حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
372 بازديد

گسترش ارتباطات بین‌المللی در بخش معدن فرصتی برای بروزسازی

گسترش ارتباطات بین‌المللی در بخش معدن فرصتی برای بروزسازی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: امروز سیاست توسعه فعالیت‌های بخش معدن وصنایع معدنی با بهره‌گیری از ارتباطات بین‌المللی و ارتقای فناوری روز قابلیت اجرایی دارد و کمبودها را می توان جبران کرد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ «تقی نبئی» در جمع خبرنگاران و پیش از رونمایی «درگاه سفیران معدن» در سامانه نظام مهندسی معدن (سنم) افزود: امروز سازمان نظام مهندسی معدن ایران در چارچوب گسترش همکاری های بین المللی و توسعه ارتباط با کشورهای معدنی جهان راه اندازی درگاه مزبور را پیش بینی کرده که در واقع در مرحله نخست از تجارب و توانمندی مهندسین ایرانی در بخش معدن مقیم خارج بهره گیری لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده مهندسین معدنی ایرانی که در خارج اقامت دارند و در شرکت های معدنی فعالیت دارند، به عنوان سفرای افتخاری معدنی ایران انتخاب می شوند تا ضمن ایجاد یک ارتباط موثر زمینه ارتقای دانش و فناوری را فراهم و امکان ارتباط اعضا را مهیا کنند.

سفرای معدنی نمایندگانی برای توسعه همکاری ها

نبئی خاطرنشان ساخت: گزینش سفرای معدنی هرکشور ضمن بستر سازی برای توسعه همکاری ها، امکان جهانی سازی توسعه بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم می کند و در ابعاد گوناگون و همسو با کشورهای تراز اول جهان فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: سفرای معدنی در واقع زمینه ایجاد پایگاه هایی را فراهم می سازند که دانش و فن مهندسی معدن مورد تبادل قرار گیرد و این عرصه برای مراودات بین استاد و دانشجوی بخش معدن مهیا شود.

ارتباطات معدنی با کشورهای شاخص

رییس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: لازمه رشد بخش معدن وصنایع معدنی بهره گیری از فناوری روز است و درگاه سفیران معدن بستر ارتباطات بین المللی محسوب می شود و ضمن آشنایی با تازه های جهانی در این بخش، فرصت برطرف ساختن کمبودها در بخش فناوری روز است.

استقبال کشورهایی اروپایی برای همکاری

نبئی گفت: کشورهای اروپایی و معدنی جهان از جمله ایتالیا، فنلاند، روسیه، در کنار آفریقای جنوبی و چین برای همکاری استقبال کرده اند و در واقع فرصت جدیدی برای ارتباطات در بخش معدن وصنایع معدنی فراهم شده است.

وی افزود: ایران امروز در بین کشورهای معدنی جهان جای گرفته، اما تاکنون به جایگاه شایسته خود دست نیافته و انتظار می رود با این حرکتی که در این عرصه آغاز شده، فرصت های جدیدی پیش روی کشورمان گشوده شود.

جمهوری اسلامی با شناسایی حدود ۶۰ میلیارد تن انواع مواد معدنی که نزدیک به ۴۰ میلیارد تن قطعی و بقیه اش احتمالی است، درجایگاه پانزدهم جهانی قرار دارد.

دستورالعمل جدید وزارت صنعت گامی برای حذف خام فروشی

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ضمن یادآوری دستورالعمل جدید وزارت صنعت ( معاونت معدنی) مبنی بر الزام بکارگیری مسوولان فنی در واحدهای معدنی، کانه‌آرایی، فرآوری و صنایع معدنی، گفت: این امر همسو با جلوگیری و حذف خام فروشی در بخش معدن محسوب می شود.

 دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه "الزام بکارگیری مسوولین فنی در واحدهای کانه آرایی، فرآوری و صنایع معدنی موضوع ماده ۱۰۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن-مصوب یازدهم تیر ۹۹ است.

بنابراین گزارش با استناد به ماده ۱۰۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن-مصوب یاد شده، دارندگان جواز تاسیس عملیات معدنی و صنایع معدنی موظف شده اند از خدمات اشخاص دارای مجوز صلاحیت نظام مهندسی معدن در انجام امور فنی و حرفه ای فعالیت معدنی بر اساس ماده ۴ قانون نظام مهندسی معدن- مصوب ۱۳۷۹ استفاده کنند.

بهره گیری از مسوول فنی در صنایع معدنی  

نبئی اضافه کرد: صنایعی که از مواد معدنی بهره گیری می کنند الزام در بکارگیری مسوول فنی دارند و استفاده از این نیروهای متخصص زمینه ای برای ارتقای دانش در بخش معدن و صنایع معدنی محسوب می شود.

سالیانه بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از حدود پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال کشور استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها مصالح ساختمانی است.

براساس این گزارش رییس سازمان نظام مهندسی معدن در این نشست «درگاه سفیران معدن» را در سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن رونمایی کرد و علاقمندان می توانند با پرکردن فرم مربوطه در درگاه سرمایه گذاری سامانه یاد شده و الحاق مدارک و مستندات لازم از جمله تصویر گذرنامه و احراز هویت با یک شماره تلفن همراه، اعلام آمادگی کنند.  

به گزارش ایرنا، براساس آمار مندرج در سایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تعداد اعضای آن ۴۰ هزار و ۷۳۳ نفر، تعداد پروانه های اشتغال ۱۰ هزار و ۵۵۲ نفر، شمار مسوولان فنی فعال هم ۶ هزار و ۲۳۲ نفر ثبت شده است.

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند