حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1669 بازديد

چیدمان سرامیک کف و دیوار

چیدمان سرامیک کف و دیوار
چینش کاشی و سرامیک در هنگام نصب در کنار یکدیگر در طرح‌ها رو روش‌های مختلفی انجام می‌شود که برخی از آنها بسیار محبوب هستند.

زمانی که به تغییر دکوراسیون فکر می‌کنیم به نظرمان کاری هزینه بر است و علاوه بر آن لازم است برای تغییر دکور سرامیک‌های طرح دار انتخاب نماییم که هزینه آنها بیشتر از توانایی ما است. اما روشی وجود دارد که شما می‌توانید با ساده ترین طرح کاشی و سرامیک که معمولا ارزان تر از سایر سرامیک‌های طرح دار است یک تغییر شگرف در دکوراسیون خود ایجاد نمایید.

چیدمان کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک مراحل بسیاری دارد. برخی تصور می‌کنند انتخاب یک کاشی و سرامیک مناسب و مواد اولیه ای همچون چسب کاشی برای نصب تمام آن چیزی است که لازم است در اختیار کاشیکار قرار دهند اما با نگاهی جزیی تر خواهید دید که لازم است نحوه چیدن کاشی و سرامیک را نیز در اختیار کاشیکار قرار دهید تا یک نتیجه ی عالی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

چیدمان کاشی و سرامیک
حتما تا به حال دیده اید چیدمان کاشی و سرامیک یکی از راه‌های مهم ایجاد جلوه بصری در کاشی و سرامیک به خصوص کاشی و سرامیک ساده است که برخی از طرح‌های آن در میان مردم بسیار محبوب است زیرا این طرح‌ها به فضا جلوه ای متفاوت خواهد داد.

روش‌های چیدمان کاشی و سرامیک

کاشیکاران امروزه از روش‌های مختلفی برای چیدمان کاشی در کنار یکدگر استفاده می‌کنند، روش هایی که هر یک به نوبه خود می‌توانند تغییر بزرگ در دکوراسیون کاشی و سرامیک ایجاد نمایند. در این بخش به برخی از این روش‌ها اشاره می‌نماییم.

روش های چیدمان کاشی و سرامیک

نحوه چیدن سرامیک کف

مهمترین سطح برای چیدمان کاشی و سرامیک کف ساختمان است که چینش آن مانند چینش کاشی و سرامیک روی دیوار است. طرح‌های سرامیک کف می‌تواند به شما کمک کند که بهترین‌ها را انتخاب نمایید.

سرامیک کاری مدل لوزی (مورب)

چیدمان لوزی یکی از محبوب ترین چیدمان‌های کاشی و سرامیک در سطوح است این نوع چینش تقریبا مشابه روش معمول چینش کاشی و سرامیک در کنار یکدیگر است با این تفاوت که استادکار کاشی‌ها را با زاویه 45 درجه در کنار یکیدگیر قرار می‌دهد.  

سرامیک کاری مدل لوزی

سرامیک کاری کف لوزی

سرامیک کاری لوزی در سطوح مختلفی انجام می‌شود به خصوص در طرح کاشی بین کابینتی اما در این میان سرامیک کف لوزی از محبوب ترین چیدمان‌های سرامیک کف است و بسیاری به دنبال انجام این مدل هستند.

سرامیک کاری مدل موزاییک

شاید بتوان این روش را ساده ترین روش چیدمات کاشی و سرامیک در کنار یکدگر دانست زیرا تمامی کاشی‌ها تنها در یک خط راست در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و نه زاویه ای دارند و نه ترتیب خاصی در نتیجه به آسانی انجام می‌شود.

سرامیک کاری مدل موزاییک

سرامیک کاری مدل حصیری

طرح حصیری یا کلاسیک یکی دیگر از طرح‌های چیدمان سرامیک است که مناسب استفاده در دیوارهای آشپزخانه ها، راهروهای داخلی و خارجی است. این نوع چیدمان یک حالت V شکل ایجاد می‌کتد که جذاب به نظر می‌رسد. به خصوص از آن می‌توان به عنوان یکی راهنما برای نشان دادن مسیر استفاده کرد. این مدل از چیدن زیکزاکی سرامیک‌های مستطیلی در کنار یکدیگر به وجود می‌آید.

سرامیک کاری مدل حصیری

سرامیک کاری مدل سبدی

این مدل چیدمان مناسب برای کاشی‌های مستطیلی است که از عرض در کنار هم قرار گرفته اند و تشکیل مربع داده اند و در ردیف بعدی از طول در کنار هم قرار می‌گیرند. این طرح به گونه ای است که انگار کاشی‌ها به هم بافته شده اند.

سرامیک کاری مدل سبدی

سرامیک کاری مدل آسیاب بادی

چیدمان آسیاب بادی به گونه ای است سرامیک به تعداد ۴ عدد با یک ابعاد انتخاب شده و در نقطه‌ی وسط آن سرامیک با ابعاد کوچکتر اما با ابعاد مربع کار شود . در واقع مربعی در وسط گذاشته می‌شود و چهارسرامیک دیگر دور آن کار می‌شود. این نوع چیدمان بیشتر برای فضاهای غیر مسکونی به کار می‌رود زیرا طرح شلوغی به نظر می‌آید، این نوع طرح مناسب حاشیه و کف حمام است.

سرامیک کاری مدل سبدی

سرامیک کاری مدل چرخ دنده ای

در این روش نیز مانند روش‌های قبلی از دو سایز کاشی و سرامیک استفاده می‌شود که کاشی کوچکتر به ماننده یک چرخ دنده است و با کنار هم گذاشتن کاشی بزرگتر و کوچکتر به وجود می آید. در این طرح سعی می‌کنند از دو رنگ کاشی استفاده شود تا جلوه آن بیشتر شود.

سراممیک کاری مدل چرخ دنده ای

سرامیک کاری مدل آجرکاری (خشتی)

مدل آجری یا خشتی یکی از قدیمی ترین چیدمان‌های سرامیک به خصوص در کف ساختمان بوده است روش نصب آن اینگونه است که یک ردیف کامل مانند روش موزاییکی کنار هم چیده می‌شوند و در ردیف بعد یک نصف کاشی در ابتدا قرار می‌گیرد و از ادامه مانند ردیف قبلی کاشی‌ها کنار هم چیده می‌شوند. در این نحوه چیدمان درزها در راستای یکدیگر قرار ندارند که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

سرامیک کاری آجری 

مدل خشتی در دو مدل افقی و عمودی انجام می شود که مدل عمودی بیشتر مناسب فضاهای بین کابینتی است.

کاشیکاری مدل خشتی

 

سرامیک کاری مدل چپ و راست

در روش چپ و راست کاشی‌های مستطیلی مادر ابعاد مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و در کناره کاشی‌های مربعی کوچکتری برای گسترش طرح در ابعاد بزرگ تر قرار داده می‌شود. این طرح بیشتر نما و جلوه ای سنتی و کلاسیک دارد. 

مدل چپ و راست

سرامیک کاری مدل گره انگلیسی                     

در گره انگلیسی از دو سایز کاشی متفاوت استفاده می‌شود ردیف اول کاشی با طول بزرگتر چیده می‌شود و ر ردیف دوم قبل از همه یک کاشی کوچک در امتداد نیمه کاشی بالایی قرار می‌گیرد و کاشی بعدی بین دو کاشی ردیف بالایی کار گذاشته می‌شود. 

سرامیک کاری مدل گره انگلیسی

سرامیک کاری مدل گره صلیبی انگلیسی

این مدل دقیقا مانند مدل قبلی است با این تفاوت که جای ردیف‌های کاشی با طول کوچک تر و بزرگ تر با هم جا به جا می‌شود.

سرامیک کاری مدل شش ظلعی

این مدل سرامیک کاری فقط به شکل کاشی شما ربط دارد و شما می توانید با کنار هم گذاشتن آن یک طرح جذاب و دوست داشتنی به وجود آورید.

توجه داشته باشید برای داشتن یک چیدمان جذاب لازم است تمامی کاشی‌ها با توجه به طرح مورد نظرتان ابعاد آن مشخص شده باشد. تفاوت رنگ در کاشی‌های چیدمانی می‌تواند باعث ایجاد جذابیت شود اما تفاوت سایز و لعاب دهی ممکن است باعث ایجاد ناهماهنگی شوند. در نتیجه تمامی کاشی‌های چیدمانی را از یک خط تولید خریداری نمایید.

سرامیک کاری مدل شش ظلعی

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند