حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
311 بازديد

صادرات ۸۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

صادرات ۸۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
 مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعا در سال گذشته۸۳ میلیون دلار کالا تولیدی از استان و سایر گمرکات به وزن۶۱۶ هزار تن صادر شده است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ اسماعیل الله‌دادی ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۶ میلیون دلار کالا به ارزش ۴۶۰ هزار تن از کمرگ استان به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته با کاهش نزدیک به ۳۷ درصدی صادرات از استان مواجه بودیم.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعا در سال گذشته ۸۳ میلیون دلار کالا تولیدی از استان و سایر گمرکات به وزن۶۱۶ هزار تن صادر شده است که بیش‌ترین بخش مربوط به صنایع تولیدی کارخانه سیمان است.

صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ میلیون دلار است

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: عمده بادام تولیدی از استان از سایر گمرکات کشور و به نام سایر افراد صادر می‌شود، در حال حاضر عمده محصولات صادراتی استان شامل خوراک آبزیان، بادام، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، ورق خودرو و محصولات پلاستیکی است.

الله‌دادی با بیان اینکه میانگین تشریفات در گمرک چهارمحال و بختیاری حدود ۲ ساعت است، گفت: عراق، افغانستان، ارمنستان و هند از مهم‌ترین مقصدهای صادراتی کالاهای استان است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تعهد ارزی و الزام صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، کاهش سهم صادرات صادرکنندگان در بازارهای خارجی، پایین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش، بالا بودن کرایه حمل محصولات و ... از عمده مشکلات صادرکنندگان است.

وی در پایان یادآور شد: به علت شیوع کرونا ویروس تعدای از مرزهای کشورها برای امر صادرات بسته شد و این مسئله در حال رفع شدن است و ما از طریق ۲ مرز محصولات را صادر می‌کنیم.

سوخت موردنیاز بر اساس بارنامه به رانندگان تعلق می‌گیرد

در ادامه جلسه حسین مالکی معاون راهداری و حمل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سوخت پایه خودروهای سنگین برای حمل بار حدود یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر است، اظهار کرد: بر اساس بارنامه سوخت موردنیاز به رانندگان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به رانندگانی که کالاهای اساسی حمل می‌کنند نیز ۳۰ درصد سوخت مازاد تعلق می‌گیرد، متأسفانه رانندگان برای حمل بار بارنامه اخذ نمی‌کنند و به همین دلیل سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

خواهرخواندگی استان و داغستان ترکیه در بحث صادرات

همچنین غلامعلی پیوسته  مدیر شرکت توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری از خواهرخواندگی استان و داغستان ترکیه در بحث صادرات خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در خصوص صادرات، گردشگری علمی، اقتصادی و سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: کشور روسیه نیز چند پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات محصولاتی مانند نهاده‌های دامی، شیره انگور، صنایع‌دستی، گوسفند رومانف، فرش، بادام،لوازم خانگی، مواد لبنی، کاشی، سرامیک و ... داده است، همچنین می‌توانیم نمایندگی چند شرکت بزرگ روسی را در این استان داشته باشیم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند