طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی

طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی با رشد و توسعه صنایع مختلف و برپایی نمایشگاه‌ها در حال توسعه و پیشرفت است و امروزه اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. تجار و بازرگانان همواره به دنبال راهی برای نمایش و تبلیغات محصولات و خدمات خود و بازاریابی برای آنها هستند. این نمایشی که باعث جذب مشتری و خرید آن‌ می‌شود‌ می‌تواند یک تبلیغات بر روی یک بنر یا یک تبلیغ تلویزیونی باشد یا‌ می‌تواند حضور محصول در ویترین یک فروشگاه باشد یا حضور آن در یک غرفه نمایشگاهی، تمامی این نمایش‌ها‌ می‌تواند در عرضه محصولات تاثیر گذار باشد. اگر صاحب کسب و کار هستید فرصت حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی مربوط به صنفتان یک فرصت طلایی است سعی کنید آن را از دست ندهید و از بهترین روش برای ارائه و معرفی محصولات خود استفاده نمایید، برای آشنایی بیشتر با طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با خدمات آن با شرکت‌های ارائه کننده خدمات طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی آشنا شوید. 

نمایش محصولات در نمایشگاه‌ها را شاید بتوان از مهمترین رویدادهای تبلیغاتی هر برندی برشمرد. زیر افراد حرفه ای در یک مکان جمع شده اند تا محصولات حرفه ای را انتخاب نمایند. حضور در این محیط حرفه ای به محصولات شما اعتبار و ارزش بالایی‌ می‌دهد. در نتیجه سعی کنید از هر فرصتی برای حضور در نمایشگاه‌های معتبر استفاده نمایید زیرا این حضور علاوه بر جذب مشتری برای شما‌ می‌تواند روابط کاری مناسبی با هم صنفان و کسب و کارهای وابسته به کارتان برایتان به وجود آورد که سالها فروشگاه داری نمی تواند آن را انجام دهد. توجه به این نکته ضروری است که حضور در نمایشگاه نیازمند محیطی حرفه ای بری ارائه تخصصی محصولات است که احتمال فروش محصولات را افزایش می‌دهد. در نتیجه نمایش محصولات در یک غرفه از یک نمایشگاه تخصصی مرتبط با آن محصول علاوه بر جذب مشتری بالفعل‌ می‌تواند مشتریان بالقوه بسیاری برای شما به وجود آورد. 

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی


اهمیت حضور در نمایشگاه‌ها 

صاحبان صنایع برای ایجاد یک فضای حرفه ای برای تبادل اطلاعات و نمایش آخرین دست آوردها و محصولات مرتبط با صنایع خود نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌کنند. این نمایشگاه‌ها فضایی حرفه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها و آگاهی از فناوری‌های روز صنعت مورد نظر است. برای مثال صنعت کاشی و سرامیک هر ساله در سراسر جهان نمایشگاه‌های مشهوری برگزار می‌کند نمایشگاه‌هایی که بسیاری از آنها سالهاست برگزار می‌شود. این برگزاری باعث می‌شود شرکت‌های سازنده کاشی و سرامیک جدیدترین کاشی و سرامیک تولیدی خود را برای معرفی و تبلیغ در نمایشگاه‌ها بین المللی کاشی و سرامیک عرضه نمایند، از طرفی شرکت‌های سازنده تجهیزات و ماشین آلات کاشی و سرامیک نیز به ارائه آخرین دست آوردهای خود خواهند پرداخت، سازندگان مواد شیمیایی ساختمانی نظیر چسب کاشی نیز در این نمایشگاه به ارائه محصولات جدید خود می‌پردازند. به نوعی هرکس در صدد اثبات رشد و توسعه برند خود می‌باشد و این تنها به لطف نمایشگاه‌ها قابل اجرا است.


اهمیت غرفه نمایشگاهی 

ارائه محصولات و خدمات در نمایشگاه‌ها از طریق غرفه‌های نمایشگاهی انجام‌ می‌گیرد. این غرفه‌ها چیزی شبیه به شعبه‌های سیار فروشگاه‌ها و دفاتر ارائه محصولات و خدمات هستند که در ابعاد مختلف با توجه به فضایی که نمایشگاه در اختیار هر برند قرار‌ می‌دهد تعریف‌ می‌شوند. چگونگی حضور برندها در غرفه‌های نمایشگاهی ضامن تبلیغات و دیده شدن آنها  خواهد بود. یک غرفه کوچک با طراحی و ساخت حرفه ای با کمترین امکانات توانایی جذبی فوق العاده را خواهد داشت حتی اگر محصول یا خدمات خود را به خوبی برای نمایش پوشش نداده باشد. مهم حضور در نمایشگاه و داشتن یک غرفه حرفه ای و جذاب برای ارائه خدمات و محصولات است. 

همانگونه که گفته شد یکی از راه‌های تاثیر گذار در افزایش آمار و فروش داشتن تبلیغات ارزشمند و حضور قدرتمند در نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با کسب و کار خود‌ است. تبلیغات و افزایش آمار به لطف طراحی یک غرفه حرفه ای صورت می‌گیرد که در اینجا به آن‌ می‌پردزایم.


طراحی غرفه‌های نمایشگاهی

مشخص گردید که شرکت در نمایشگاه‌ها از ضروریات رشد و توسعه یک کسب و کار است و لزوم یک حضور موفق در نمایشگاه‌ها داشتن یک غرفه نمایشگاهی عالی است. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و خیال شرکت در یک نمایشگاه را دارید برای داشتن غرفه نمایشگاهی جذاب و کاربردی پیش از هر چیز لازم است خواسته‌های خود را از غرفه نمایشگاهی مشخص نمایید و آنگاه با کمک یک شرکت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی این طرح را به مرحله اجرا در بیاورید.

طراحی غرفه نمایشگاهی برای معرفی کالا و خدمات و جذب مشتری در کنار نمایش توانمندی‌های شرکت‌ها و تولید کنندگان در نمایشگاه‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. در این زمینه معماران و طراحان دکوراسیون به خصوص طراحان دکوراسیون داخلی حرف بیشتری برای گفتن دارند و‌ می‌توانند بهترین‌ها را با توجه به نیاز صاحبان کسب و کار و جامعه هدف آنها ارائه نمایند. پس زمانی که به دنبال انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی غرفه هستید سعی کنید افراد حرفه ای را انتخاب کنید.
 

غرفه نمایشگاهی

نکات مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی

بهتر است در روند تولید غرفه به این نکات توجه کنید تا نتیجه ای مناسب را دریافت کنید. در طراحی غرفه  توجه طراح باید روی ظاهر کار بیشتر از دوام و کیفیت آن باشد زیرا این سازه صرف مکانی برای گفتگو و تبادل نظرات نیست و بیشتر فضایی برای نمایش محصولات و توانمندی‌های آنها است. در طراحی غرفه‌های نمایشکاهی لازم است که به اصول برندینگ، رتبه بندی سازمانی، محصولات ارائه شده و ... توجه بیشتری شود. علاوه بر آن یادتان باشد که در طراحی غرفه‌های نمایشگاهی خلاقیت حرف اول را‌ می‌زند اینکه فضایی ساخته شود که در میان چندین برند چشم بیننده را بگیرد و به سوی آن کشیده تنها از یک فرد خلاق و باهوش بر‌ می‌آید.

 در نمایشگاه‌ها شرکت‌های مختلفی حضور دارند که همگی از به روزترین متدها برای جذب مشتری استفاده‌ می‌کنند پس به روز بودن و همگام بودن با آخرین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی از مهمترین المان‌های جذب مشتری در غرفه‌های نمایشگاهی است.  

یک غرفه نمایشگاهی نماینده تام یک برند و محصولاتش است و نقش لوگو را در نمایشگاه ایفا خواهد نمود. غرفه باید جوری طراحی گردد که معرف محصولات، هدف و برنامه ریزی شما باشد و علاوه بر آن دیزاین متفاوت شما نگاه مشتریان را بخود جلب خواهد نمودد. 


طراحی غرفه‌های نمایشگاهی خارجی

طراحی غرفه بسیار حائز اهمیت است، در نمایشگاه‌های داخلی بومی سازی غرفه حرف مهمی را برای جلب مشتریان داخلی‌ می‌زند اما در نمایشگاه‌های بین المللی غرفه شما باید دارای المان‌های جهانی باشد و اینگونه نباشد که فرهنگ خاصی را جلب نماید. 

در طراحی غرفه نمایشگاهی نکته حائز اهمیت این است که مشتری چه چیزی را‌ می‌پسندد در نتیجه لازم است که خودمان را جای مشتری بگذاریم تا از نگاه مخاطب به نیازمندی‌های غرفه پی ببریم. با این وجود مهم ترین عاملی که در نمایشگاه به چشم‌ می‌آید نمای غرفه و دیزاین داخلی غرفه است و  دیزاین دکوراسیون غرفه که به بحث مبلمان، وسایل راحتی، میز، صندلی و تزئینات داخلی متمرکز است.


شرکت‌های غرفه ساز نمایشگاه

با افزایش نمایشگاه‌ها و نیاز به حضور کسب و کارهای مختلف در این نمایشگاه‌ها ساخت غرفه نمایشگاهی تبدیل به یک حرفه شده است و این بخش به عنوان یکی از کارهای صنعت دکوراسیون در معماری آغاز به کار نموده است. شرکت‌های معتبر غرفه سازی بسیاری در تهران آغاز به کار نمودند که شعبه‌هایی نیز در شهرستان دایر نمودند تا بتوانند نیاز روز افزون کسب و کارهای مختلف را پوشش دهند.  برخی از شرکت‌های غرفه ساز نمایشگاه در سطح بین الملل نیز کار‌ می‌کنند زیرا ایران داری چندین نمایشگاه مهم بین المللی است که در طول سال نمایشگاه برگزار می‌شوند.


قیمت غرفه سازی نمایشگاه

اگر به دنبال خدمات طراحی غرفه هستید قطعا قیمت غرفه سازی نمایشگاهی برایتان مهم است، در واقع یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب شرکت‌های غرفه ساز، قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی است. هزینه همیشه به عنوان مهمترین بخش در تبلیغات به خصوص در نمایشگاه‌ها مطرح بوده است و صاحبان کسب و کار به دنبال کاهش قیمت و هزینه‌های تبلیغاتی خود بوده اند. هزینه طراحی غرفه نمایشگاه باید با بازدهی آن غرفه تناسب داشته باشد یعنی اگر شما هزینه زیادی برای ساخت غرفه خرج کنید اما مشتری چندانی جذب ننمایید این غرفه سازی اصلا به صلاح شرکت شما نخواهد بود. به طور هزینه‌های غرفه سازی و طراحی غرفه توسط سود حاصل از شرکت در نمایشگاه پوشش داده‌ می‌شود. 

اجرای غرفه نمایشگاهی


ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان

امروزه ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان از محبوبیت زیادی در میان صاحبان کسب و کار برخوردار است. بسیاری از شرکت‌های غرفه ساز با استفاده از متریال‌های مختلف اقدام به ساخت غرفه‌ می‌نمایند. هر چه متریال به کار گرفته کیفیت بهتری داشته باشد به همان اندازه غرفه تولید شده نیز قیمت بیشتری خواهد داشت. برای مثال در ساخت کانترها‌ می‌توان از ام دی اف استفاده نمود اما در همان حال تخته‌های نئوپان که نسبت به ام دی اف قیمت کمتری دارند نیز قابل استفاده هستند و این با توجه به نظر صاحب غرفه اعمال‌ می‌گردد و در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.


بهترین غرفه ساز تهران

در طراحی غرفه نمایشگاهی با توجه به اهمیت تبلیغات در نمایشگاه و محدودیت زمانی که این نمایشگاه‌ها دارند انتخاب بهترین غرفه ساز به خصوص اگر در شهرهای بزرگی همچون تهران هستید از مهمترین وظایف شما خواهد بود. انتخاب افراد حرفه ای‌ می‌تواند باعث شود سود یک هفته تبلیغات نمایشگاهی شما برابر با سود یک سال کار فروشگاهی یا دفتری شرکت شما باشد. در نتیجه قبل از انتخاب غرفه ساز حتما از عملکرد وی در نمایشگاه‌ها آگاه شوید و مطالعه جامعی روی برندهایی که با آن غرفه ساز کار کردند و میزان سود آنها داشته باشید. 

 

غرفه سازان نمایشگاهی در کاشی لند

عدم وجود بستر مناسبی برای ایجاد تعامل میان غرفه سازان نمایشگاهی و کسب و کارهای مختلف برای استفاده از خدمات آنها در نمایشگاه‌ها به خصوص در صنعت پر رونق کاشی و سرامیک که نمایشگاه‌های فعال بسیاری در سراسر جهان دارد کاشی لند را بر آن داشت تا اقدام به ایجاد یک فضای حرفه ای برای حضور غرفه سازان نمایشگاهی در کنار فعالان صنعت ساختمان به خصوص صنعت کاشی و سرامیک نماید. اگر شما یکی از فعالان عرصه طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی هستید با عضویت در جمع حرفه ای‌های کاشی لند می‌توانید علاوه بر معرفی خدمات خود با اصناف مختلف ارتباط برقرار نمایید و به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید. برای دیده شدن کافی است یکی از حرفه ای‌های حرفه ای‌ها شوید.

  • بازگشت به بالا