حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
4169 بازديد

7 نکته مهم در انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه

7 نکته مهم در انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه
آشپزخانه فضای مستقلی در هر خانهای است و نیازمند توجه خاص در طراحی و دکوراسیون هستند. مهمترین بخش هر آشپزخانه‌ای دیوارهای داخلی آن است که با استفاده از کاشی و سرامیک پوشش‌دهی می‌شوند.

انتخاب مدل جدید کاشی و سرامیک برای آشپزخانه و خرید کاشی و سرامیک نکات مهمی را در خود دارد که اگر رعایت نشود نتیجه دلخواهی به دست نخواهید آورد.

خرید کاشی و سرامیک و نکات آن

پیش از هرچیز لازم است یادآوری نماییم  که زیبایی و جذابیت آشپزخانه نکته ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا این فضای مهم محل حضور تمام اعضای خانواده به خصوص خانم خانه است که بیشترین وقت خود را در آن سپری می‌کند. در نتیجه جذابیت و زیبایی آن می‌تواند مانع از خستگی و فرسودگی فکری او گردد. 
کاشی و سرامیک انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها دارای خصوصیاتی می‌باشد که آنها را مناسب استفاده در مکان‌های خاصی می‌کند. هر یک از سطوح آشپزخانه به دلیل تفاوت کاربردی که دارند خصوصیات كاشي و سراميك آن متفاوت می‌باشد. 

انتخاب جنس کاشی

جنس کاشی و سرامیک برای آشپزخانه نکته بسیار مهمی است. شما در هنگام انتخاب و خرید کاشی و سرامیک باید توجه داشته باشید که کاشی‌های مناسب را برای دیواره و سرامیک‌های مناسب یا حتی پرسلان‌های با کیفیت را برای کف آشپزخانه در نظر بگیرید. علاوه بر آن استفاده از کاشی‌های نسوز با توان حرارتی بالا برای استفاده در نزدیک اجاق گاز و فر‌ها بسیار مهم است. 

تعیین محل نصب کاشی

قبل از اینکه درجه بندی کاشی و سرامیک را انتخاب نمایید بهتر است مشخص نمایید که قرار است کاشی و سرامیک را در دیوار یا کف آشپزخانه به کار ببریم جایگاه کاربرد کاشی و سرامیک بسیار مهم است. کاشی‌های دیواری به لحاظ جنس از کیفیت طراحی بالاتری برخوردارند اما به همان اندازه از مقاومت کمتری بهره برده اند که باعث می‌شود به سادگی دچار خط و خش و شکستگی شوند در نتیجه مناسب استفاده به عنوان کاشی و سرامیک کف نباشند. سرامیک‌ها و پرسلان‌های براق و صیقلی که سُر هستند به هیچ وجه مناسب استفاده در کف آشپزخانه نمی باشند. زیرا کف آشپزخانه به سادگی خیس می‌شود و ممکن است خطرات جانی را در اثر سُر خوردن برای افراد به وجود آورد.

کاشی یا سرامیک

در خرید کاشی و سرامیک باید توجه داشته باشید که به طور کل ما به هر نوع پوشش دهنده سرامیکی کاشی می‌گوییم اما کاشی، سرامیک و پرسلان سه نوع مختلف پوشش دهنده کاشی هستند که هر یک دارای خاصیت‌های اختصاصی است و در هنگام استفاده با توجه به اهداف ما می‌تواند به کار گرفته شود. استفاده از کاشی و سرامیک شیشه ای گزینه ای مطلوب برای دیواره‌های آشپزخانه است اما به هیچ وجه از آنها نباید برای کف آشپزخانه استفاده نمود. در عوض سرامیک‌های کف و پرسلان‌ها که به لحاظ مقاومت از سطح بالاتری برخودارند قابلیت استفاده در کف آشپزخانه را دارند اما این نوع پوشش دهنده‌ها به لحاظ طراحی در سطح پایین تری نسبت به کاشی و سرامیک دیواری قرار دارد در نتیجه اگر به دنبال ایجاد یک طرح جذاب در آشپزخانه خود هستند از کاشی یا سرامیک مناسب استفاده نمایید. 

تعیین بودجه قبل از خرید کاشی و سرامیک

اگر به دنبال ایجاد تغییر و تحول در آشپزخانه خود هستید بهتر است پیش از هرچیز بودجه خود را برآورد نمایید و با توجه به آن به دنبال طرح و رنگ مورد نظر خود و خریدکاشی و سرامیک‌ باشید. پرسلان‌ها و سرامیک‌های نسوز که در برابر حرارت مقاوم هستند از قیمت بالاتری نسبت به سایر کاشی و سرامیک‌ها برخوردارند در نتیجه ممکن است طرحی را انتخاب نمایید که بیشتر از بودجه تعیین شده شما هزینه ببرد. علاوه بر آن که هزینه نصب را هم لازم است احتساب نمایید. 

انتخاب کاشی با توجه به سبک زندگی خانواده

در انتخاب کاشی و سرامیک لازم است سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. برخی از خانواده‌ها در آشپزخانه وعده‌های غذایی را صرف می‌کنند و برخی دیگر در فضای نشیمن همچنین برخی از خانواده‌ها پرجمعیت هستند و افراد مسن در آنها وجود دارد که لازم است به خاطر تردد بیشتر افراد و سهولت رفت و آمد کودکان و افراد مسن در انتخاب کاشی به خصوص کاشی و سرامیک کف دقت زیادی به خرج دهید. اگر وقت زیادی برای رسیدگی و تمیز کردن کاشی‌ها ندارید بهتر است کاشی و سرامیکی را انتخاب کنید که لکه و آلودگی را به آسانی نشان ندهد. 

دقت در انتخاب کاشی و سرامیک کف 

مهمترین نکته در خرید کاشی و سرامیک استفاده شده در آشپزخانه، کاشی کف می‌باشد. این نوع کاشی و سرامیک لازم است از دوام و کیفیت بالا برای تردد زیاد افراد برخرودار باشد و علاوه بر آن ضریب اصطکاک آن را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که به فروشنده تاکید نمایید که به دنبال کاشی کف می‌باشید. برخی از کاشی‌ها هم نمونه کف دارند و هم نمونه دیواری که برای استفاده هماهنگ در فضاها طراحی شده اند و به لحاظ طراحی کاملا شبیه هم می‌باشند اما به لحاظ کاربردی و کیفیت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. 
دوباره تاکید می‌کنیم که کاشی‌های دیواری از سطح صاف تری برخودارند که باعث ایجاد اصطکاک کمی در کاشی و سرامیک می‌گردد و امکان سرخوردن را افزایش می‌دهد در نتیجه به هیچ عنوان نباید از آنها به عنوان کف پوش در مسیرهای پرتردد استفاده کرد علاوه بر آن به دلیل مقاومت کمتر به مرور شکسته و آسیب می‌بینند.

کاشی سه بعدی در کف آشپزخانه ممنوع

کاشی‌های سه بعدی نوع جدید کاشی و سرامیک هستند که امروزه با استقبال بسیاری مواجه شده است. این نوع کاشی و سرامیک انتخاب مناسبی برای دیوارها می‌باشد اما به عنوان گزینه ای برای کف آشپزخانه به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

برای آشپزخانه تان از رنگ‌های شاد و زنده استفاده نمایید تا گرما و شادی را به خانه خود هدیه کنید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند