داشته باشید که پیشنهاد پاک کردن لکه گچ و سیمان با روش خانگی سرکه تنها برای سرامیک و پرسلان های مات و غیر پولیش قابل کاربرد می باشد، در غیر این صورت بر روی سطوح سنگ طبیعی و سطوح پولیش ایجاد آسیب به سطح خواهیم داشت.

برای پاک کردن لکه‌های کوچک و نازک سیمان از روی سرامیک، کافی است مقداری سرکه سفید را روی پارچه یا ابر بریزید و آن را روی  لکه‌ها بگذارید و اجازه دهید لکه دو ساعت به حال خود بماند.  سرکه‌ی سفید با قدرت اسیدی خود می‌تواند پیوند بین سیمان و کاشی را سست نماید. پس از آن از یک اسفنج یا پد استفاده کنید و به اندازه‌ای که سرکه کل لکه را بپوشاند، روی محدوده‌ی سیمانی بریزید. اگر هوا گرم است و سرکه بخارشد، دوباره کمی سرکه بریزید.  زمانی که حس کردید سیمان سست شده است با استفاده از مسواک کهنه یا فرچه روی آن را بسابید تا به طور کل از کاشی و سرامیک جدا شود.
اگر لکه‌ها هنوز باقی مانده اند بهتر است این مراحل را دوباره تکرار کنید تا لکه سیمان به طور کل پاک شود.  پس از پاک سازی می‌توانید سرامیک را با استفاده از آب و صابون بشویید تا اثری از اسید سرکه و بوی آن باقی نماند.

پاک کردن لکه‌ی کوچک سیمان

پاک کردن لکه‌های کوچک و نازک گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک کار بسیار راحتی خواهد بود تنها کافی است شما با دقت و حوصله همان طور که در بالا اشاره گردید در صدد برداشتن لکه‌ها برآیید. 

لوازم مورد نیاز برای برداشتن لکه‌های سیمان

  • فرچه نرم و زبر بسته به سطح و نوع لکه
  • محلول مخصوص پاک نمودن مصالح ساختمانی (سیمان، گچ و ... )
  • ظرف مناسب جهت ترکیب آب و محلول
  • برای محافظت از دست و چشم ( محافظ چشم و دست کش)

 

پاک کردن لک سیمان از روی کاشی سرامیک و سنگ

 

پاک کردن لکه‌ی بزرگ سیمان

برای پاک کردن لکه‌های بزرگ و ضخیم  شما نیاز به تلاش بیشتر و وسایل مخصوصی دارید.  علاوه بر آن برای پاک کردن لکه‌های بزرگ و ضخیم سیمان، شما به موادی قوی تر از سرکه مانند detergent تخصصی نیاز دارید  تا بتوانید به خوبی لکه‌های باقی مانده بر روی کاشی و سرامیک را پاک کنید. لازم به ذکر است درجه بندی کاشی و سرامیک در پاک کردن لکه سیمان نقشی ندارد.
پیش از استفاده از محلول های تخصصی پاک کننده لک گچ و سیمان لازم است سطح مورد نظر خود را از گرد و غبار، مواد اضافی و چربی پاک نموده و سپس با دستور العمل مخصوص هر برند نسبت به پاک نمودن لکه اقدامات لازم را اعمال نمایید. در انتهای تمیز کاری محل مورد نظر را با آب به خوبی بشویید تا اثری از مواد لکه بر بر روی سطح باقی نماند.

این محصولات با برندهای متنوع (فیلا، ویترا، سهند شیمی، شورلول، آریا شیمی و ... ) در فروشگاه کاشی لند موجود می باشند. 

 

پاک کردن لک سیمان از روی کاشی سرامیک و سنگ

 

خمیر  پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

برای پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک شما می‌توانید از خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین نیزاستفاده نمایید. برای این کار لازم است ۶۲ میلی لیتر پراکسید هیدروژن و ۱۰۰ گرم جوش شیرین را ترکیب نمایید و یک خمیر درست کنید. حال این خمیر را روی لکه‌ها بگذارید و اجازه دهید تا دقایقی روی آن باقی بماند. در نهایت با استفاده از آب گرم سطح را آبکشی کنید.

دستورالعمل فوق نیز تنها برای سطوح غیرپولیش و غیر حساس به مواد اسیدی قابل کاربرد می باشد.

 

پاک کردن سیمان از روی موزاییک

موزاییک ها به عنوان پوشش دهنده کف که اغلب در حیاط و راهروها استفاده می شوند ممکن است در معرض باقی مانده مواد سیمانی قرار گیرند و نمای ظاهری خود را از دست بدهند. سوالی که در این مواقع پیش می آید این است چگونه سیمان را از روی موزاییک پاک کنیم؟ یا چه حلالی برای از بین بردن سیمان روی موزاییک استفاده نماییم؟ توجه به این نکته ضروری است که موزاییک های بدون لعاب در کل شباهت زیادی به سرامیک ها دارند اما نسبت به آنها قابلیت مقاومت در برابر مواد شوینده قوی را دارند. 
بنابراین برای حذف مواد سیمانی و گچ از روی این سطوح از محلول های تخصصی بالا استفاده نمایید.

نحوه پاک کردن سیمان از روی سنگ توالت

سنگ توالت یکی دیگر از وسایلی است که ممکن است روی آن سیمان ریخته شود. سنگ توالت به عنوان یکی از چینی های بهداشتی شناخته می شود که به روش تک پخت از مواد اولیه پرسلان ساخته می شود. اغلب لعاب اینگونه متریال های سرامیکی به گونه ای است که مواد ریخته شده به آسانی از روی آنها کند می شود زیرا سطحی صاف و یکدست ایجاد نموده که مواد جدید به سختی با سطح آن اتصال برقرار می کند. با این وجود اگر رد سیمان یا خود آن بر روی توالت باقی ماند تنها کافی است با استفاده از مواد شوینده قوی که قابلیت حذف مواد سیمانی را در چینی آلات بهداشتی داشته باشند این کار را انجام دهید.

حلال گچ سفت شده

گچ به عنوان یکی از مهمترین پوشش دهنده های دیوار شناخته می شود که حلال اصلی آن آب است. با کمک آب شما می توانید هر نوع لکه گچ را از بین ببرید تنها کافی است بر روی لکه ها یک پارچه خیس را برای مدتی قرار دهید تا لکه به خوبی خیس بخورد و پس از مدتی به آسانی جدا شود. بهتر است قبل از گذاشتن پارجه با کمک یک نیشتر اضافات گچ را از روی سطح بردارید و فقط سطح باقی مانده را در معرض پارچه خیس قرار دهید تا راحتر این لکه برطرف گردد.


خرید محلول پاک کننده سیمان و کچ از روی سرامیک

  • پاک کننده سیمان فیلا
  • پاک کننده سیمان سهند شیمی
  • پاک کننده سیمان ویترا

بررسی برندهای پاک کننده سیمان از روی کاشی و سرامیک موجود در بازار

  • پاک کننده سیمان فیلا (ایتالیا)

محلول  پاک کننده فیلا بصورت غلیظ و اسیدی میباشد و مناسب از بین بردن باقی مانده مصالح ساختمانی مانند: مواد بندکشی، سیمان، گچ، آهک آب و … از  سطوح پرسلان، سرامیک های لعابی، سرامیک های شیشه ای، سطوح سنگ های مقاوم در برابر اسید و پاک کردن شوره از سفال است. این محصول برای پرسلان های نانو پولیش پیشنهاد نمیشود و برای سرامیک یا پرسلان با هر سایزی بصورت مات یا براق قابل استفاده است. بسته بندی این محصول به شکل یک لیتری است و هر یک لیتر با توجه به مقدار سیمان یا گچ (بهتر است قبل از مصرف از کارشناسان مشاوره بگیرید) با آب مخلوط میشود و معمولا یک لیتر از این محصول برای مساحت بین 60 تا 70 متر مربع قابل استفاده است. نکته قابل توجه برای این محصول، اصالت کالا است و مستقیم از کشور ایتالیا وارد ایران شده و شرکت کاشی لند نمایندگی انحصاری برای فروش این برند را دارد. همچنین شرکت کاشی لند ضمانت کیفیت محصول را به خریداران اطمینان میدهد.

برای خرید پاک کننده سیمان فیلا کلیک کنید

  • پاک کننده سیمان ویترا (ترکیه)

پاک کننده سيمان و گچ ویترا محصول غلیظ اسیدی که جهت برطرف کردن لکه های سیمانی، آهکی و زنگ آهن از روی کاشیهای لعاب دار و پرسلانی گرانیت و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای استفاده بر سطوحی که به اسید حساس هستند مانند آهن، مرمر و سنگ های آهکی مناسب نیست. پاک کننده سيمان و گچ ویترا  برای پاک نمودن لکه های ملات، گچ، چسب و پودر بندکشی از روی سطوح سرامیک های مقاوم، سرامیک های گرانیتی ایده آل می باشد.توجه نمایید که محلول پاک کننده سيمان ویترا -VITRA NET  برای استفاده بر روی سنگ های طبیعی حساس به اسید (تراورتن، مرمریت) و سرامیک های دست ساز و فلزی انتخاب مناسبی نمی باشد. نحوه استفاده از این محصول با توجه به نوع لکه و سطح کار شما دارد و بسته بندی آن بصورت یک لیتری است و این مقدار با آب مخلوط میشود تا قابل استفاده قرار بگیرد اما توجه کنید قبل از استفاده از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

برای خرید پاک کننده سیمان ویترا کلیک کنید

  • پاک کننده سهند شیمی

پاک کننده سرامیک و کاشی سهند شیمی مناسب پاک کردن لکه های سیمانی و آهکی از روی سطوحی است که به اسید حساس نیستند . این محصول جهت برطرف کردن لکه ها از روی کاشی های لعاب دار ، پرسلانی ، گرانیتی و سطوح آهنی می باشد. سمنت ریموور بر سطوح آهکی و مرمر، که به اسید حساس هستند ، نباید استفاده شود.

میزان مصرف پاک کننده سرامیک و کاشی سهند شیمی - sahand shimi remover cement  بستگی به میزان و حجم لکه های سیمانی و آهکی بر روی سطح و مدت زمانی که از گیرش و هیدراسیون سیمان گذشته است (زمانی که از سفت شدن سیمان گذشته است) و مساحت کار بستگی دارد. به طور کلی و میانگین هر ظرف 500 سی سی محلول پاک کننده سرامیک سهند شیمی ، برای پاک کردن لکه سیمان در مساحت بین 6 تا 8 متر مربع مناسب است .

برای خرید پاک کننده سیمان سهند شیمی کلیک کنید

  • پاک کننده سیمان شورلول

سیمان پاک کن شورلول برای پاک کردن باقی مانده پودر بندکشی و سیمان خشک شده اضافی برروی کاشی و سرامیک و سنگ های غیر آهکی به کار می رود. از این محصول می توان برای تمیز کردن بندهای کثیف شده و یا خالی کردن بندکشی های قدیمی استفاده نمود. سیمان پاک کن شورلول یک محلول اسیدی برای پاک کردن باقی مانده مواد سیمانی و پودر بندکشی می باشد که برای پاک کردن باقی مانده مواد سیمانی از روی کاشی و سرامیک و سنگ های غیر آهکی قابل استفاده می باشد. میزان مصرف محلول sشورلول بسته به لکه و سطح متغیر می باشد. همچنین این محصول در بسته های 1 و 20 لیتری عرضه می گردد. sure clean CR2 یک مایع بی رنگ و تک جزئی می باشد، توجه داشته باشید که در زمان کار با محصول استفاده از ماسک، دستکش، عینک مخصوص و تهویه مناسب توصیه می گردد. با توجه به اسیدی بودن محلول از تماس آن با فلزات بعلت خورندگی جلوگیری نمایید.

برای خرید پاک کننده سیمان شورلول کلیک کنید

 

همانطور که در بالا توضیح داده شد، روش های فوری و مورد کاربرد در خانه با مواد اولیه موجود می‌باشد که به نحوه و چگونگی عملکرد آنها اشاره گردید. علاوه بر این شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان محصولاتی در این زمینه تولید کرده اند که با استفاده از آنها می‌توانید در عرض چند ثانیه لکه های سیمان و گچ را از روی سرامیک به راحتی پاک کنید. فروش این محصولات ممکن است در فروشگاه ها به صورت حضوری در دسترس نباشد.

فروشگاه اینترنتی کاشی لند این مشکل را حل کرده و با کارشناسان فنی با تجربه در این زمینه شما را برای انتخاب و خرید بهترین محصول راهنمایی می‌کند.

یکی از بهترین محصولات پاک کننده برای باقی مانده مصالح ساختمانی از جمله گچ و سیمان  محصولی از برند فیلا است که در کشور ایتالیا تولید می‌شود. با توجه به سابقه این شرکت و تست های صورت گرفته، این محصول کارایی و اثر بخشی بالاتری نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار که در زمینه این محصولات فعالیت دارند دارا می باشد.
برای استفاده از این محصول کافیست ابتدا سطح مورد نظر را از هر گونه گرد وغبار، آلودگی و چربی پاک نموده و سپس سطح مورد نظر را با آب خیس نمایید. مقدار لازم از محلول را با نسبت 1 به 5 (یا 1 به 10 بسته به میزان مواد باقیمانده روی سطح) با آب مخلوط کرده و بر روی سطح ریخته به مدت 5 دقیقه زمان می‌دهیم.
سپس با فرچه بر روی محل کشیده تا لکه ها و مصالح باقیمانده پاک شود. این کار را نسبت به غلظت لکه، عمر لکه و ... تا پاک شدن کامل تکرار نمایید.در مرحله آخر با آب تمیز شست و شو انجام می‌دهیم. 
لازم به ذکر است برای استفاده از هر نوع ماده پاک کننده (خانگی و صنعتی) بر روی سطوح ابتدا بخش کمی از محل مورد نظر را که در معرض دید نمی باشد، با مواد مورد نظر تست می کنیم تا بر روی سطوح اثر مخرب نداشته باشند.

 هر سوالی دارید با کارشناسان ما در ارتباط  باشید     58961000-021      -      09120872957

12 نظر در مطلب "چگونه گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟" ثبت شده است

مریم کریمی

من برای نمونه از این محصول خرید کردم خیلی راضی بودم حتی لکه های قدیمی سیمان هم پاک کرد از روی سرامیک هام

دوباره سفارش میدم برای تمام سطوح


الهام کریمی

من برند فیلارو گرفتم برای از بین بردن لکه های سیمان و فوق العاده عالی بود.


محمد

خودتون از خودتون تعریف میکنین همتون فروشنده های این محصولات هستین


رامین بابایی

این محصول عالیه حتما پیشنهاد میدم


کاشی لند - ادمین

تنها محصولی بود که واقعا لکه های سیمان رو از یبن میبره خیلی راضی بودم


سینا مالکی

من اول فکر میکردم میشه با مواد شیمیایی مثل جوهر نمک این لکه هارو پاک کرد ولی امتحان کردم و نشد.

برای پروژه که بیشتر از 3500 متر مساحت داره استفاده کردم و جواب گرفتم. نسبت به قیمت کاملا ارزش خرید داره. من برند فیلا رو خرید کردم.


مسعود

من برای از بین بردن لکه سیمانی از دیجیکالا یه محصولی خریدم گالن 5 لیتری داشت که حدودا لیتری 40 تومن درمیومد و بسته یه لیتری که لیتری 50 تومن بود

من ازش خیلی راضی بودم چون یه لیترش حدودا 15 متر مربع رو پوشش میداد و سرامیک رو خراب نمیکرد

اسمش تو دیجی پاک کننده سیمانی مدل N8 هست که با دو سه برابر آب هم میشد رقیقش کرد

این ضد لکه فیلا رو که اینجا برای فروش داره رو دوستم استفاده کرده که از تجربه اش راضی بود و میگه خیلی بوی کمتری میده نسبت به اون محصول دیجیکالا

امیدوارم نظرم کمکتون کرده باشه من کارم ساختمونه و به نظرم این محصول فیلا عالیه


الناز باقری

من برند فیلا رو خریدم واقعا جواب داد چندسال بود از خونه استفاده نکرده بودم سیمان ها خیلی سفت شده بود

با یکبار استفاده خیلی خوب نتیجه داد. خونه ما 45 متر یک عدد کامل جواب داد


سهراب

اگر برای سطح کاشیهای استخر استفاده کنیم به بندکشی های بین کاشیها اسیب نمیزنه که باعث نشتی بشه


رضایی

رو سرامیک های من بعد نصب کلی سیمان ریخته بود فیلا کمکم کرد همهه اش رو پاک کنم


دارابی

کسی می دونه برای مساحت 50 متر این محلول پاک کننده ها سیمان سفید رو از موزاییک گرانیتی پاک می کنه؟


مینا حسینی

سلام من از پاک کننده دینوکل استفاده کردم . تنها برندی هست که نه بو داره نه آسیب به دست و کل لکه ها رو هم پاک کرد. ممنون از پیشنهاد کاشی لند که مشکل من رو برطرف کرد

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند