حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
256 بازديد

کشور به یک میلیون واحد مسکونی جدید در سال نیاز دارد

کشور به یک میلیون واحد مسکونی جدید در سال نیاز دارد
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کشور سالیانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا از زنجان؛ جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عصر دیروز (۶ مردادماه) در حاشیه حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد مسکن، مسئولیت ۴۳۵ شهر با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر را در بحث اقدام ملی بر عهده دارد و در چند شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز با توافق وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

وی افزود: از ۱.۵ میلیون نفر ثبت‌نامی در طرح اقدام ملی، ۱۳۸ هزار مورد مربوط به بنیاد مسکن است که افراد پس از پالایش انتخاب شده و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، برای آنان مسکن ساخته خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: تاکنون با تلاش راه و شهرسازی، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار مورد زمین برای بنیاد مسکن تامین و کار تهیه طرح انجام شده و در مرحله دریافت پروانه است. همچنین ساخت حدود ۲۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف آغاز شده است و منتظر هستیم تا افرادی که پالایش شده‌اند، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده خود را تامین کنند و به محض تامین آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان، افراد به پروژه‌ها معرفی شده و پس از رسیدن تعداد به حدنصاب، عملیات ساخت آغاز می‌شود.

حق‌شناس تصریح کرد: در بنیاد مسکن متقاضیان به چهار گروه تقسیم می‌شوند که یک عده افرادی هستند که انفرادی مسکن کوچک می‌سازند و افرادی که گروهی‌ساخت تا ۱۰ طبقه می‌سازند که با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات، ساخت به خود افراد واگذار می‌شود. در برخی پروژه‌ها نیز از ظرفیت انبوه‌سازان استفاده می‌شود و تعدادی از پروژه‌ها هم توسط خود بنیاد مسکن در حال انجام است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با استقبال متقاضیان از این طرح، یادآور شد: وضعیت ثبت‌نام خوب بود و پس از پالایش نیز وضعیت واریزی‌ها خوب است که نشان از استقبال مردم دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی، در طرح جامع مسکن و آمار مرکز مطالعات مجلس شورای اسلامی، سالیانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است که این میزان نیاز مصرفی بوده و سرمایه‌ای نیست و اخیرا راه و شهرسازی اقدامات مناسبی را در این راستا آغاز کرده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند