حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
5356 بازديد

برق انداختن سرامیک

برق انداختن سرامیک
برق انداختن سرامیک یکی از دغدغه های اصلی خانم های خانه دار است، زیرا سرامیک کف بخش اعظمی از تمیزی خانه را به خود اختصاص می دهند.

استفاده از سرامیک به عنوان دیوار پوش و کفپوش روز به روز در حال افزایش است، سرامیک با قابلیت بالای خود در طرح پذیری، عایق کاری و انعطاف پذیری در ابعاد مختلف توانسته است تمامی نیازهای انسان را به عنوان یک دیوارپوش و کف پوش مناسب رفع نماید در نتیجه امروزه بسیاری از سطوح به خصوص سطوح کف یکی از معضلاتی که امروزه خانم‌های خانه با آن درگیر هستند تمیز کردن و برق انداختن سرامیک‌ها است. سرامیک‌های کف به دلیل تردد بسیار و مجاورت با انواع آلودگی‌ها نسبت به سرامیک‌های به کار رفته در دیواره‌ها سریعتر کثیف می‌شوند و درخشندگی و جلای خود را از دست می‌دهند. در این مطلب به چند روش ساده برای برق انداختن کاشی و سرامیک اشاره می‌نماییم. بسیاری تصور می کنند که تمیز کردن کاشی و سرامیک به  درجه بندی کاشی و سرامیک ارتباط دارد ولی ارتباطی میان تمیز کردن کاشی و درجه بندی کاشی و سرامیک وجود ندارد.

روش درخشان کردن سرامیک

درخشندگی و حفظ جلای سرامیک‌ها یکی از مهمترین روش‌های داشتن خانه ای تمیز و درخشان است. در این مطلب قصد داریم چند روش ساده را برای تمیز کردن و برق انداختن سرامیک‌ها با شما به اشتراک بگذاریم. 

محلول آمونیاک، جوش شیرین و سرکه

در یک سطل آب گرم، یک پیمانه آمونیاک را به همراه یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه سرکه مخلوط نمایید. محللول به دست آمده را با استفاده از یک پارچه یا طی نرم روی کاشی‌ها و سرامیک‌ها بکشید. این محلول باعث برگشتن درخشش و جلای سرامیک و کاشی می‌شود. شما می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن سطوح رنگ روغنی نیز استفاده نمایید.
شما می‌توانید این محلول را در ظرف‌های شیشه شور بریزید و از آن مانند شیشه شور به شکل اسپری برای تمیز کردن سرامیک‌ها استفاده نمایید. از این روش می توانید برای برق انداختن سرامیک طرح پارکت، برق انداختن سرامیک قهوه ای یا برق انداختن سرامیک تیره استفاده نمیایید. 

ترمیم کننده سطوح سنگ و سرامیک

محلول آب و سفید کننده

کدر شدن سرامیک‌ها می‌تواند گسترده تر از انتظار شما باشد و به آسانی تمیز نشود در نتیجه شما لازم است از شوینده‌های صنعتی استفاده نمایید. مهمترین این شونیده‌ها سفید کننده هل هستند که محلول آن با آب می‌تواند جلوه و درخشش از دست رفته کاشی شما را بازگرداند. کافی است در یک لیتر آب دو تا سه پیمانه مایع سفید کننده مخلوط نمایید، محلول را نیم ساعت کنار بگذارید تا به خوبی ترکیب شود آنگاه با استفاده از یک ابر نرم سطح مورد نظر را با محلول بپوشانید.  پس از گذشت 20 دقیه سطوح را آب کشی کنید یا با دستمال مرطوب تمیز کنید. این روش مناسب برق انداختن سرامیک دستشویی، برق انداختن سرامیک کف آشپزخانه و برق انداختن سرامیک کف سالن می توان استفاده نمود.
نکته مهم: زمان استفاده از این نوع محلول به دلیل واکنش‌های شیمیایی گازهای تولید می‌شود که ممکن است به ریه شما آسیب برساند در نتیجه لازم است که شما پنجره را بازکنید یا هواکش را روشن نمایید همچنین استفاده از دستکش الزامی می‌باشد چون ممکن است این محلول باعث ایجاد حساسیت پوستی در شما گردد.

محلول سرکه و آب

بسیاری از سرامیک ها مانند سرامیک نما ممکن است فقط به مرور زمان خاک روی آن نشسته باشد و چندان کثیف نباشد، برای این نوع سرامیک ها که تنها درخشش خود را از دست داده اند می‌توانید در یک بطری شیشه شور مقداری سرکه و آب را مخلوط نموده و با اسپری کردن بر روی سطح مورد نظر با یک دستمال نرم آن را تمیز نمایید. توجه داشته باشید که تمیز کردن سرامیک‌ها کف و سرامیک‌های بدنه لازم است از یک قسمت شروع شده و به قسمت‌های دیگر گسترش یابد.  کف را قسمت به قسمت تمیز کنید و توجه داشته باشید که روی بخش‌های تمیز شده تا زمان خشک شدن چیزی عبور نکند.

برق انداختن سرامیک کف سالن

سرامیک کف مهمترین بخش سرامیک های ساختمان هستند به خصوص در خانه هایی که کف آنها فرش نشده است و سرامیک به عنوان تنها پوشش کف قرار دارد. تمیز کردن این نوع کاشی و سرامیک بسیار مهم است در نتیجه بهتر است هر دو تا سه هفته برای تمیز کردن و برق انداختن سرامیک کف سالن اقدام نمایید. 

براق کردن سرامیک طرح پارکت

در اغلب خانه ها طرح پارکت به عنوان سرامیک کف یکی از محبوبترین طرح های سرامیک به عنوان کف پوش است. تمیز کردن این نوع سرامیک تفاوت چندانی با سایر سرامیک های کف ندارد، با توجه به رنگ قهوه ای و اغلب کرم رنگی که دارد کمتر از سایر طرح ها و رنگ ها آلودگی را نمایش می دهد. برای تمیز کردن آن گاهی استفاده از پولیش می تواند جلوه ای جذاب و درخشان را پس از تمیز کردن ایجاد نماید. توجه داشته باشید که از پولیش برای سرامیک کف کمتر استفاده نمایید و بیشتر در سرامیک دیوار استفاده کنید چون ممکن است باعث لغزندگی و زمین خوردن افراد شود.

تمیز کردن درزهای بندکشی

یکی از مهمترین بخش‌هایی که دچار تغییر رنگ و کثیف شدن می‌شود بندکشی‌های بین کاشی و سرامیک است که تمیز کردن آنها نسبت به سایر نقاط کاشی و سرامیک حساس تر و سخت تر می‌باشد. این بندکشی‌ها ممکن است به سادگی دچار فرسودگی گردند در نتیجه در تمیز کردن آنها دقت لازم را داشته باشید. شما باید قبل از تمیز کردن سرامیک‌ها ابتدا این بندکشی‌ها را تمیز نمایید آنگاه به سراغ خود سرامیک‌ها بروید.
 برای تمیز کردن بندکشی‌ها شما می‌توانید مقداری ماده شوینده را به یک لیتر آب اضافه نمایید سپس با استفاده از اسفنج با دقت بندکشی‌های بین سرامیکی را تمیز کنید اگر از استحکام بندکشی سرامیک‌ها اطمینان دارید می‌توانید از یک برس نرم مانند مسواک برای تمیز کردن و لکه بری این بندکشی‌ها استفاده نمایید. 

 برق انداختن سرامیک

اگر استفاده از مواد شوینده برای شما ضرر دارد شما می‌توانید با استفاده از خمیر جوش شیرین یا سودا به تمیز کردن بندکشی‌های بپردازید. کمی سرکه را با جوش شیرین یا سودا مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به وجود آید این خمیر را روی درزها و بندکشی‌های میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها بگذارید و نیم ساعت بعد با استفاده از یک برس نرم آن را برس بکشید. خواهید دید که بندکشی‌ها کاملا تمیز می‌شوند. 

نکته مهم : مراقب استفاده از شوینده‌های قوی و غلیظ باشید زیرا این شوینده‌ها ممکن است به سطح سرامیک شما آسیب برسانند و باعث خط و خش بر روی آنها گردند. 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند