حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
287 بازديد

یکی از دغدغه های اصلی دولت تکمیل و بهره برداری واحدهای مسکن مهر است

یکی از دغدغه های اصلی دولت تکمیل و بهره برداری واحدهای مسکن مهر است

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری مهر؛ معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تکمیل و بهره‌برداری واحدهای مسکن مهر از دغدغه‌های اصلی دولت است.

محمد نبیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن گامی در راستای کمک به برخورداری اقشار مختلف مردم از سرپناه برای تمام کشور طراحی و برنامه‌ریزی‌شده است.

وی از اتمام مسکن مهر تا پایان سال خبر داد و گفت: پرونده مسکن مهر به‌جز آن‌هایی که مشکل حقوقی و پیشرفت زیر ۳۵ درصد دارند باید تا پایان سال جاری در تمام کشور بسته شود.

نبیان اتمام مسکن مهر را دغدغه دولت دانست و گفت: تسهیلات مسکن مهر از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث مسکن به دنبال این هستیم که بتوانیم دغدغه به‌حق مردم حل شود اضافه کرد: در طرح اقدام ملی اتفاقی که باید رقم بخورد تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور است و سهم استان و شهرستان‌ها مشخص و اعلام و برای بندر دیلم نیز برنامه‌ریزی‌شده است.

نبیان بیان کرد: با توجه به موجود بودن زمین و امکانات در شهرستان دیلم، این اختیار را به استان بوشهر خواهیم داد تا در زمینه مسکن دار شدن مردم منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های موجود در مناطقی نظیر محله تنوب و برخی دیگر نقاط شهر دیلم ملی است، افزود: این زمین‌ها پس از برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام‌گرفته توسط منابع طبیعی و تصویب طرح جامعه شهری اعم از محدوده و حریم شهر طبق ماده ۱۰ به نام دولت است و کارگزاری آن در استان به راه و شهرسازی و در ستاد به سازمان ملی زمین و مسکن می‌رسد.

بنیان اظهار داشت: این زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌توان گفت چون بیش از چندین سال افراد در آن سکونت دارند مالک محسوب می‌شوند و باید طبق قانون مراحل لازم را برای تملک کردن طی کنند.

نبیان با بیان اینکه در صورت صدور مجوز شرکت شهرک‌های صنعتی، ۱۵ هکتار به شهرک صنعتی دیلم در چارچوب قوانین اختصاص داده می‌شود گفت: با اختصاص زمین به پارک جنگلی در منطقه تنوب دیلم موافقت می‌شود و این زمین برای اجرای طرح پارک فاز به فاز واگذار شود.

وی گفت: ما قانون بالادست داریم و در زمینه واگذاری زمین نیز قانون‌گذار ابلاغ و چهار شرط شامل قرمز نبودن فرم (ج)، برخوردار نشدن از هیچ امکانات دولتی، نداشتن سند مالکیت، دریافت نکردن تسهیلات و مدت ۵ سابقه در محل سکونت اعلام کرده است.

رئیس سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از هر مسیری که در استان‌ها بتوانیم انجام بدهیم تکلیف داریم به مردم کمک شود تا مشکلات آن‌ها را حل کنیم خاطرنشان کرد: اجرای قانون سرلوحه تمام اقدام و کارها در این وزارتخانه است و درهرصورت قانون‌گذار تکالیفی برای ما ایجاد کرده و مکلف به اجرای قانون هستیم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند