حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
392 بازديد

مشکلات پیش روی صادر کنندگان در خراسان جنوبی

مشکلات پیش روی صادر کنندگان در خراسان جنوبی

طی جلسه ای عصر دوشنبه، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی تشکیل گردید و در آن برخی از فعالان اقتصادی استان به بیان مشکلات خود پرداختند.

ممنوعیت صادراتی چهار قلم کالا توسط افغانستان و تصویب قانون برگشت ارز از مهم ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود که فعالان اقتصادی خواستار رسیدگی به آن بودند.

صادرات ریالی آزاد شود

یک فعال اقتصادی در این جلسه با بیان اینکه کانالی برای ورود ارز حاصل از صادرات به داخل استان وجود ندارد، گفت: باید صادرات ریالی آزاد شود.

علی اکبر فلاحی با بیان اینکه قبل از شهریورماه صادرات زیادی به لیبی و دیگر کشورها داشتیم، اظهار کرد: از شهریور ماه که قانون برگشت ارز تصویب شد، یک متر کاشی صادر نکردیم.

فلاحی با بیان اینکه کارخانه کاشی‌ وی در حال تعطیلی است، افزود: در شرایط کنونی نمی توانیم ارز صادرات را برگشت دهیم بنابراین می طلبد صادرات، ریالی شود.

این تولید کننده خراسان جنوبی بیان کرد: اگر موانع پیش روی صادرات رفع نشود، باعث تعطیلی تمام واحدهای تولیدی خواهد شد. 

قفل صادرات از چهار ماه پیش بسته است

یکی دیگر از فعالان اقتصادی در این جلسه بیان کرد: از شهریورماه سال جاری میزان صادرات کاشی کارخانه ما به صفر رسیده است.

علیرضا ناصری بیان کرد: این واحد تولیدی زمانی در بازار افغانستان برند خوشنامی بود اما امروزه رقیب هایی مانند چین و افغانستان پیدا کرده است.

وی نبود سرمایه در گردش را یکی دیگر از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: خطوط تولید در بسیاری از واحد ها خوابیده است.

ناصری با انتقاد از روند بازپرداخت وام به بانک ها بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان وام اخذ کرده ام، علی رغم اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برگشت داده ام، هنوز به بانک بدهکار هستم!

وی خواستار رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی شد و گفت: در صورت عدم توجه به واحدها، تعطیلی گریبانگیر آن ها خواهد شد.

سرمایه در گردش نداریم

یکی دیگر از فعالان اقتصادی هم با بیان اینکه واحدهای تولیدی در زمینه سرمایه در گردش با مشکل رو به رو هستند، گفت: ارزش بیشتر نهاده هایی که استفاده می کردیم، دو برابر رشد کرده است.

حسین خیریه با بیان اینکه قبل از شهریورماه روزانه پنج هزار تن دان و خوراک طیور صادرات داشتیم، افزود: این میزان امروزه به دو هزار تن کاهش یافته است.

خیریه بیان کرد: دولت به جای خام فروشی، مواد اولیه را به نرخ مصوب به کارخانه بدهد تا زیر نظر جهاد کشاورزی به واحدهای تولیدی عرضه شود. 

مشکلات کارشناسانه رصد شود

نائب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: توجه به مرز و بازارچه های مرزی خراسان جنوبی نقش بسزایی در رونق استان دارد.

محمد رضا صباغ زاده با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی بیان کرد: باید کارگروهی تخصصی در بازه کوتاه سه ماهه متشکل از دستگاه های مرتبط تشکیل شود و مشکلات واحدها به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند