حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
4905 بازديد

4 نکته مهم در انتخاب و خرید کاشی و سرامیک

4 نکته مهم در انتخاب و خرید کاشی و سرامیک
انتخاب کاشی و سرامیک از مهمترین بخش‌های خرید مصالح ساختمانی است به خصوص برای کسانی که خیال ایجاد تغییر و تحول در فضاهای داخلی خود را دارند.

کاشی و سرامیک مهمترین پوشش دهنده داخلی و خارجی بنا هستند و مانند یک لباس برای فضاهای مختلف عمل می‌کنند. توجه به اینکه نکته این لباس علاوه برمحافظت از سطوح فضاهای شما به آن جلوه نیز می بخشد باعث می شود که در انتخاب خود به دنبال بهترین ها باشید. بهترین‌هایی که علاوه بر زیبایی از دوام و کیفیت خوبی برخوردار باشد. پس اگر به دنبال خرید کاشی و سرامیک هستید در این مطلب با ما همراه شوید.

نکات مهم در خرید کاشی و سرامیک

خرید کاشی و سرامیک برخلاف تصور بسیاری که آن را بک کار بدون مطالعه می دانند نیازمند مطالعه قبل از خرید است. شما در حال خرید لباس خانه خود هستید پس باید نکات مهم را بدانید آنگاه اقدام به خرید نمایید. در نتیجه در این بخش سعی داریم به نکاتی مهمی که قبل از خرید کاشی و سرامیک به شما کمک می‌کند تا آگاهانه و هوشمندانه خرید کنید اشاره نماییم.

انتخاب جنس کاشی و سرامیک

خرید کاشی و سرامیک

در هنگام انتخاب کاشی و سرامیک حتما به جنس مورد نیازتان توجه داشته باشید و درباره آن تحقیقات لازم زا انجام دهید. امروزه کاشی و سرامیک در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک با توجی به سختی و پروسه ساخت مناسب نصب در فضای خاصی می‌باشد. برای مثال پرسلان‌ها با توجه به سختی و ضد آب بودن بسیار مناسب استفاده در کف ساختمان ها، نمای ساختمان ها، کف حیاط و پارکینیگ می‌باشد. اما یک کاشی ساده دیواری چنین قابلیتی را ندارد.

اگر خرید درجه بندی کاشی و سرامیک یک کار ضرب العجلی است و شما فرصت تحقیق درباره آن را نداشته اید حتما با فروشنده درباره فضای مورد نظرتان صحبت کنید و از راهنمایی‌های وی بهره ببرید

طرح و رنگ کاشی و سرامیک

مثالمان که یادتان است: کاشی و سرامیک مثل لباس فضای شماست در نتیجه اولین چیزی که در این لباس لازم است به آن دقت شود زیبایی و طرح و رنگ آن و مهمتر از همه هم خوانی آن با سلیقه شماست. طرحی را انتخاب کنید که با روحیات شما هم خوانی دارد و علاوه بر آن با فضایی که قرار است در آن نصب شود نیز هم خوانی داشته باشد. برای مثال شما نمی توانید در فضای سرویس بهداشتی از رنگ‌های تیره و دلگیر استفاده نمایید. این رنگ‌ها علاوه بر کوچکتر کردن فضا مانع از رویت آلودگی‌ها می‌باشد که می‌تواند در درازمدت منجر به ایجاد بیمارها و افسردگی در افراد گردد. 

پس معقولانه انتخاب کنید و یادتان باشد رنگ‌های روشن و شاد می‌تواند دید افراد را به رندگی بهبود بخشد.

ابعاد کاشی و سرامیک

سومین نکته مهم در خرید کاشی و سرامیک و انتخاب مدل جدید کاشی و سرامیک اندازه و ابعاد آن است. امروزه کاشی و سرامیک و به خصوص پرسلان‌ها در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به ابعاد فضای مورد نظرتان اندازه کاشی و سرامیک را انتخاب نمایید. 

توصیه حرفه ای‌ها در زمینه انتخاب ابعاد کاشی و سرامیک:

اگر فضای شما کوچک است سعی کنید اقدام به خرید کاشی و سرامیک در ابعاد بزرگ استفاده نمایید. ابعاد این این نوع کاشی و سرامیک باعث بزرگتر جلوه دادن فضا می‌شود و این جلوه در فضاهای کوچک بسیار کارساز است. 

لعاب کاشی و سرامیک

نکته مهم دیگر در خرید کاشی و سرامیک لعاب کاشی و سرامیک است، این لعاب در انواع مختلفی وجود دارد که نوع براق آن مناسب است استفاده در دیوارها می‌باشد. بسیاری از سرامیک با لعاب براق در کف ساختمان‌ها نیز استفاده می‌کنند اما توجه به این نکته ضروری است که لعاب براق باعث ایجاد کمترین اصطکاک میان کف و اجسام روی آن می‌گردد در نتیجه بسیار لیز بوده و استفاده از آن در مکان‌های پر تردد منجر به سر خوردن افراد شده و ممکن است پیامدهای جسمی در پی داشته باشد، به خصوص برای کودکان و افراد مسن که در حفظ تعادل خود ناتوان هستند.

کاشی و سرامیک‌های بدون لعاب نیز وجود دارند که مناسب استفاده در پارکینگ ها، کف حیاط و... است.

انتخاب جنس کاشی و سرامیک

نکته مهم: استفاده از کاشی و سرامیک شیشه ای یا براق که باعث انعکاس تصاویر می‌شود به بزرگتر نشان دادن فضا کمک بسیاری می‌کند.

از آنجایی که امروزه در طرح و جنس  کاشی تنوع بسیاری بوجود آمده شما دیگر محدودیتی در انتخاب طرح و خرید کاشی و سرامیک خود ندارید و می‌توانید با هر طرح و جنسی که مد نظر دارید  برای  قسمت‌های مختلف یک ساختمان ازجمله آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، حیاط، پارکینگ و حتی نمای ساختمان، گلخانه و حوض‌های تزئینی  کاشی‌های مد نظر و باب سلیقه ی خودتان را انتخاب کنید و برای انتخاب‌های خود محدودیت ننداشته باشید.

خرید کاشی و سرامیک

تا کنون به نکات مهم در خرید کاشی و سرامیک اشاره نمودیم حال لازم است کمی جزیی تر شده و انواع محصولات کاشی سرامیک را مشخص نماییم تا در هنگام انتخاب به صورت جزیی تری دست به انخاب بزنید.

خرید سرامیک کف

سرامیک کف مهمترین و بیشترین نوع خرید سرامیک را به خود اختصاص داده است و لازم است در انتخاب آن توجه ویژه ای داشته باشید زیرا نسبت به سایر انواع کاشی و سرامیک در معرض اصطکاک بیشتری قرار می‌گیرد که به مرور این اصطکاک می‌تواند منجر به فرسایش و از بین رفتن سرامیک شود. در نتیجه همیشه بهترین کیفیت و مرغوب ترین سرامیک‌ها را برای سرامیک کف انتخاب نمایید. پیش از خرید حتما از فروشنده درباره اینکه سرامیک انتخابی شما مخصوص کف ایت یا خیر بپرسید. 

خرید سرامیک طرح پارکت برای کف ساختمان از مهمترین خریدهای سرامیک است. این طرح سرامیک علاقمندان بسیاری دارد و جزو پر فروشترین نوع طرح‌های سرامیک کف و حتی سرامیک دیوار است. 

خرید کاشی آشپزخانه

یکی از مهمترین بخش‌های خانه و ساختمان اداری و تجاری که در آن از کاشی و سرامیک استفاده می‌شود آشپزخانه‌ها هستند. به دلیل اهمیت زیادی که آشپزخانه در سلامت خانواده و افراد دارد کاشی و سرامیک آشپزخانه در الویت خرید شما باید باشد و سعی کنید بهترین‌ها را برای آن انتخاب نمایید. در انتخاب سرامیک کف آشپزخانه باید به این نکته که سرامیک صاف و صیقلی نباشد اهمیت بدهید زیرا آشپزخانه مکان پر رفت و آمدی است و دائما با مایعات در ارتباط است. ریختن مقدار کمی آب بر روی سرامیک صیقل خورده می‌تواند باعث سر خوردن شود و در جایی همچون آشپزخانه فاجعه به بار بیاید. پس اگر به سلامتی افراد خانواده اهمیت می‌دهید به خصوص کودکان و سالمندان که کم توجه تر هستند نسبت به راه رفتن در آشپزخانه حتما برای کف آشپزخانه از سرامیک‌های صسقل نخورده استفاده نمایید. 

توصیه می‌کنیم در خرید کاشی‌های دیواری آشپزخانه که بیشترین منطقه دید را کاشی‌های بین کابینتی آن دارد حتما از کاشی هایی با طرح‌های شاد و جذاب استفاده نمایید. زیرا آشپزخانه‌ها معمولا مکان صرف غذاست و یک رنگ شاد می‌تواند به افراد در داشتن اشتهای بهتر کمک نماید. علاوه بر آن خانم خانه زمان زیادی را در آشگزخانه سپری می‌کند در نتیجه توجه به طرح و رنگ این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خرید کاشی حمام و سرویس بهداشتی

خرید کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی بخش مهم دیگری است که در هر ساختمانی وجود دارد و لازم است که در آن از کاشی و سرامیک به عنوان پوشش دهنده استفاده شود. توجه این نکته ضروری است که کاشی و سرامیک یکی از معدود متریال هایی است که می‌تواند در مقابل نفوذ آب مقاومت نماید. از گذشته تا به امروز الویت استفاده از کاشی و سرامیک در این بخش از بنا بوده است. لازم است در خرید کاشی و سرامیک حمام به چند نکته مانند مقاومت آن در برابر نفوذ آب و رطوبت دائم توجه نمایید. فناوری‌های نوین منجر به تولید کاشی و سرامیک آنتی باکتریال گردیده که مانع رشد انواع قارچ و کپک در محطی‌های مرطوب می‌شود در نتیجه سعی کنید در خرید کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی از این نوع کاشی و سرامیک بیشتر استفاده نمایید.

خرید سرامیک نما

نوع دیگری از سرامیک که بسیار امروزه مورد استقبال قرار گرفته است سرامیک نما است. در گذشته سنگ‌ها برای نما بیشتر مورد توجه بودند اما با روی کار آمدن سرامیک‌های طرح سنگ که از مقاومت بیشتری نسبت به سنگ‌های طبیعی برخوردارند سرامیک جای سنگ را گرفته است و طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن با توجه به طرح دکوراتور نما استفاده می‌شود. شرکت‌های مختلفی سرامیک نما را تولید می‌کنند. این نوع سرامیک از مقاومت بالایی برخودار است به طوری که می‌تواند در مقابل جریانات جوی شدید و تغییرات دمای زیاد به خوبی مقاومت کند و به آسانی ترک برندارد و بشکند.

قبل از خرید حتما از فروشنده درباره اینکه سرامیک انتخابی شما مناسب نما هست یا خیر بپرسید.

خرید کاشی رنگی

در خرید انواع کاشی باید به نوع دیگری نیز اشاره نمود که امروزه علاقمندان بسیاری را به خود جذب نموده است. کاشی رنگی یکی از جذاب ترین المان‌های دکوراتیو است که روز به روز استفاده از آن چه در دکوراسیون منازل و چه به عنوان یک المان برای اجرای طرح‌های هنری افزایش می‌یابد. شما می‌توانید تنها با چسبناندن چند کاشی رنگی در کنار هم یک المان دکوراتیو جذاب در هر بخشی از خانه، محل کار و... فضا را متحول نمایید. توجه کنید که کاشی رنگی صرفا برای کاشیکاری استفاده نمی شود. 

خرید کاشی ارزان

در خرید کاشی و سرامیک توجه به بودجه بسیار مهم است. در بسیاری از مواقع افراد به دنبال خرید کاشی ارزان هستند تا بتوانند کمبود بودجه خود را جبران نمایند. توجه داشته باشید که برچسب ارزانی صرفا مخصوص کاشی و سرامیک با درجه کیفی کم نیست بلکه ممکن است برخی از محصولات به دلایلی از کاهش قیمت برخوردار شده باشند دلایلی همچون پایان فصل، آسیب دیدگی بسته بندی، خالی کردن انبارها و... که هریک از آنها می‌تواند باعث شود فروشندگان کاشی و سرامیک خود را زیر قیمت به فروش برسانند. پس اگر به دنبال خرید کاشی ارزان قیمت هستید حتما درباره آن سرچ کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

فروش کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک اهمیت بسیاری در خرید و فروش مصالح ساختمانی دارد. برخی از کارخانجات تنها به تولید کاشی که از آن به عنوان کاشی دیواری یاد می‌شود می‌پردازند و برخی به تولید سرامیک که بیشتر مناسب نما و کف هستند. خرید کاشی و سرامیک را از فروشگاه‌های معتبر  داشته باشید. به خصوص اگر به دنبال کاشی ارزان قیمت یا سرامیک ارزان قیمت هستید حتما خرید خود را از فروشگاه‌های بزرگ و معتبر کاشی و سرامیک انجام دهید تا بتوانید از مزایای فروش سرامیک ارزان که برخی از فروشگاه‌ها به مناسبت‌های خاص در فروش خود لحاظ می‌کنند استفاده نمایید. 

فروش کاشی و سرامیک

در آخر توصیه ما به شما این است که همیشه چند متر بیشتر از ابعاد مورد نیازتان خریداری نمایید تا در صورت خرابی یا شکستگی در حین نصب یا پس از آن بتوانید بدون دغدغه طرح و رنگ کاشی و سرامیکتان را تعویض نمایید. نگهداری کاشی و سرامیک اضافه در انبار کار سختی نخواهد بود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند