حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
248 بازديد

رفع موانع صادرات، الزامی در عبور از مشکلات صنعت سیمان

رفع موانع صادرات، الزامی در عبور از مشکلات صنعت سیمان
کارشناس صنعت سیمان معتقد است که پیگیری برای رفع موانع صادراتی میتواند راهگشای مشکلات صنعت سیمان در حوزه فروش، حذف رقابت منفی و افزایش نقدینگی کارخانجات باشد.

به گزارش کاشی لند به نقل از سیمان خبر محمد اسعدی از مدیران با سابقه در صنعت سیمان گفت: آنچه که امروز میتواند به صنعت سیمان کشور برای برون رفت از مشکلات موجود کمک نماید برنامه ریزی برای رفع موانع صادراتی کارخانجات سیمان است.

وی افزود: مشکلات موجود در حوزه صادرات از جمله حمل و نقل زمینی، زیر ساخت های پایانه های صادراتی، قوانین و مقررات و حمل و نقل دریایی از مهمترین عوامل سد راه رونق صادرات سیمان به شمار میرود.

مهندس اسعدی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر درخواست هایی از سوی مشتریان سیمان ایران وجود دارد که به دلیل موانع مذکور، امکان پاسخگویی به آنها فراهم نیست اظهار داشت: به عنوان مثال میتوان به کشور چین اشاره کرد که به دلیل مسایل زیست محیطی از ظرفیت تولید کلینکر خود کاسته و تعدادی از خطوط تولید خود را متوقف و در حال حاضر نیازمند واردات ۲۰ میلیون تن کلینکر است.

این موضوع می تواند به عنوان یک فرصت برای صادرات کلینکر ایران به کشور چین باشد اما در عمل میزان کمی از این ظرفیت صادراتی محقق شده است و نیازمند برنامه ریزی و اقدام برای کسب سهم بیشتری از بازارهای جهانی هستیم تا به این ترتیب بتوان  مشکلات صنعت سیمان در حوزه فروش، رقابت منفی و نقدینگی کارخانجات را پشت سر نهاد.

این کارشناس صنعت سیمان معتقد است توسعه حمل و نقل ریلی میتواند مزایای فراوانی برای جابجایی و صادرات سیمان فراهم آورد و در کارخانجات و مناطقی که دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل ریلی وجود داشته این موضوع به اثبات رسیده است.

محمد اسعدی در خصوص افزایش قیمت سیمان نیز گفت: طرح افزایش ۳۷ درصدی قیمت سیمان در نیمه نخست سال جاری با همکاری کارخانجات تولیدی به خوبی اجرا شد و افزایش مجدد قیمت سیمان موضوعی است که در حال حاضر توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در حال پیگیری است و براساس صحبت های مطرح شده توسط دبیر انجمن، در صورت پیشرفت اقدامات صورت گرفته در بهمن ماه شاهد مرحله دیگری از افزایش قیمت سیمان خواهیم بود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند