حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
482 بازديد

قیمت مصالح ساختمانی بیشتر شد

قیمت مصالح ساختمانی بیشتر شد
شاخص کل قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران در فصل بهار سال جاری 250.8 محاسبه شده است که نسبت به فصل زمستان در سال 96،‌ 12.4 درصد بیشتر شده است. در زمستان سال 96،‌شاخص کل قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران 223.1 محاسبه شده بود. درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به بهار سال 96 نسبت به دوره سال قبل معادل 17.4 درصد است.

گروه سیمان،‌بتن،‌شن و ماسه در فصل بهار 97 نسبت به فصل قبل 1.9 درصد افزایش قیمت داشته است. شاخص قیمت این گروه در فصل بهار به 227.9 رسیده است. شاخص گروه گچ و گچ کاری در فصل بهار 1397 برابر با 225.8 است که نسبت به فصل زمستان سال 96،‌9.7 درصد افزایش را نشان می دهد. شاخص گروه انواع بلوک سفالی و آجر در فصل بهار 6.6 درصد بیشتر شده است و شاخص گروه موزاییک،‌کاشی و سرامیک هم 7.3 درصد رشد یافته است. شاخص گروه سنگ به 220.6 رسیده که افزایش 6.7 درصدی را نسبت به فصل گذشته نشان می دهد. شاخص گروه آهن آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره در فصل بهار 97 برابر با 255.4 درصد است و نسبت به فصل قبل 21.2درصد بیشتر شده است. شاخص گروه چوب در فصل بهار 97 هم 16 درصد رشد را نشان می دهد.
کارشناسان افزایش حجم معاملات ساختمان و قیمت مسکن را بر افزایش نرخ مصالح ساختمانی موثر می دانند. اثرگذاری افزایش معاملات بر افزایش نرخ مصالح با یک فاصله زمانی انجام می شود و با توجه به افزایش صدور پروانه ساخت این انتظار وجود داشت که مصالح ساختمانی در سال 97 گران شود. به گفته تحلیل گران بازار مسکن صدور پروانه ساخت ربطی به افزایش اجاره بها ندارد اما افزایش قیمت ساختمان که امروز در تهران محسوس است، بر اجاره بها اثر می گذارد.

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند