حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
1790 بازديد

کاشی های ضد اسید و نکات نصب آن

کاشی های ضد اسید و نکات نصب آن
کاشی های ضد اسید یکی از مهمترین کاشی های کاربردی در ساختمان های صنعتی می باشند. این کاشی ها با توان مقاومتی بالا در مقابل انواع اسید می تواند گزینه مناسبی برای محافظ از دیواره های کارخانه های، تولیدی ها و پالایشگاه ها و سایر محیط های صنعتی که با اسید های مختلف سرو کار دارند باشد. 

 کاشی های ضد اسید در برابر انواع اسید و مواد شیمیایی مقاوم هستند اما توجه به این نکته ضروری است که کاشی های ضد اسید بدون پایه کربنی در مقابل دو ماده اسید فسفریک و اسید هیدروفلوئوریک به دلیل قدرت و شدت خورندگی بالا ی آنها از این قائده مستثنا هستند. در نتیجه قبل از انتخاب کاشی و سرامیک ضد اسید لازم است مواد مورد استفاده محیط صنعتی خود را بشناسید و اگر با موادی چون اسید هیدروفلوئوریک و اسید فسفریک سر و کار دارید بهتر است از کاشی های پایه کربنی استفاده کنید. کاشی های ضداسید به طور کل کاشی های بدون لعاب هستند و به دلیل مقاومت بالا در برابر بیشتر اسیدها بسیار مورد استفاده در مکان های صنعتی استفاده می شوند.

نکات مهم در انتخاب کاشی ضد اسید مناسب

در انتخاب کاشی های ضد اسید لازم است نکاتی را رعایت نمایید نکاتی که در بلند مدت عدم رعایت آنها می تواند آسیب های جبران ناپذیری را وارد نماید. جایگاه اصلی کاشی های ضد اسید عموما محیط های صنعتی است و این محیط ها ممکن است پر رفت و آمد باشد و لغزنده بودن سطوح منجر به لیز خوردن شود که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به بار آورد در نتیجه حتما از کاشی های ضد اسید عاج دار استفاده نمایید. این کاشی ها از لغزندگی کمی بهره برده اند و عاج های تعبیه شده روی آن مانع از لیز خوردن می شود. برای حفظ ایمنی کار و کارگران توجه به این نکته امری ضروری است.

بعلاوه برای حفظ نظم و آراستگی محیط بهتر است از انواع کاشی با حالت دانه قرمز که آلودگی و لکه را کمتر جلوه میدهد استفاده شود.

در محیط های صنعتی تنها استفاده از کاشی ضد اسید برای عایق کاری کافی نیست، بلکه لازم است تمامی پودرهای بندکشی و چسب های کاشی و سرامیک به کار برده در مراحل نصب و راه اندازی نیز دارای ویژگی ضد اسید باشند. این متریال ها در صورت مرغوب نبودن به مرور از بین رفته و باعث ایجاد خورگی در کاشی یا شکستن آنها شود. 

نکات نصب صحیح کاشی های ضد اسید صنعتی

یکی از نکات مهمی که لازم است قبل از نصب مورد توجه قرار گیرد زیرسازی مناسب کار است توجه به این نکته بسیار ضروری است زیرا در صورت عدم رعایت آن حتی اگر بهترین و باکیفیت ترین نوع کاشی را هم استفاده نموده باشید یک زیر سازی نامناسب کیفیت کار را بسیار پایین آورده و در کوتاه مدت دچار شکستگی و از بین رفتگی سطح می شود.

این نوع کاشی ها لازم است توسط متخصصین این حرفه نصب شوند تا بهترین نتیجه حاصل گردد. 

در استفاده از ملات ضداسید و پودر بندکشی مخصوص حتما نکات ارائه شده توسط سازنده را به خوبی رعایت کنید. توجه کنید که ضخامت بند بسته به سایز کاشی از 3 تا 5 میلیمتر باید در نظر گرفته شود.

در محیط هایی که تغییرات دمایی فاحشی اتفاق می افتد یا محیط در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارد اجرای درز انبساطی  فراموش نشود. درز انبساط بایستی تا ضخامت کامل بستر ادامه یافته و برای پر کردن آن از مواد پرکننده با خاصیت شکل پذیری مانند فوم پلی اورتان استفاده شود. دیواره های درز انبساط باید به گونه ای با ملات یا چسب ضد اسید پوشش داده شود که از نفوذ اسید به سطح زیرین کاشی جلوگیری نماید.

این نکته نیز بسیار حایز اهمیت است که برای چسباندن کاشی های ضد اسید تنها باید از چسب های کاشی مخصوص آن استفاده نمود. از آنجا که زمان چسبیدن چسب و خمیر بندکشی ویژه کاشی ضد اسید کوتاه است و پس از چسبیدن جدا کردن آن کار سختی است سعی کنید با دقت تمام نصب را اجام دهید و لازم است در هنگام نصب و بند کشی نسبت به پاک کردن باقی مانده چسب و خمیر بند کشی ویژه کاشی ضد اسید سریعا اقدام شود تا نتیجه ای رضایت بخش حاصل شود.

همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر چسب مخصوص کاشی ضد اسید لازم است از پودرهای بندکشی مخصوص نیز استفاده شود. 

بخوانید: کاشی ضد اسید و مزایای آن

1 نظر در مطلب "کاشی های ضد اسید و نکات نصب آن" ثبت شده است

مقصود

باسلام ،لطفا نسبت به ارسال استانداردهای مربوطه ارشاد لازمه را مبذول فرمایید.سپاس

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند