حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
1728 بازديد

کاشی و سرامیک ضد اسید

کاشی و سرامیک ضد اسید
سرامیک‌ها به عنوان کف‌پوش و دیوارپوش در تمامی پروژه‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شوند یکی از مهمترین کاربرد کاشی و سرامیک استفاده به عنوان کف پوش ساختمان‌های صنعتی و آزمایشگاه‌ها می‌باشد.

فضاهایی که در مجاورت مستقیم با انواع اسیدها و مواد خورنده هستند و اگر از کاشی و سرامیک مناسب استفاده نشود در کوتاهترین زمان ممکن لازم است که مدل جدید کاشی و سرامیک جایگزین گردند. بهترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد خرابی و خوردگی در کاشی‌ها و سرامیک‌های به کار رفته در مجاورت با اسیدها و خورنده‌های لعاب استفاده از کاشی و سرامیک ضد اسید می‌باشد. 
بتن‌ها، فولاد و سایر پوشش دهنده‌های در مقابل اسید مقاومت ندارند و به سرعت دچار خوردگی و فرسایش می‌گردند. در نتیجه تنها پوشش مناسب برای این فضاها استفاده از کاشی و سرامیک ضداسید است.

کاشی ضد اسید

آزمایشگاه‌ها، کارخانجات صنعتی و تولیدی‌های مواد شیمیایی برای جلوگیری از خوردگی و فرسایش سطوحی که در تماس مستقیم با اسیدها و مواد خورنده هستند از کاشی و سرامیک با مقاومت شیمیایی بسیار بالا که با نام ضد اسید (Acid Proof) شناخته می‌شوند. این نوع سرامیک به عنوان یک پوشش بر روی بتون‌ها با استفاده از ملات‌های ضد اسید چسبانده می‌شوند. 

مواد چسباننده ضد اسید

همانگونه که گفتیم سیمان و بتن به سادگی در مجاورت مواد شیمیایی دچار خوردگی و فرسایش می‌شوند در نتیجه نمی توان از آنها برای چسباندن و بند کشی کاشی و سرامیک ضد اسید استفاده نمود زیرا از بین رفتن بندکشی‌ها به مرور سبب نفوذ مواد اسیدی به زیر کاشی و سرامیک ضد اسید شده و در نهایت باعث لق شدن و تخریب آن می‌شود. صنایع کاشی و سرامیک برای این منظور اقدام به ساخت ملات‌های ضد اسید نموده است که شامل انواع ملات ضد اسید سیلیکاتی، پلی استر، وینیل استر، اپوکسی، فوران و ... می‌شود که مقاومت عالی در برابر انواع مواد شیمیایی خورنده، شوک‌های حرارتی، نیروهای مکانیکی، تخلیه بار الکتریکی  و ... که دارای چسبندگی عالی برای اتصال میان سطوح دارند. 

ملات‌های ضد اسید از رزین‌های صنعتی پرکننده سیمان با مقاومت بالای شیمیایی تهیه می‌شوند که طی واکنش‌های شیمیایی خشک شده اند. این ملات بسیار انعطاف پذیر است و سرعت چسباندن و خشک شدن آن نیز بالا می‌باشد.

کاربرد کاشی و سرامیک ضد اسید

سرامیک‌های ضد اسید در ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه می‌شود و متناسب با شرایط محیطی در حوضچه‌های اسیدی و مواد شیمیایی، کف، دیواره  و فونداسیون بناها و سالن‌های صنعتی، کف و دیواره ساختمان‌های صنایع غذایی، صنایع دارویی، کارخانجات تولید لبنیات، صنایع روغن کشی، فرآوری گوشت، کنسرو سازی، نوشابه سازی، اتاق‌های استریل آزمایشگاهی، اتاق کنترل نیروگاه‌ها، تجهیزات و لوله کشی‌های صنعتی ، لوله‌ها و دود کش‌های صنعتی، دیوار کف و سکوی آزمایشگاه‌های شیمی، انبارهای مواد اولیه شیمیایی، سطح داخلی مخازن مواد شیمیایی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گردد.

به طور کل خرید کاشی و سرامیک ضد اسید قابلیت کاربرد در اماکن بسیاری را دارا می‌باشد که شامل :

  • مناسب محیط‌هایی که در مجاورت اسیدها (به استثناء اسید فلوئوریدریک HF) قرار دارند.
  • مناسب محیط‌هایی که در معرض باران‌های اسیدی قرار می‌گیرند.
  • مناسب محیط‌های پر تردد با فشار دینامیکی بالا، مانند کف انبارهای صنعتی که لیفتراک‌های سنگین بر روی آنها تردد می‌کنند.
  • مناسب محیط‌های پر تردد با ترافیک سنگین مانند اماکن عمومی
  • مناسب محیط‌هایی که در معرض مواد با بوی تند وشدید دهنده قرار دارند(مانند آشپزخانه‌های صنعتی و سرویس‌های بهداشتی عمومی)
  • مناسب جهت کاربرد در حوضچه‌های اسید و مواد شیمیایی
  • مناسب جهت پوشش کف و دیواره سالن‌های صنعتی

نصب کاشی و سرامیک ضد اسید

برای نصب و اجرای کاشی و سرامیک ضد اسید لازم است زیر سازی با استفاده از ابزارهای مکانیکی کاملا صاف و یکدست شود سپس با استفاده از تینر یا اسید کاملا شستشو شود، برای بالا بردن میزان چسبندگی لازم است یک لایه پرایمر اپوکسی اجرا شود تا لایه بعدی دارای چسبندگی بیشتری گردد. پس از ان از اپوکسی ضد اسید و الیاف تقویت کنند برای آبندی و حفاظت سطح در برابر عوامل خورنده مانند اسیدها، بازها و سایر مواد شیمیایی از یک تا دو لایه استفاده شود، در آخر نصب و اجرای کاشی و سرامیک ضد اسید را خواهیم داشت که در انتها با استفاده از پودرهای اپوکسی ضد اسید بندکشی می‌گردد.

انواع کاشی‌های ضد اسید 

کاشی‌های ضد اسید که با نام سرامیک پرسلان ضد اسید نیز شناخته می شوند پرسلان‌هایی هستند با مقاومت بالا که دارای انواع محدودی می‌باشد، نوع این پرسلان‌ها با توجه به کاربرد سطح مورد نظر نوع آنها تعریف می‌گردد. سرامیک‌های ضد اسید در دو نوع سرامیک ضد اسید صاف و سرامیک ضد اسید عاجدار در رنگ‌ها و طرح‌های محدودی تولید می‌گردد. طیف رنگی این نوع سرامیک بیشتر شامل شیری، طوسی و کرم می‌باشد. این کاشی‌ها در برابر فشار و ساییدگی قدرت بالایی دارند و شستشوی آنها بسیار ساده می‌باشد.

مزایای کاشی‌های ضد اسید

کاشی‌های ضد اسید دارای مزایای بسیاری هستند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر اسیدها، بارهای مکانیکی بالا و سایش اشاره نموده علاوه بر آن این نوع سرامیک در برابر آب جذب بسیار پایینی دارد در نتیجه در برابر یخ زدگی مقاوم می‌باشند. 

نکات مهم در انتخاب کاشی ضد اسید 

در انتخاب کاشی‌های ضد اسید بهتر است این نکات مهم را رعایت کنید تا از آسیب‌های احتمالی و خسارات جلوگیری نمایید.
اگر سطح مورد نظر شما سطح پرترددی است که ممکن است افراد در آن سر بخورند بهتر است از نوع عاجدار استفاده نمایید تا سر خوردن افراد را به کمترین حد ممکن برسانید. این نوع کاشی با نام کاشی ضد لغزش (Anti-Slip) در بازار موجود می‌باشند. 
در محیط‌های آلوده که امکان وجود عوامل کثیف کننده بسیار بالاست از کاشی‌های ضد اسید دانه قرمز استفاده نمایید که خاصیت چرک تاب بودن بیشتری نسبت به سایر کاشی و سرامیک ضد اسید دارند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند