حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
449 بازديد

کشور برای تولید مسکن نیازمند بودجه ملی نیست

کشور برای تولید مسکن نیازمند بودجه ملی نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه کشور برای تولید مسکن و ساخت و ساز نیازمند بودجه ملی نیست، گفت: بخش عمده ای از نیاز بازار باید توسط بخش خصوصی و مردم ساخته شود.

به گزارش کاشی لند به نقل از فصل تجارت؛ فرج‌الله رجبی رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس و رئیس سازمان نظام مهندسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت ، با اشاره به وضعیت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: متأسفانه روند اجرای این مناسب نبوده و عملکرد دولت در این عرصه قابل قبول نیست، البته مجلس در لایحه بودجه سال 99، اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان را برای موضوع بازآفرینی شهری و توسعه قطار حومه ای در نظر گرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من دولت به جای اختصاص اعتبارات دولتی برای اجرای طرح های ساخت و ساز مسکن، باید زمینه را برای حضور گسترده بخش خصوصی در این عرصه فراهم کند. از این رو وزارت راه و شهرسازی باید تمرکز اصلی خود را بر رونق تولید مسکن بگذارد.
بخش عمده ای از نیاز بازار باید توسط بخش خصوصی و مردم ساخته شود
وی با بیان اینکه کشور برای تولید مسکن و ساخت و ساز نیازمند بودجه ملی نیست، گفت: در شرایط کنونی دولت به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور است، این در حالی است که کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکن جدید نیاز دارد، بنابر این بخش عمده ای از نیاز بازار باید توسط بخش خصوصی و مردم ساخته شود.
رجبی ادامه داد: قطعا اگر بخش خصوصی به درستی به سمت تولید مسکن هدایت شوند، حتی لازم نیست که دولت 100 هزار واحد مسکونی هم بسازد، بنابراین دولت اگر بتواند نقدینگی جامعه را به سمت بخش تولید جذب کند تمام مشکلات کشور در حوزه کمبود مسکن حل می شود. بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود یک میلیون و 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بانک ها وجود دارد که می تواند به سوخت اصلی برای موتور ساخت وساز مسکن در کشور تبدیل شود.
رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود تأکیدات مکرر نمایندگان مجلس برای میدان دادن به بخش خصوصی در بازار مسکن، اما دولت تاکنون نتوانسته به این هدف بسیار مهم جامه عمل بپوشاند، از این رو من معتقدم که دولت حتما در آینده به مسئله جذب بخش خصوصی خواهد رسید.

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند