حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
2138 بازديد

تغییر کاربری 80 درصد فروشگاه های مصالح ساختمانی

تغییر کاربری 80 درصد فروشگاه های مصالح ساختمانی

مهدی شیخی نیا  دبیر اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در گفت و گو با خبرنگاران  از تعطیلی و تغییر کاربری 80 درصدی  این مجموعه خبر داد وی در خصوص  بازار مصالح ساختمانی در سال گذشته گفت: با افزایش قیمت مسکن و تاثیر آن بر این مجموعه که حدود 30 درصد متریال ساخت و ساز است، به صورت تدریجی در بازار مصالح ساختمانی شامل سیمان، گچ، پودر و .... افزایش قیمت صورت گرفت.
دبیر اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران ادامه داد: در سال جاری کرایه های حمل و نقل افزایش پیدا می کند و احتمالا با افزایش قیمت بنزین در آینده نزدیک، یک بازار افسار گسیخته را تجربه خواهیم  کرد.
شیخی نیا تشریح کرد: با افزایش قیمت مسکن و رشد جزئی ساخت و ساز باعث شد یک تغییر مثبتی در بازار حس شود مانند اینکه در خاتون آباد 8 کارخانه تولید سفال و تیغه است و در اوایل سال 97 ،5 مورد تعطیل شد ولی در شرایط فعلی 5 مورد فعال هستند و کوره‌های آجرپزی هم این شرایط را دارند.
دبیر اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در خصوص مالیات و بیمه اظهار کرد: این دو مجموعه با بازار واقعی مطابقت ندارند مانند اینکه فروش سیمان 10هزار تومان است و 200 تومان  سود و 9800 تومان صرف نهاده های تولید شده است و سازمان مالیاتی از 10 هزارتومان، مالیات اخذ می‌کند .
وی درباره انتظارهایی که این مجموعه از نهادهای دولتی دارد، گفت:  این اتحادیه خارج از این اقتصاد نیست و مجموعه‌های فعال و مولد تولیدی از این شرایط رکود اقتصادی رنج می‌کشند و در این شرایط به صورت چکی فروش خواهیم داشت و این معامله به مسیر های قضایی و بوروکراسی کشیده می‌شود و نتیجه نهایی هم منفی است.
شیخی نیا در خصوص طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی افزود: یک بسته پیشنهادی که دارای نقاط قوت و ضعف است و این طرح شرطی که اصولی انجام شود، مثبت است، با توجه به این موضوع که بازار مسکن خروجی نداشته است.
وی ادامه داد: حدود 80-70 درصد در این مجموعه غیر فعال شده‌اند و اکثر مصالح فروشی‌ها تغییر کاربری داده‌اند. لازم به ذکر است مصالح ساختمانی پودری از قبیل خاک، ماسه، گچ و آهک از جمله قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین نوع مصالح ساختمانی محسوب می شوند  که آهک از حدود 50 سال گذشته تا کنون بتدریج از گردونه استفاده در ساختمان سازی حذف و سیمان بتدریج مورد استفاده قرار گرفته است. بطوریکه در این زمان سیمان اصلی ترین ماده اولیه بدون جایگزین مورد استفاده در ساختمان سازی بشمار می آید.
تامین این بخش از مصالح ساختمانی از قدیم الایام به عهده  اعضای این اتحادیه و صنف بوده است . قبل از پیروزی انقلاب اسلامی (سال 1357) اعضا این اتحادیه تحت نظر اتحادیه سیمانکاران و موزائیک سازان تهران به فعالیت مشغول بوده اند و پروانه کسب آنها توسط آن اتحادیه صادرمی شد
در مقطعی از زمان به همت برخی از فعالان صنف ، اعضا از اتحادیه سیمانکاران و موزائیک سازان جدا و با عنوان اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان گچ و آهک و مصالح ساختمانی به فعالیت ادامه دادند. در سال 1361 اولین انتخابات کاملا مستقل با اعضا صنف برگزار و پس از آن اتحادیه با عنوان فعلی اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی تهران تا کنون به فعالیت مشغول می باشد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند