حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
1173 بازديد

کاهش تعرفه واردات کاشی و سرامیک مشکل آفرین است؟

کاهش تعرفه واردات کاشی و سرامیک مشکل آفرین است؟
پس از مشکلات گروه بانکی، برخی معتقدند که مسکن می‌تواند مامن حجم عظیم نقدینگی باشد. این حواشی با روزهای داغ نقل و انتقالات ملک سبب شده رونق نسبی در معاملات ایجاد شود. در چنین وضعیتی نگاهی به وضعیت بنیادی یکی از شرکت‌های حوزه کاشی و سرامیک که مرتبط با ساختمان است، انداختیم. وضعیت بنیادی که از مسئولان شرکت جویا شدیم.

شرکت پارس سرام یکی از قدیمی‌های صنعت کاشی و سرامیک است که در معاملات بورس تحت عنوان نماد «کسرام» معامله می شود . کسرام که برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۶ زیان مختصری پیش بینی کرده در پایان سال ۹۵، سود خفیف ۱٫۵ میلیون تومانی را محقق کرده است. در معاملات اما کسرام از ابتدای سال ۹۶ تا پایان روز دوشنبه ۱۹ تیرماه موفق به کسب بازدهی بیش از ۱۷ درصدی شده است .

در فروش داخلی همچنان با مشکل مواجه هستیم

احمدی مدیر فروش شرکت پارس سرام «کسرام» در خصوص وضعیت فروش شرکت به بورس ۷ گفت: فروش محصولات پارس سرام نیز مانند سایر محصولات وابسته به صنعت ساختمان، تحت تاثیر رکود ساخت و ساز، کاهش داشته است. در زمینه فروش داخلی با مشکلاتی روبرو هستیم و به نظر می رسد در کوتاه مدت، شرایط بازار فروش تغییر محسوسی نداشته باشد و ممکن است کل فروشی که در بودجه پیش بینی شده، محقق نگردد.
۳۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

 کاهش تعرفه واردات از ۱۹۰ به ۷۰ درصد مشکل آفرین بود

احمدی در خصوص واردات کاشی و سرامیک به کشور عنوان کرد: علاوه بر رکود ساخت و ساز که منجر به کاهش تقاضا شده، واردات نیز فروش چینی بهداشتی را متاثر کرده است. در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تامین نیاز بازار داخل را دارند، واردات انجام می شود و حدود ۳۰ درصد از نیاز کشور از طریق واردات تامین می گردد. در گذشته، تعرفه واردات ۱۹۰ درصد بود که در دولت یازدهم به حدود ۷۰ درصد رسید و به افزایش واردات و مشکلات فروش داخلی، دامن زد. بهترین اتفاقی که می تواند به بهبود وضعیت شرکت کمک نماید، افزایش تعرفه واردات خواهد بود.

در صورت افزایش نرخ ارز «کسرام» منتفع خواهد شد

احمدی در خصوص صادرات محصولات کسرام به بورس۷ گفت : صادرات هم رونق چندانی ندارد. صادرات به عراق مدتی است که متوقف شده و ترکیه بازار چینی بهداشتی عراق را قبضه کرده است. هر چند به کشورهای دیگر از جمله آذربایجان، عمان، آفریقای جنوبی و… صادرات انجام می شود؛ اما آنقدر استمرار نداشته که موجب رشد سودآوری شرکت شود و بیشتر به منظور تامین هزینه های شرکت صورت می گیرد. با این حال، با توجه به حجم صادرات شرکت، در صورت افزایش نرخ ارز، کسرام منتفع خواهد شد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند