حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
497 بازديد

کاشی الوند پیشگام واکسیناسیون کرونا در صنعت کاشی

کاشی الوند پیشگام واکسیناسیون کرونا در صنعت کاشی
شرکت کاشی و سرامیک الوند، با توجه به لزوم انجام واکسیناسیون در کشور توانست به همت مسئولان این واحد تمامی پرسنل خود را در مدت سه روز واکسینه نماید و به این طریق گام مثبتی در جلوگیری از بیماری کووید 19 در این واحد صنعتی بردارد.

شیوع بیماری کرونا در اواخر سال 2019 باعث ایجاد یک شوک اقتصادی در بازار جهان گردید شوکی که تاثیرات منفی آن به مرور در همه ی جوانب زندگی انسان خود را به نمایش گذاشت. یکی از مهمترین تاثیرات کاهش روند تولید در صنایع وابسته به صنعت ساختمان بوده است که به عنوان یک صنعت مادر بسیاری از صنایع به آن وابسته هستند. کرونا ویروس جدید که با نام کووید 19 بر جهان حکمفرمانی می‌کند باعث ایجاد شدیدترین قوانین منع تردد و تعطیلی کسب و کارهای مختلف گردید به خصوص کسب و کارهای مرتبط به صنعت ساخت و ساز گردید. یکی از این صنایع صنعت کاشی و سرامیک بود که دچار رکود گردید و با وجودی که برخی از واحدهای بزرگ توانستند با وضع قوانین جدید  برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاثیرات گسترده این شیوع جلوگیری به عمل آورند و مانع از تعطیلی خود گردند. اما واحدهای بسیاری به دلیل نوسانات هر روزه قیمت ارز و عدم توانایی در مدیریت بیماری جدید مجبور به کاهش تولیدات و حتی توقف آن گردیدند. با گذشت چند ماه از شیوع بیماری و آغاز سبک جدیدی از زندگی مردم که وابسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است صنعت کاشی و سرامیک ایران به خصوص در استان یزد و شهر میبد توانست با مدیریت همه جانبه و اعمال پروتکل‌های سخت گیرانه برای حضور افراد در محل کار به تولید خود ادامه دهد تا جلوی ضررهای بیشتر به این صنعت گرفته شود.

در کنار تعطیلی کارخانجات و کاهش روند تولید، یکی دیگر از بزرگترین معضلات کشور در دوران کرونا، بسته شدن مرزهای کشور توسط کشورهای همسایه و جلوگیری از رفت و آمدن کالاهای صادراتی و وارداتی به ایران بوده است که این وضعیت چندین ماه ادامه پیدا کرد.  این عدم فعالیت گمرک‌ها باعث گردید تولید کنندگان ایرانی نتوانند با وجود تداوم تولید خود بتوانند مانند هرساله صادرات را در حد مطلوب نگه دارند و ناگزیر از پذیرش شکست در دوران کرونا شدند. با این وجود پس از گذشت یک سال بسیاری از کارخانجات توانستند سرپا شوند و به تولیدات خود ادامه دهند، بازگشایی مسیرهای مبادلاتی نیز انگیزه مضاعفی برای صاحبان صنایع در ای امر بوده است.

با گذشت نزدیک به دوسال از این بیماری امروزه بشر توانسته است با تولید واکسن مانع از رشد و توسعه این بیماری در اجتماع گردد. شرکت‌های مختلف دارویی اقدام به تولید واکسن کرونا کردند و پس از تایید چند مورد از آنها توسط سازمان بهدشات جهانی کشورهای مختلف واکسیناسیون را آغاز نمودند. کشور عزیزمان ایران نیز توانست با ثبت واکسن برکت به عنوان یکی از واکسن‌های موثر در کاهش جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به جمع کشورهای تولید کننده وارد شود.

واکسیناسیون عمومی کرونا در صنایع

 امروزه واکسیناسیون کرونا یکی از مهمترین دلایل از سری گیری اجتماعات در کشورهای مختلف است و ایران نیز با وجود تحریم‌ها توانسته است در کنار تولید واکسن برکت، با چند شرکت سازنده واکسن کووید 19 قرارداد ببندد و در صدد واکسیناسیون عمومی در کشور برآید. در چندماه اخیر واکسیناسیون عمومی از طریق تعیین گروهای هدف پیگیری می‌گردید و امروزه بیش از 30 میلیون دوز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق گردیده است. 

واکسیناسیون کارگران کارخانه کاشی الوند در شهرک صنعتی قزوین

شرکت کاشی و سرامیک الوند، به‌عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعت کاشی و سرامیک کشور با احساس لزوم واکسیناسیون عمومی به همت مدیران این شرکت، توانست کلیهٔ کارگران آن را در محل شرکت در طی ۳ روز واکسینه نمایند تا یکی از پیشگامان واکسیناسیون عمومی در صنعت کشور باشند.

واکسیناسیون کارگران کارخانه کاشی الوند در قزوین

 رضا صفاری مدیر عامل کارخانجات کاشی و سرامیک الوند در این باره می‌گوید:  با سرعت گرفتن واکسیناسیون و ایمن‌سازی افراد در برابر بیماری کرونا در کشور، شرکت کاشی الوند به‌عنوان یک واحد صنعتی خوشنام در کشور و منطقه، واکسیناسیون کارگران این واحد تولیدی را آغاز نمود و در مدت ۳ روز کلیهٔ پرسنل خود را واکسینه کرد.

لازم به ذکر است که کارخانجات کاشی و سرامیک الوند دارای چند خط تولید کاشی و سرامیک با اشتغال بیش از ۵۹۰ نفر در آن است که تمامی این 590 نفر در این واکسیناسیون مرحله اول شرکت نموده اند.

واکسیناسیون کارگران این شرکت توسط تیم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در محل شرکت الوند انجام گردید و امید است کارگزان این واحد صنعتی پس از واکسیناسیون در برابر این بیماری منحوس ایمن گردیده باشند.

تیم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نظر دارد در روزهای آینده در سایر شرکت‌های صنعتی به فعالیت خود برای واکسیناسیون ادامه دهد و بتوانند 270 هزار کارگر فعالی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین را واکسینه نمایند. 

به طور کل واکسیناسیون کرونا با توجه به نوع واکسن در دو یا سه نوبت برگزار می‌شود که تقریبا یک ماه اختلاف زمانی میان هر دوز دریافتی وجود دارد و  کارگران این شرکت نیز پس از یک ماه دوز دوم واکسن خود را به همین طریق دریافت خواهند نمود.

لازم به ذکر است که واکسیناسیون تنها بخشی ازرعایت  پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از بیماری کرونا است و لازم است افراد همچنان مانند قبل به ماسک زدن و عدم حضور در محیط‌های آلوده و پرتردد ادامه دهند تا به طور کل این بیماری منحوس ریشه کن گردد. 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند