حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
452 بازديد

بهره برداری از ۶۷۲ میلیارد تومان طرح در یزد

بهره برداری از ۶۷۲ میلیارد تومان طرح در یزد
یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور و نخستین استان در امنیت سرمایه گذاری، بهشت سرمایه گذاری ایران محسوب می‌شود که باشتاب گرفتن ایجاد واحدهای تولیدی با همکاری دولت و بخش خصوصی علاوه بر رفع بیکاری ، آینده ای روشن را در زمینه رونق اقتصادی و جهش تولید پیش رو دارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا، استان یزد با فعالیت سه هزار واحد صنعتی و اشتغال حدود ۱۰۰ هزار نفر در این بخش چهارمین استان توسعه یافته صنعتی است که رتبه نخست کشوری را از لحاظ تنوع بیش از ۵۰ نوع ماده معدنی دارد و این بخش بیشترین تاثیر را در چند برابر شدن سرمایه‌ها دارد و با هر اشتغال مستقیم، زمینه اشتغال غیرمسیقم یک تا ۲ نفر در حوزه صنعت ایجاد می شود.

همچنین یزد رتبه دوم تولید محصولات نساجی و رتبه سوم تولید فولاد را در سطح ملی در اختیار دارد، هم اکنون بیش از ۸۰۰ نوع کالا در کارخانه های استان تولید می شود که ۴۰۷ قلم آن به ۹۰ کشور صادر می شود.

برخورداری از مزیت معادن به عنوان دومین استان معدنی ایران، واقع شدن در مرکز کشور و برخورداری از مسیر ارتباط ریلی ، زمینی  و هوایی  با مردمانی کارآفرین ،خلاق، آینده نگر و قناعت پیشه بستر را برای تبدیل این استان به بهشت سرمایه گذاری ایران فراهم ساخته است.

سفر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت در روز چهارشنبه هفته جاری به استان یزد و افتتاح چهار طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری ۶۷۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۱۰ نفردر  شهرستان های صنعتی استان  نشان داد که با وجود شرایط کرونا ، تحریم ها، مشکلات اقتصادی هنوز چراغ واحدهای تولیدی این استان روشن است و سرمایه گذاران برای توسعه و شکوفایی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

به گفته سعید زرندی معاون وزیر صمت باوجود همه مشکلاتی که در سال های گذشته به ویژه از سال ۹۷ به بعد متناسب با شرایطی که برای کشور به وجود آمد، حوزه صنعت و معدن توانست کشور را روسفید کند و اگر این توان که در کشور شکل گرفته وجود نداشت، حتماً بسیاری از آرزوهای دشمنان کشور محقق می شد.

وی در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش صنعت و معدن استان یزد با بیان اینکه معدن و صنایع معدنی یکی از بخش های نجات‌دهنده اقتصاد در دوران تحریم بود و افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت ایران گرچه در حوزه بازار با مشکلات جدی مواجه شد اما با کمک این بخش توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم. 

بهره برداری از واحد تولید صنایع بهداشتی سلولزی در اشکذر یزد 

در سفر معاون وزیر صمت به استان یزد واحد صنایع بهداشتی سلولزی با حضور استاندار در اشکذر افتتاح شد که تولیدات این واحد شامل دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و انواع پوشک است و ظرفیت تولید آن سالانه بالغ بر ۱۶ هزار تن است.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در فضایی به وسعت ۶۵ هزار مترمربع و زیربنای ۹ هزار مترمربع ساخته شده و زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم کرده است.

افتتاح واحد کنسانتره سنگ آهن میبد 

در ادامه سفر یک روزه معاون طرح و برنامه وزیر صمت به استان یزد واحد کنسانتره سنگ آهن در میبد به مساحت ۲۰ هزار متر مربع بهره برداری شد.

 این واحد تولیدی سالانه ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن را دارد و با صرف ۷۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و برای ۴۵ نفر اشتغالزایی کرده است.

افتتاح یک واحد تولید محصولات پلیمری در ناحیه صنعتی شمس آباد میبد 

در ادامه سفر سعید زرندی به استان یزد  واحد تولیدی محصولات پلیمری  با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح شد ، این واحد تولیدی در زیر بنایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و برای ۳۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

این واحد توان تولید انواع  کیسه های پلی پروبلین، برای حمل مواد اولیه صنایع مختلف با ظرفیت سالانه ۱۳ هزار تن  را دارد.

بهره برداری از یک واحد تولید کاشی در اردکان 

همچنین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  و استاندار یزد  یک واحد تولید کاشی در اردکان به بهره‌برداری رسید،این واحد با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال  راه اندازی شد.

واحد یاد  شده در فضایی به وسعت ۴۲ هزار مترمربع با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع  ساخته شده و  روزانه ظرفیت تولید هشت هزار مترمربع کاشی در ابعاد مختلف را دارد  و برای ۱۶۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

آغاز ساخت پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد یزد 

صنعت کاشی و سرامیک شهرستان میبد در بین صنعت کشور جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد به نحوی که تولید بیش از ۴۵ درصد از کاشی و سرامیک کشور این شهرستان را به قطب مهم تولید کاشی و سرامیک کشور و حتی خاورمیانه تبدیل کرده است.

بدین ترتیب سرمایه گذاران شهرستان میبد و تولیدکنندگان واحدهای تولیدی نسبت به ساخت پایانه صادراتی کاشی و سرامیک دست به کار شدند و برای اجرایی این طرح از سال ۹۳ با همراهی  مسوولان این شهرستان پیگیر این موضوع شدند تا اینکه این امر هم محقق شد. 

در سفر معاون وزیر صمت به استان یزد ساخت پایانه صادراتی کاشی و سرامیک میبد یزد در این شهرستان آغاز شد و می توان گفت این مهمترین رهاورد سفر سعید زرندی برای تولیدکنندگان این صنعت در این شهرستان بود.

این پایانه در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان  ساخته می شود و  پیش‌بینی شده تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار یزد در این مراسم گفت: امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریع‌تر به پایان برسد و قطب تولید کاشی و سرامیک کشور به پایانه صادراتی مجهز شود.

محمدعلی طالبی افزود: با افتتاح و بهره برداری از این طرح، شاهد تاثیرگذاری خوبی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان همچنین افزایش تولید و سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این پایانه صادراتی در جوار راه آهن احداث می شود، افزود: یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در این شهرستان، نزدیکی به راه آهن و اتصال به جاده ترانزیت است.

بومی سازی ماشین آلات کاشی و سرامیک در استان یزد

معاون طرح و برنامه وزیر صمت در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش صنعت و معدن استان یزد گفت: استان یزد در حوزه کاشی و سرامیک رتبه اول کشور را دارد و ۸۶ کارخانه در این حوزه فعالیت می کنند بر این اساس شایسته نیست این تعداد کارخانه، با افتخار از ماشین آلات ایتالیایی استفاده کنند و باید به سمت بومی سازی ماشین آلات حرکت کنند.

سعید زرندی با بیان اینکه این اتفاق در حوزه ماشین آلات صنعتی نیز باید رخ دهد افزود: این خطای راهبری که سالها انجام داده ایم، باید به پایان برسد و یزد می تواند در این زمینه پیشگام باشد.

روشن نگاه داشتن چراغ صنعت  از سوی صنعتگران 

استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: صنعتگران  استان علاوه بر فعالیت های چشمگیر صنعتی و روشن نگه داشتن چراغ صنعت استان، ایثارگرانه در مقابله با کرونا و تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی وارد عرصه شدند و در این زمینه نیز خوش درخشیدند.

محمدعلی طالبی از همه دستگاه های مسئول در بخش تولید استان نیز قدردانی کرد و افزود: سازمان صمت در این زمینه پیشتاز و رتبه دار است و تلاش‌های دستگاه قضایی استان یزد نیز برای حل و فصل مسائل حوزه صنعت که گاه از دولت جلوتر بوده، قابل تقدیر است که امیدواریم این روحیه برای رفع مشکلات صنعت، الگویی برای کشور باشد.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم در کنار هم روزهای سخت را پشت سر بگذاریم و با همدلی که بین مدیران دستگاه های دولتی وجود دارد، بخش تولید و صنعت استان یزد را پر فروغ‌تر از گذشته به دنیا و کشور معرفی کنیم.

رشد ۲ برابری صادرات در استان  

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم در این مراسم با بیان اینکه  رشد صادراتی استان نسبت به کشور ۲ برابر است  گفت: ۸۰۰ قلم کالا در استان تولید می شود که ۴۰۷ قلم آن به ۹۰ کشور صادر می شود. 

محمدرضا علمدار یزدی  افزود: دلایل متعددی از جمله تسریع در صدور مجوز و رکودداری در ثبت سفارش، یزد را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده و  بهبود فضای کسب و کار از ابتدا در دستور کار بوده و  صدور سریع مجوزها به عنوان یک اولویت پیگیری می شود.

وی  گفت: صدور معافیت های گمرکی  یکی از دلایل انتخاب این عنوان استان برای سرمایه گذاری است  از سال ۹۴ تاکنون، یزد رتبه اول صدور معافیت های کمرگی را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی ادامه داد: هزار و ۱۹ طرح نیمه تمام صنعتی در استان یزد با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان وجود دارد که تکمیل این میزان طرح در دست اجرا یزد را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: در فرآیند سرمایه گذاری از طرح تا پروانه بهره برداری اگر مانعی وجود داشته باشد در کارگروه های مختلف از جمله کارگروه رفع موانع تولید و سایر کارگروه ها، رفع و مسیر سرمایه گذاری هموار می شود.

علمدار یزدی اظهار داشت: در ثبت سفارش‌ها نیز که به طور عمده مربوط به مواد اولیه کارخانجات است، رتبه سوم کشور متعلق به یزد است و ثبت این رتبه نشان از شرایط خوب یزد برای سرمایه گذاری دارد.

وی نقش استاندار یزد، امام جمعه، صنعتگران، دادگستری و تشکل‌های بخش خصوصی را در این موفقیت‌ها اثرگذار دانست و بیان کرد: تشکل های بخش خصوصی که بازوی توانمند دولت هستند در رسیدن به اهداف اقتصادی و صنعتی استان نقش و مشارکت فعال دارند.

سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت و معدن استان یزد می توان آینده ای درخشان برای این استان رقم بزند.

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند