حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
2956 بازديد

کاشی کاری و نصب سرامیک

کاشی کاری و نصب سرامیک

کاشی کاری یکی از مهمترین روش های پوشش دهی به سطوح برای زیبا سازی نما و عایق کاری سطوح در برابر نفوذ مایعات، رطوبت و ... می باشد. نصب کاشی‌ و نصب سرامیک از مراحل و اصول خاصی پیروی می‌کند که در هنگام اجرای آنها لازم است این اصول رعایت گردد تا بهترین نتیجه را در زمینه اجرا و نصب مدل جدید کاشی و سرامیک به دست آوریم.

نصب کاشی

قبل از اقدام به کاشی کاری دیوارها، باید وضع دیوارها به لحاظ تراز و شاقول بودن و همچنین قائمه بودن زوایا کنترل شود و چنانچه نواقص و اشکالاتی در زیر سازی وجود داشته باشد، باید آن را مطابق روش ها و استانداردهای موجود برای این کار مرتفع نمود. روی سطوحی که برای کاشی کاری در نظر گرفته شده اند، نباید پوششی از کاهگل، گچ و خاک، گچ یا هر نوع ملات دیگری غیر از ماسه و سیمان وجود داشته باشد. اگر ملات مصرف شده در بند کشی آجر های دیوار، ملاتی غیر از ماسه و سیمان باشد، بهتر است حداقل 24 ساعت قبل از اقدام به کاشی کاری، سطح دیوار با ملات ماسه سیمان (به نسبت ۶ ماسه و ۱ سیمان، یا 10 ماسه و 1 سیمان) به طریق گلنم (پاشیدن ملات) به ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر پوشانده شود. موارد فوق برای مواقعی است که کاشی کاری با دوغاب ریزی انجام می شود. کاشی را نباید قبل از نصب، مدت زیادی در آب قرار داد که زنجاب شود، فقط کافی است کاشی را در آب فرو برده و به کار برد.

عرضبند در کاشی کاری حوض‌ها و استخرها همیشه باید ۲ تا ۳ میلی متر باشد تا بند ها به وسیله ملات پر شوند. فضای بین دیوار و کاشی بهطور متوسط ۳ سانتی متر بوده، و باید به نحوی از ملات پر شود که ملات کاملا سطح پشت کاشی را بپوشاند. ریختن خرده آجر، گل رس (که غالبا برای چسباندن کاشی به کار می رود) و مانند اینها به پشت کاشی، ممنوع است. در حمام، دستشویی و مانند آن که عایق کاری در بدنه دیوار قرار دارد، حتما باید روی عایق کاری توری سیمی، نصب و کاملا به دیوار محکم شود. عایق کاریپشت کاشی کاری، نباید چروک خورده باشد. بهتر است در تهیه ملات از مصرف سیمان سفید خودداری شود. چنانچه اجبارا در ساختن ملات از سیمان سفید استفاده شود، باید به جای ماسه، پودر کوارتز (سنگ شیشه) به کار رود. بهترین نسبت برای مخلوط کردن سیمان سفید و کوارتز، نسبت یک سیمان و 6 پودر کوارتز می باشد، این نسبت از یک سیمان و 10 پودر کوارتز بهتر می باشد. نباید کاشی دیواری را در جاهایی که در معرض یخ زدگی قرار می گیرند، به کار برد .

نصب سرامیک

سرامیک را روی بستری از ملات که در بالا توضیح داده شد، قرار داده و با تخته ماله سطح آن را صاف می کنند. باید توجه داشت که هنگام چسباندن سرامیک، اندود رویه (ملات) نباید گیرش خود را آغاز کرده باشد، زیرا در آن صورت سرامیک کاملا به ملات نمی چسب دو بعدا جدا خواهد شد. پس از نصب سرامیک و گیرش ملات، سطح سرامیک را آب می زنند تا کاغذ روی آن جدا شود و پس از آن با دوغاب، درز آنها را پر می کنند . ممکن است سرامیک ها روی کاغذ نبوده و جدا باشند که در آن صورت نصب سرامیک، به صورت تک تک و با دقت فراوان پهلوی یکدیگر انجام می شود. در این حالت باید سطح به دست آمده کاملا صاف و یکنواخت باشد. شکل سرامیک، مربع، مستطیل، شش گوشه ومانند اینها می‌باشد .

بند کشی در نصب سرامیک

میزان دوغاب سیمان و پودر سنگ برای پر کردن بندها به اندازه سرامیک‌ها بستگی دارد. دوغاب مصرف شده برای بند کشی همواره بیشتر از حجم فضای خالی است، زیرا مقداری از دوغاب مصرفی برای سرامیک کاری باقی می‌ماند که پاک می‌شود و مصرف مجدد ندارد و لذا حجم دوغاب مصرفی برای سرامیک کاری با احتساب دور ریز به میزان یک لیتر در هر متر مربع پیشنهاد می شود. در بندکشی می توان متناسب با رنگ سرامیک از رنگ هایی استفاده کرد که به زیبایی سرامیک بیفزایند .

مراقبت ضمن گیرش در سرامیک کاری

بعد سرامیک کاری مراقبت از سرامیک های نصب شده نقش عمده ای در کارایی و طول عمر آنها دارد. باید مراقبت های اولیه مانند رفتو آمد کمتر، عدم گذاشتن وسایل سنگین روی آنها رعایت شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند