حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1009 بازديد

کاربرد رنگ کاشی و سرامیک برای انواع سطوح

کاربرد رنگ کاشی و سرامیک برای انواع سطوح
 رنگ کاشی و سرامیک یکی از مهمترین جنبه‌های انتخاب کاشی و سرامیک است این رنگ لازم است بر اساس سطح  کاشیکاری و فضای آن در دکوراسیون داخلی انتخاب شود.

آیا تا به حال وارد اتاقی شده اید که به سرعت در آن روحیه تان تغییر پیدا کرده؟  یا تا به حال وارد فضایی شده اید که بر خلاف حال بدتان روحیه شما را بهبود بخشید و به شما آرامش داده است؟ یا یک فضایی که شما را بسیار شاد کرده؟ یا فضایی که با ورود به آن به شما استرس و هیجان بی دلیل وارد نماید؟

شاید برایتان عجیب باشد اما تمامی این احساسات ناگهانی برگرفته از قدرت رنگ محیط است. زمانی که شما به دل طبیعت سرسبز سفر می‌کنید یا  در کنار دریای آبی به سر می‌برید احساساتی کاملا آرام دارید و تمامی خستگی‌ها از بین می‌رود.

رنگ کاشی و سرامیک

رنگ‌ها در زندگی واقعی وجود خارجی ندارند آنچه که ما به عنوان رنگ می‌بینیم در واقع اثر امواج الکترومغناطیسی مختلف است که توسط مغز به عنوان رنگ کد بندی شده است. این تفاوت تاثیر گذاری امواج علاوه بر کد گذاری شدن بر خلق و خوی انسان در ذهن وی تاثیر می‌گذارد.

انتخاب رنگ کاشی و سرامیک

از نظر علمی ثابت شده است که رنگها بر روان، رفتار و سطح استرس ما تأثیرات بسیاری دارند.به طور کل مردم واکنش‌های مشابهی نسبت به رنگ‌ها نشان می‌دهند. بنابراین، ضروری است که هنگام انتخاب کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین  پوشش دهنده داخلی فضا شما ابتدا به رنگ آن توجه نمایید.

رنگ‌ها یکی از جذاب ترین عناصر بصری جهان هستند که می‌تواند تغییرات بسیاری در حس و حال، خلق و خو، سلامتی و نگرش افراد باقی بگذارند. همانگونه که گفتیم کاشی و سرامیک به عنوان یکی از مهمترین المان‌های دکوراسیون داخلی یکی از مظاهر اصلی نمایش رنگ است که لازم است در انتخاب رنگ دقت شود.

رنگ کاشی و سرامیک

انتخاب بهترین رنگ سرامیک و کاشی

بسیاری از ما در هنگام انتخاب رنگ کاشی و سرامیک برای سطوح مختلف دچار سردرگمی می‌شویم، اینکه چه رنگی مناسب چه فضایی است؟ پرسشی است که بارها با آن سرو کله خواهیم زد. در این مقاله قصد داریم با توجه به کاربری محیط طیف‌های رنگی را به شما معرفی نماییم تا بتوانید مطابق با ماهیت فضای خود و البته سلیقه تان درباره اینکه از چه رنگی استفاده نمایید تصمیم بگیرید.

رنگ سرامیک کف

یکی از مهمترین سطوحی که با سرامیک پوشیده می‌شود سرامیک کف است. برای انتخاب رنگ سرامیک کف لازم است شما به خلق و خوی خود مراجعه نمایید پس از آن میزان استفاده و رفت و آمد محیطی را در نظر بگیرید. در محیط‌های پر رفت و آمد توصیه رنگ‌های روشن منطقی نیست زیرا این محیط‌ها به سرعت کثیف می‌شوند و لازم است دائما در حال تمیز کردن آن باشید. در نتیجه استفاده از رنگ‌های تیره برای سرامیک کف گزینه ای منطقی و دوست داشتنی است.

رنگ سرامیک کف

حتی استفاده از رنگ مشکی و طیف‌های آن به عنوان سرامیک کف بلا مانع است اما توجه داشته باشید که رنگ‌های بسیار تیره مانند مشکی و حتی خاکستری پر رنگ فضا را دلگیر می‌کنند.

توجه داشته باشید که فضای شما اگر اتاق خواب باشد اینکه چه رنگی برای کف آن در نظر بگیرید کاملا باید منطبق بر سلیقه و احساسات شما باشد. اما در اتاق های نشیمن، پذیرایی و ... شما می توانید علاوه بر سلیقه به ترندهای روز نیز توجه نمایید.

نکته مهم: شما می توانید با کمک ترکیب رنگ کاشی ها از تیرگی یا روشنی رنگ کاشی و سرامیک بکاهید.

رنگ سرامیک کف

رنگ کاشی آشپزخانه

کاشی آشپزخانه پس از کاشی کف مهمترین کاشی و سرامیک شما برای انتخاب رنگ است. برای این فضا با توجه به ابعاد، کاربرد و جایگاه آن در خانه تان  شما می‌توانید بهترین تصمیم را برای رنگ سرامیک آشپزخانه تان بگیرید.

برخی تصور می‌کنند که یک رنگ مخصوص کاشی آشپزخانه وجود دارد و می‌توانند بر اساس آن تصمیم بگیرند اما بهتر است.

رنگ کاشی آشپزخانه

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه بر اساس ابعاد آشپزخانه

هر چه آشپزخانه کوچکتر باشد لازم است شما به دنبال رنگ‌های روشن تر برای بزرگ تر جلوه دادن آن باشید. استفاده از رنگ‌های تیره باعث کوچکتر شدن و دلگیری این فضا می‌شود. برای مثال رنگ مشکی آشپزخانه را بسیار دلگیر می‌کند به خصوص اگر آشپزخانه کوچک باشد.

انتخاب رنگ کاشی

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه بر اساس کاربرد آشپزخانه

برخی از خانواده‌ها آشپزخانه را به عنوان یک محیط گذار در نظر دارند که فقط در آن آشپزی می‌شود و ظرف شسته می‌شود و مواد خوراکی در آن جای دارد. این نوع آشپزخانه‌ها به لحاظ رنگی می‌توانند رنگ‌های شاد و تندی داشته باشند رنگ هایی مانند رنگ قرمز که سریع افراد را جذب می‌کند و به مرور جذابیت را از دست می‌دهد. رنگ قرممز و رنگ‌های این طیف اشتها برانگیز هستند پس اگر شما غذایتان را در آشپزخانه می‌خورید می‌توانید از این رنگ نیز برای افزایش و اشتیاق ااشتهای افراد خانواده استفاده نمایید.

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه بر اساس جایگاه آشپزخانه

در برخی از دکوراسیون‌ها آشپزخانه‌های جدید با برداشته شدن دیوارهای حائل آن دیگر جزیی جدا از دکوراسیون نیست و تمامی نمای آن در دید افراد است در نتیجه لازم است در انتخاب رنگ کاشی و سرامیک کمی ملاطفت به خرج دهید و رنگ‌های ملایم هم سو با رنگ‌های به کار رفته در فضاهای داخلی خانه تان استفاده نمایید.

رنگ سرامیک آشپزخانه

بهترین رنگ سرامیک برای سرویس بهداشتی

فضایی بعدی که انتخاب رنگ آن در دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است  رنگ کاشی سرویس بهداشتی است. رنگ کاشی دستشویی سرویس بهداشتی یکی از فضاهایی است که افراد خانواده در آن بسیار رفت و آمد دارند. این فضا هر چه کوچکتر باشد مانند فضای آشپزخانه لازم است از رنگ‌های روشن تر استفاده شود. اگر سرویس  بهداشتی شما بزرگ باشد می‌توانید از رنگ‌های تیره در این فضا استفاده نمایید.

رنگ سرویس بهداشتی

انتخاب رنگ مناسب کاشی دستشویی  یا همان رنگ مناسب کاشی توالت بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد و اینکه فضای سرویس بهداشتی شما چگونه باشد.

رنگ کاشی حمام

فضای حمام فضای بعدی است که انتخاب رنگ کاشی و سرامیک آن بسیار مهم است. سعی کنید در حمام از کاشی و سرامیک طرح روشن استفاده نمایید زیرا آلودگی‌ها در این بخش‌ها زیاد هستند و به سرعت رشد می‌کنند. اگر فضای روشنی داشته باشید می‌توانید به آسانی رشد قارچ‌ها را مشاهده کنید و نسبت به حذف آنها اقدام نمایید. علاوه بر اینکه نیاز است شما دائما این محیط را بشویید پس انتخاب کاشی آن باید بسیار مرغوب باشد که در مجاورت شوینده‌ها دچار رنگ پریدگی نشود.

رنگ کاشی حمام

رنگ مخصوص کاشی و سرامیک

اگر شما علاقمند به تغییر رنگ کاشی و سرامیک محیط خود هستید اما بودجه و وقت لازم را ندارید بهترین کار استفاده از رنگ مخصوص کاشی و سرامیک است. این رنگ‌ها ضد آب بوده و شما می‌توانید با خیال راحت آن را بر روی هر نوع کاشی پیاده کنید.

در انتها لازم است یادآوری نماییم که در انتخاب رنگ کاشی و سرامیک بیشتر از اینکه مد روز برایتان مهم باشد لازم است به سلیقه خود رجوع نمایید. گاهی سلیقه و حس و حال شما یک رنگ کاملا آرام می‌طلبد اما رنگ مد شده سال یک رنگ تیز و شاد است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند