حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
228 بازديد

جابجایی ۱۱۰ میلیون دلاری کالا از پایانه ریلی آستارا

جابجایی ۱۱۰ میلیون دلاری کالا از پایانه ریلی آستارا
مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا از جابجایی ۳۴۴ هزار و ۸۹ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۴۱۴ دلار از پایانه ریلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ رسول امیدی مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا  اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری ۳۴۴ هزار و ۸۹ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۴۱۴ دلار از طریق پایانه ریلی این شهرستان به اقصی نقاط جهان صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا از طریق ۳۱۷۴ واگن جابجا شده است، ادامه داد: با توجه به تکمیل نشدن راه آهن قطعه آستارا - رشت، برای جایجایی کالای مذکور از بارانداز ریلی از حمل و نقل ترکیبی استفاده و کالاهای مذکور با ۶۶۷۸ دستگاه کامیون نیز جابجا شده اند.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود به تفکیک کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این پایانه نوپا اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۴ هزار و ۹۹ تن کالا با ۱۴۵۹ واگن واردات، ۶۹ هزار و ۱۱۰ تن کالا با ۱۴۱۴ واگن صادرات و ۲۱۰ هزار و ۸۸۰ تن کالا با ۳۰۱ واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: کلینکر سیمان، کربنات سدیم، نمک خوراکی، شیشه، کشمش، سنگ ساختمانی، جوش شیرین، خامه، پشم شیشه، هندوانه، اسید سولفویک، نایلکس، خرما، کلم، آجر، چوب، MDF، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک، میوه، عدس، الیاف، نخود، ذرت، قیسی، الکل و لوازم خانگی تولید داخل، اسید سولفوریک و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

مدیرکل گمرک آستارا، با بیان اینکه کالاهای صادراتی به کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان شاهد واردات کالا هستیم.

بنا بر این گزارش گمرک در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا فعال است و خدمات ارائه می کند.

نخستین رام قطار باری برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا، در ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ وارد بارانداز ریلی آستارا شد و عملیات جابجایی کالا از پایانه این بارانداز به شکل رسمی با برگزاری مراسم افتتاح از ۷ فروردین ۱۳۹۷ آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند