حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
4604 بازديد

کاشی استخری و نکات مهم انتخاب آن

کاشی استخری و نکات مهم انتخاب آن
استخرها یکی از مهمترین جایگاه های استفاده کاشی و سرامیک است که نوع خاص خود را در تولید این پوشش دهنده به خود اختصاص داده است.

امروزه ساخت و ساز استخرها در حیاط های ویلایی یا باغ ها و حتی فضاهای زیر زمینی ساختمان ها مرسوم شده است. این استخرهای در ابعاد و اندازه های متفاوت می تواند باشد. به طور کل برخی از مجموعه های مسکونی با توجه به ظرفیت ساکنین خود ممکن است استخر اختصاصی داشته باشند

علاوه بر آن برخی نیز در فضای کوچک حمام ها اقدام به ساخت فضایی کوچک با عمق کم شبیه به وان های ثابت می کنند که یه فرد به راحتی می تواند در آن شناور بماند

 

کاشی استخری

 

این فضا برای پوشش نیاز به کاشی و سرامیک ضدآب دارند. کاشی و سرامیکی که در اثر مرور زمان از بین نرود و مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب داشته باشد.

امروزه کاشی استخری کاملا شناخته شده است و اگر شما به دنبال راه اندازی یک استخر بزرگ یا کوچک هستید لازم است قبل از هر چیز برندهای معتبر سازنده کاشی و سرامیک استخری را شناخته و بهترین نوع آن را انتخاب نمایید

انواع کاشی استخری

کاشی استخری به طور کل دارای سه نوع اصلی است که برای پوشش استخرها از آنها استفاده می شود و شامل: کاشی شیشه ای، کاشی سنگی طبیعی و کاشی چینی یا سرامیکی می شود. در سال های اخیر، از نوع کاشی استخری شیشه ای استقبال زیادی شده است اما کاربرد کاشی های چینی یا همان سرامیکی بیشتر است.

کاشی استخری

کاشی های چینی و سرامیکی

کاشی های سرامیکی کاربرد بیشتری در استخرهای شنای بزرگ دارند. این نوع موزاییک ها به ویژه برای استخرهای با شکل های نامتقارن و استخرهایی که با بتن پاششی ساخته می شوند مناسب هستند. این سرامیکها تماما لعابدار هستند در نتیجه مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و گرما و سرما دارند در نتیجه مناسب برای استخرها در فضای باز نیز می باشند.

کاشی سنگی طبیعی یا سنگ مرمر

از موزاییک های یا همان سنگ های مرمری به ویژه در دیوارها و کف استخرهای خانگی که بیشتر در درون فضا می باشند استفاده می شود. این نوع کاشی و سرامیک مقاومت بالایی در برابر یخبندان ندارد و ممکن است به سادگی در جریان یخ زدگی آب ترک بردارد.

کاشی شیشه ای (کریستالی)

کاشی شیشه ای یا کریستالی همانگونه که از نام آن پیداست دارای ظافت و زیبایی خاصی است در نتیجه از آن برای ایتخرهای لاکچری بیشتر استفاده می شود. برخی از این نوع کاشی برای تزیین دیوارهای استخر در کنار سایر کاشی های استخری استفاده می کنند.

عمر کاشی استخری

به طور کل هر نوع کاشی و سرامیکی با توجه به چگونگی نصب آن و زیرسازی مناسب عمر می کند که بین 5 تا 10 سال است اما کاشی های استخری به دلیل ریز بودن و پوشش اندود شده و محکم کاشی که به خوبی از آن  نگهداری می کند در حدود 15 تا 20 سال دوام می آورد. استفاده از سنگ های گرانیتی نیز در استخرهای داخلی می تواند عمری بین 7 تا 12 سال را برای استخر شما رقم بزند.

مهمترین نکات در انتخاب کاشی و سرامیک استخری

پیش از انتخاب کاشی و سرامیک استخری لازم است بدانید که استخر شنا کردن یک محیط کاملا اسیدی-قلیایی است که به طور دائم در تماس با آب است در نتیجه کاشی استخری یک سری ویژگی های خاص باید داشته باشد تا بتوانند این میزان اسیدی و قلیایی بودن محیط را تحمل کند. همین خصوصیات است که کاشی استخری را از سایر انواع کاشی و سرامیک متمایز می کند.

مهمترین نکات کاشی استخری

حداقل ظریب جذب آب

با توجه به مجاورت مداوم با آب لازم است کاشی ها دارای ضریب جذب آب کاشی کمتر و چیزی حدود 0.5درصد به پایین باشند.مقاومت کاشی در برابر آب اولین شرط کاشی استخری است. ضریب جذب پایین آب باعث استحکام کاشی استخری به صورت یکپارچه و منظم می شود و از افتادن آن جلوگیری می کند.

لعاب کاشی استخری

کیفیت لعاب کاشی ستخری یکی دیگر از نکات بسیار مهم است. لعاب کاشی استخری باید در برابر انواع اسید، باز مقاوم باشد و به گونه ای باشد که به مرور کم رنگ نشود. علاوه بر آن این لعاب باید در برابر آلوده شدن نیز مقاوم باشد به گونه ای که بتوان آن را راحت تمیز کرد در نتیجه لعاب کاشی های استخری باید مقاوم تر از کاشی های معمولی باشد.

مقاومت شیمیایی بالا

کاشی های استخری همانگونه که گفته شد یک محیط اسیدی- قلیایی خواهد را به وجود می آورد که با انواع کلر و مواد دیگر در ترکیب با آب قرار می گیرد در نتیجه باید ویژگی های شیمیایی پایداری داشته باشد. علاوه بر آن این نوع کاشی نباید برای پوست بدن انسان مضر و مخرب باشد.

مقاومت در برابر دما

کاشی استخری لازم است که از کیفیت بسیار بالایی در برابر انقباض ها و انبساط های حاصل از گرم شدن و سرد شدن آب برخوردار باشد. در غیر اینصورت با گرم و سرد شدن آب ممکن است به راحتی ترک بردارد و بشکند.

ضد لغزش

از آنجایی که افراد بر روی این کاشی های راه می روند با در تماس مستقیم با آنها هستند و به دلیل شناور بودن امکان حفظ تعادل نیست در نتیجه لازم است که کاشی های استخری ضد لغزش باشند، به خصوص کاشی هایی که محلل تردد افراد هستند درغیر اینصورت ممکن است جان افراد به خطر بیفتد.

چرا نمی توان از کاشی و سرامیک معمولی در استخرها استفاده کنیم؟

توجه به این نکته ضروری است که کاشی و سرامیک معمولی برای مجاورت با آب تولید نشده اند در نتیجه طول عمر کاشی ها، کاهش می یابد. به طور کل کاشی های معمولی به کار رفته در استخرها بعد از شش ماه، شروع به افتادن و جدا شدن می کنند.
تمیز کردن این نوع کاشی و سرامیک به دلیل اینکه مناسب این نوع فضا طراحی نشده است به مراتب سخت تر است. کاشی معمولی نسبت به کاشی استخری زودتر کثیف می شود و به همان نسبت سخت تر نیز پاک می شود
در کنار تمام اینها لعاب کاشی ها از مقاومت بالایی برخوردار یتند و به راحتی پس از مدتی جدا می شود. به خصوص در استخرهای گرم شده که پس از مدتی خود کاشی نیز خواهد افتاد.

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک استخری

قبل از هر چیز لازم است یک تیم حرفه ای را برای ساخت استخر و نصب کاشی و سرامیک آن استخدام کنید.

نصب کاشی استخری

زیر سازی استخر بسیار اهمیت دارد و باید کاملا استاندارد باشد و به شیب ها و ترازها کاملا اشراف داشته باشند.

کاشی و سرامیک استخری از بهترین نوع را انتخاب کنید و با فروشندگان و متخصصان این امر حتما مشورت کنید.

مهمترین نکته در نصب کاشی و سرامیک استخری چسب کاشی و ملاتی است که برای چسباندن استفاده می شود. لازم است نوع ضد آب با مقاوم بالا در برابر اسیدها و بازها را انتخاب نمایید.

آب بندی و زه کشی را به خوبی انجام دهید تا در آینده مجبور به تکرار آن نشوید.

کاشی و سرامیک استخری

به طور کل کاشی استخری چیزی است که نمی توان آن را صرفا از روی رنگ و طرح انتخاب نمود در نتیجه قبل از انتخاب حتما با افراد متخصص صحبت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای کاشی کاری استخر خود داشته باشید. مجموعه کاشی لند در پرتال فروشگاه کاشی لند آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه انتخاب انواع کاشی و سرامیک استخری و انواع چسب و ملات مورد نیاز  است.

1 نظر در مطلب "کاشی استخری و نکات مهم انتخاب آن" ثبت شده است

Atefeh

با سلام

بسیار سپاسگزارم از مشاوران با اخلاق و حرفه ای تون که فارغ از منفعتی ‌که من میتونم برای این مجموعه داشته باشم یا نه، با صبر و حوصله ی زیاد راهنمایی فرمودند.

یک دنیا ممنونم

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند