حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
4069 بازديد

کاربرد کاشی های اضافه و شکسته در دکوراسیون

کاربرد کاشی های اضافه و شکسته در دکوراسیون
 استفاده از کاشی و سرامیک باقی مانده یا شکسته در دکوراسیون یکی از قدیمی ترین روش های تزیین و زیباسازی است که پیشینه ای درخشانی دارد. شما می توانید با استفاده از کاشی های شکسته یا کاشی های طرح دار باقی مانده هر فضای بی روحی را در خانه تان روح و جلا ببخشید.

کاشی و سرامیک به طور کل یکی از مجبوب ترین پوشش دهنده های سطوج هستند که در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد. زمانی که شما در خانه کاشیکاری دارید لازم است ابعاد سطح مورد نظر را به خوبی اندازه بگیرید و برای خرید کاشی هایی بیشتر از میزان مورد نیاز اقدام نمایید. بسیاری از شما حتماً از فروشندگان و نصابان کاشی شنیده اید که همیشه بهتر است کمی بیش از نیازتان کاشی تهیه کنید تا اگر اگر در پروسه نصب کاشی مشکلی پیش آمد و کاشی شکست برای تهیه مجدد آن کاشی به دردسر نیافتید زیرا پیدا کردن همان کاشی با همان طرح و رنگ اغلب کار سختی است. حال فکر کنید که کاشیکاری شما تمام شده است و شما با حجمی از کاشی های اضافه مواجه شده اید که با توجه به فضای کمی که در انبار دارید نمی توانید آنها را نگه داری نمایید حال باید چه کرد.

قطعا بیرون ریختن این کاشی ها که بعضا بسیار زیبا و مرغوب هستند باعث هدر رفت هزینه شما می شود در نتیجه بهتر است با استفاده از ایده های کاربردی از این کاشی و سرامیک باقی مانده استفاده نمایید.

توجه نمایید که حتی کاشی های تک رنگ باقی مانده را نیز شما می توانید استفاده نمایید فقط کافی است آنها را رنگ کنید تا بتوانید از آنها برای خلق ایده های جذاب و کاربردی استفاده نمایید.

نقاشی روی کاشی

ایده های جذاب و عالی برای استفاده از کاشی های باقی مانده

در این بخش تصمیم داریم شما را با ایده های ساده اما جذابی آشنا نماییم که شما می توانید در دکوراسیون خانه خود تنها با استفاده از کاشی های شکسته یا طرح دار و کمی چسب کاشی اجرا نمایید. این طرح ها چنان جلا و درخشندگی را ایجاد می کند که تمام فضا را تحت الشعاع قرار می دهد. 

استفاده از کاشی در راهروی ورودی منزل یا پادری

استفاده از کاشی ها و سرامیک های باقیمانده از بازسازی منزل یا ساخت آن در قسمت ورودی خانه یا  راهرو یا قسمت پادری ساده ترین روش ممکن برای استفاده از کاشی های باقی مانده است. شما  با توجه به سایز و رنگ کاشی ها و همچنین تعداد آنها می توانید تصمیم بگیرید که کجا و چطور باید کاشی ها قرار داده شود. سعی کنید یک موکت یا یک سطح لاستیکی مقاوم انتخاب کنید و کاشی ها را روی آن بچسبانید  تا بتوانید یک پادری مقاوم و سیار درست کنید که آن را در مواقع لزوم جا به جا نمایید.

استفاده از کاشی های طرح دار متفاوت در ورودی

استفاده از کاشی شکسته برای رومیزی یا روی صندلی 

کاشی شکسته روکش دائمی رومیزی

کاشی و سرامیک طرح دار  باقی مانده را شما می توانید به عنوان یک روکش دائمی برای میز و صندلی به خصوص میز و صندلی فضای باز استفاده کنید این طرح می تواند علاوه بر جذابیت به مقاوم سازی میز و صندلی نیز کمک کند.

میز و صندلی با روکش کاشی و سرامیک

برای چسباندن این کاشی ها فقط کافی است کمی چسب کاشی تهیه نمایید و نتیجه فوق العاده و متفاوتی را تجربه کنید. سعی کنید در هنگام چیدن کاشی و سرامیک الگوها را به درستی انتخاب کنید تا نتیجه چشم نوازی هر چه بیشتری داشته باشد. 

روکش کاشی شکسته روی درخت

یکی دیگر از ایده ها در رابطه با صندلی های روکش شده با کاشی استفاده از تنه درختان است که شما می توانید بخش های نشیمن گاه آن را با استفاده از کاشی و سرامیک شکسته یا طرح دار به شکل زیبایی تزیین نمایید. علاوه بر آن شما می توانید این تنه های درخت را صرفا به عنوان یک عامل تزیینی در دکوراسیون خانه، باغچه یا گلخانه ی خود در کنار گلدان ها استفاده نمایید.

تزئین گلدان های قدیمی با کاشی شکسته

تزیین گلدان با کاشی شکسته

گلدان های قدیمی پس از گذشت مدتی ممکن است رنگ و روی خود را از دست بدهند یا به مرور فرسوده شوند به خصوص گلدان های بزرگ  و شما برای جا به جا کردن گیاه آن دردسرهای زیادی خواهید داشت. پیشنهاد ما این است به جای تعویض گلدان با استفاده از چسب کاشی و کاشی شکسته آن گلدان را مقاوم سازی کرده و رنگ و جلای تازه به آن ببخشید. برای تهیه یک گلدان با روکش کاشی شکسته لازم است کاشی های را تا جایی که می توانید در ابعاد کوچک بشکنید. استفاده از انبرهای مقاوم می تواند کمک زیادی به شما کند، سعی کنید کاشی های رنگی را انتخاب کنید که جلوه زیباتری به کار شما ببخشد.

در مرحله بعد ابتدا چسب کاشی را روی سطح گلدان بکشید و سپس قطعات را در الگوهای دلخواه روی گلدان بچسبانید. پس از چسباندن اجازه دهید چسب به خوبی خشک شود و آنگاه با استفاده از پودر بندکشی یا باقی مانده چسب فاصله بین کاشی ها را پر کنید. یادتان باشد که بلافاصله با یک پارچه یا ابر روی کاشی ها را تمیز کرده تا چسب روی آن باقی نماند و سطح یک دستی به دست آید. 

این نوع گلدان ها را می توانید در ابعاد کوچک یا بزرگ درست کنید و در هر نقطه ای از خانه، پاسیو، گلخانه و بالکن قرار دهید. 

تزیین ظروف سفره هفت سین با کاشی

یادتان باشد که ایده تزیین گلدان یا ظروف تنها به بیرون ظرف محدود نمی شود و شما می توانید با داخل ظروف را هم تزیین نمایید و از آن برای تزیین سفره هفت سین استفاده نمایید. 

تابلوی کاشی  با استفاده از کاشی شکسته

تابلو با کاشی شکسته

هنر موزاییک کاری یعنی استفاده از تکه های کاشی و سفال شکسته برای پیاده کردن یک طرح و نقش سابقه طولانی دارد و تابلوهای بسیاری از گذشته باقی مانده است. در ایران دوره ساسانی شما می توانید در بیشاپور انواع این موزاییک کاری ها را در کاخ بیشاپور مشاهده نمایید. کنار هم چیدن کاشی های شکسته برای خلق یک طرح و ایده به خلاقیت شما بر می گردد و شما می توانید با توجه به صبر و حوصله تان از ساده ترین طرح ها تا پیچیده ترین طرح ها را پیاده کنید.

تابلو با کاشی شکسته

برای خلق تابلوهای کاشی شکسته توجه به این نکته مهم است که اگر برای ایجاد طرح مورد نظرتان کاشی رنگی با رنگ دلخواه در اختیار ندارید می توانید با استفاده از رنگ کاشی ها را رنگ کنید و آنها را کنار هم بچیند.

روکش کمد و کابینت با کاشی طرح دار

روکش کمد و کابینت با کاشی طرح دار

استفاده از کاشی های طرح دار برای چسباندن بر روی وسایل چوبی قدیمی یکی از جذاب ترین راه های استفاده مجدد از وسایل قدیمی است ممکن است شما یک کمد چوبی قدیمی داشته باشید که به دلیل قدیمی بودن و خط و خش دار شدن از آن استفاده نکنید، شما می توانید با ایده چسباندن کاشی های طرح دار این کمد قدیمی را تبدیل به یک دکور جذاب و کلاسیک در خانه خود کنید. 

قاب آینه با کاشی شکسته

قاب آینه با کاشی شکسته

آینه ها و قاب آن ها می تواند جایگاهی مناسبی برای استفاده از کاشی های شکسته یا باقی مانده باشد. شما می توانید هر طرحی را بر روی آینه به عنوان قاب پیاده نمایید. 

موزاییک کاری حیاط با کاشی های باقی مانده 

موزاییک کاری حیاط با کاشی های باقی مانده 

استفاده از کاشی های طرح دار و رنگی باقی مانده در حیاط یا باغچه و حتی در گلخانه ایده بسیار جذابی است و شما می توانید با کنار هم چیدن این کاشی های باقی مانده طرح دلخواهی به دست آورید که جذابیت صد چندانی را به دکور شما می دهد. 

هنر کاشی شکسته به عنوان یک پیشه

هنر کاشی شکسته به عنوان یک پیشه

ایده هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم نه تنها می تواند به فضای شخصی شما جذابیت ببخشد و رنگ و روی محیط تان را عوض کند می تواند برای شما یک حرفه جذاب و دوست داشتنی در خانه ایجاد نمیاد. کسانی که در خانه هستند به خصوص خانم های خانه دار می توانند با استفاده از این ایده ها یک کسب و کار کوچک در خانه خود راه بیندازند. این هنر طیف وسیعی از علاقمندان را به خود جلب نموده است و شما در دکوراسیون های شهری با هنر کاشی شکسته بسیار مواجه شده اید. در نتیجه از این فرصت استفاده نمایید. 

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند