حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
671 بازديد

انتخاب بهترین کاشی و سرامیک

انتخاب بهترین کاشی و سرامیک
امروزه استفاده از پوشش دهنده هایی نظیر سنگ، کاشی، سرامیک معمولی یا سرامیک پرسلان در هر مکانی از خانه شما  می تواند زیبایی و تمایز دو چندان به آن فضا بخشید.

بسیاری از ما به هنگام انتخاب تنها جنبه های زیباشناسی را مد نظر قرار می دهیم اما انتخاب کاشی یا سرامیک را صرفا بر مبنای ظاهر آن نباید انجام داد. در این مطلب قصد داریم  نکات مهمی همچون دوام و طول عمر کاشی و سرامیک و سایر پوشش دهنده ها را در کنار زیبایی آن بگنجانیم تا شما هر انتخابی که برای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، فضای بین کابینت ها و ... خواهید داشت بهترین ها باشد.

نکات مهم در خرید کاشی

قبل از اینکه در فروشگاه های عرضه کننده کاشی و سرامیک شیفته طرح یا مدل خاصی از کاشی، سرامیک یا سنگ شوید، لازم است از کیفیت مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

یادتان باشد پس از اینکه کاشی و سرامیک را انتخاب کردید 3 یا 4 کاشی یا سرامیک را روی سطح صافی قرار دهید و تاب و انحنای آن را به دقت بررسی کنید با این کار مطمئن خواهید شد که تاب و انحنا در سرامیک ها وجود ندارد.
در هنگام خرید توجه داشته باشید که حدود 15 درصد بیشتر از حد نیاز تان خرید نمایید. کاشی و سرامیک اجسام شکننده ای هستند که ممکن است در طول جابه جایی یا نصب آسیب ببیند. با این خرید اضافه مقدار تلفات احتمالی در هنگام برش و نصب کاشی ها را پوشش خواهید داد.
کاشی و سرامیک باقی مانده را پس از برش و نصب حتی الامکان در انبار نگهداری نمایید. ممکن است در آینده به هر دلیلی مجبور به تعمیر بخشی از کاشی و سرامیک نصب شده باشید. به طور کل یافتن طرح و نقش های هم سان کار راحتی نخواهد بود.

علاوه بر این نکات که در خرید کاشی و سرامیک باید به آن توجه نمایید، نکات دیگری نظیر ابعاد، رنگ و جنس کاشی باید مد نظر قرار گرفته شود که در اینجا به اجمال بررسی خواهیم نمود. 

ابعاد کاشی و سرامیک

امروزه استفاده از کاشی های کوچک و مینیاتوری طرفداران بیشماری یافته است. با این حال، نصب تنها یک ردیف از کاشی های بزرگ و شکیل در مکانی مثل بین کابینت ها و بالای سینک ظرفشویی، جلوه ای مدرن به آشپزخانه شما  خواهد بخشید. کاشی های بزرگتر روی دیواره های حمام بسیار امروزی تر به نظر می آیند. ممکن است تردید داشته باشید که از آنها برای فضاهای کوچک استفاده کنید، اما استفاده از ابعاد بزرگ در فضاهای کوچک می تواند شما را شگفت زده کند. کاشی و سرامیک ابعاد بزرگ اگر روشن باشد سرویس بهداشتی کوچک و یا اتاق خواب های کوچک را بطور شگفت انگیزی بزرگ تر و دلبازتر جلوه می دهد. 

رنگ کاشی و سرامیک

معمولا سنگ ها در رنگ های طبیعی زیبا عرضه می شوند، در حالی که کاشی ها و سرامیک ها در هر تم رنگ و طرحی که بتوانید تصور کنید توسط شرکت های سازنده کاشی و سرامیک طرحی و تولید می گردند و در دسترس قرار دارند. اما در میان این همه طرح و رنگ چگونه باید انتخاب نمود.

به خاطر بسپارید که انتخاب شما باید مطابق اصول طراحی داخلی باشد، کاشی های رنگ روشن فضا را بزرگتر و دلبازتر و کاشی های رنگ تیره فضا را گرم تر به نظر می رسانند. اما در نهایت، بهترین رنگ، رنگی است که شما دوست دارید و احساس خوشایندی با نصب آن در فضای مورد نظرتان احساس خواهید کرد.

کاشی و سرامیک براق و مات

امروزه کاشی ها و سرامیک ها ممکن است سطحی براق یا مات داشته باشند. سرامیک های مات دارای سطحی ملایم تر و در بسیاری از موارد در نظر ببینده خوشایندتر هستند. براق ها نیز در اماکنی که هوا رطوبت دارد مناسب تر هستند، در فضاهایی مانند حمام. سعی کنید از کاشی و سرامیک براق استفاده کنید. یادتان باشد که در آشپزخانه از کاشی های مات و یا دارای برجستگی های زبر و خشن استفاده نکنید، چرا که می توانند بستر مناسبی جهت جذب چربی، لکه و آلودگی باشند. از طرفی تمیز کردن سرامیک های براق به مراتب راحت تر از نوع مات آنها می باشد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند