حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
2300 بازديد

پودر بندکشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پودر بندکشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
امروزه با توجه به پیشرفت مصالح ساختمانی از نظر کیفی، فنی و بویژه تنوع طراحی و رنگ باعث تولید کالاهای  مکمل با کاربرد خاص شده است که دارای خواص ویژه ای هستند که استفاده از آنها در ساخت و ساز منجر به ایجاد ظاهری زیبا و چشم نواز می‌گردد.

یکی از مهمترین محصولات ساختمانی که امروزه به لحاظ کیفی بسیار پیشرفت کرده است مواد بندکشی است. پودر‌های بندکشی  یکی از بهترین متریال‌ها برای بندکشی کاشی و سرامیک، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی  هستند.
استفاده از پودر بندکشی برای پر کردن حدفاصل میان روکش‌های ساختمانی می‌تواند به ایجاد یک نمای بهتر، با کیفیت تر و ماندگارتر کمک نماید. از آنجایی که پودرهای بندکشی دارای ویژگی هایی همچون کیفیت، تنوع رنگ، چسبندگی فوق العاده، سرعت اجرا و آماده سازی مخصوص بندکشی دارد باعث می‌شود شما در کمترین زمان بهترین کیفیت را ارائه نمایید.

بهترین پودر بندکشی

در گذشته جهت بندکشی کاشی، سرامیک، آجر و سنگ‌ها از مخلوط سیمان و پودر سنگ  اغلب به صورت دوغاب استفاده می‌شد و بطور کلی با توجه به رنگ سیمان بصورت سفید و خاکستری اعمال می‌شد و  در مواردی برای ایجاد بند رنگی و ظاهری زیبا و متناسب با طرح مد نظر  از پودرهای رنگی چون دوده، اخرا و لاجورد استفاده می‌شد، اما بعلت عدم استحکام لازم و ترک خوردن و مدت دوام پایین نیاز به بازسازی داشت. همچنین از نظر رنگی در سطوح بزرگ با توجه به آماده سازی مواد بصورت عملی وچشمی احتمال شید رنگی و اختلاف ظاهری وجود داشت. همچنین این مصالح نسبت به رطوبت و آب مقاومت لازم را نداشته و در محیط‌های مرطوب تغییر رنگ می‌داد و در اثر شستشو با مواد شوینده شسته می‌شدند.

انواع پودر بندکشی

پودرهای بندکشی را می‌توان با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آنها به انواع مختلفی دسته بندی کرد که هر کدام از آنها در یک حوزه خاص در ساخت و ساز و سرامیک نما به کار گرفته می‌شود. همچنین با توجه به این تفاوت‌ها، کاربرد آنها نیز ممکن است تغییر کند.
امروزه به دودسته کلی از نظر مواد تشکیل دهنده تقسیم بندی می‌شوند. این دو گروه عبارتند از پودر‌های بندکشی پایه سیمانی و خمیرهای بندکشی اپوکسی که هرکدام رنگ بندی متنوع و خواص منحصر به فرد خود را دارند.

انواع پودر بندکشی

علاوه بر آن پودر بندکشی به لحاظ رنگ بندی نیز انواع مختلفی دارد. برای آگاهی از جزییات بیشتری درباره انواع مختلف پودر بندکشی به مقاله انواع پودر بندکشی مراجعه نمایید.

ترکیبات پودر بندکشی

پودر‌های بندکشی بصورت آماده و مخلوطی از سیمان، پودرهای معدنی نرم و پلیمرهای بهبود دهنده خواص مواد آبگریز و ضد آب کننده و پیگمنت تشکیل شده اند و جهت بندکشی انواع کاشی، سرامیک، پرسلان، سنگ، آجر، کاشی‌های استخری، موزائیک‌های شیشه ای و . . . کاربرد دارند.
پودرهای بندکشی و درزبندی از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معدنی تشکیل شده اند. این ترکیب سبب ایجاد استحکام و یکنواختی میان کاشی ها، سرامیک ها، سنگ و آجر می‌شود و علاوه بر آن به سبب چسبندگی بالا مانع از نفوذ رطوبت به آن می‌شود.

خمیر بندکشی اپوکسی

ویژگی‌های پودر بندکشی

همانگونه که گفته شد این پودر‌ها ساخته شده بر پایه سیمان هستند که از استجکام بالایی برخوردارند. علاوه برآن پودرهای بندکشی دارای ویژگی‌ها و خواصی متمایز با روش سنتی و دوغابی دارند که در ذیل به ویژگی های پودر بندکشی اشاره می‌کنیم:

تنوع  و یکنواختی رنگ  

مهمترین ویژگی این مواد که امروزه مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته تنوع رنگی آنها است که امکان ست کردن رنگ بند با کاشی‌ها را محیا نموده و حتی در مواردی با انتخاب رنگ بند متضاد با رنگ کاشی می‌توان جلوه ویژه ای به سطح مورد نظر داد که از نظر ظاهری و دکوراسیون داخلی زیبایی خاصی به محیط می‌دهد.
امروزه پودرهای بندکشی در رنگبندی متنوع تولید می‌شوند که مصرف کنندگان می‌توانند با توجه به سلیقه خود و طرح کاشی یا سنگ خریداری شده پودر بندکشی متناسب با آن را تهیه و جلوه و زیبایی بیشتری در کار خود شاهد باشند. همچنین با توجه به فرمولاسیون مشخص هر رنگ این محصولات بصورت یکنواخت تولید می‌شوند و در زمان مصرف با اختلاف رنگی مواجه نخواهیم شد.

استحکام و پایداری

پودرهای بندکشی پایه سیمان پس از اختلاط با آب بصورت خمیری نرم و یکدست درآمده و بین بندها اعمال می‌شوند که پس از خشک شدن بسیار مستحکم و مقاوم هستند و سطحی کاملا صاف و بدون ترک بدست می‌دهد. همچنین با توجه به فرمول ویژه آنها نیازی به اعمال رطوبت بصورت دستی نمیباشد. با توجه به چسبندگی بالای این محصولات علاوه بر پرنمودن بند مورد نظر یک اتصال مکانیکی نیز بین کاشی‌ها ایجاد می‌نماید که این امر خود باعث استحام بیشتر کاشی‌ها می‌شود.
علاوه بر استحکام و چسبندگی پودر‌های بندکشی، پس از اعمال در برابر مواد شستشو دهنده مقاوم و در بلند مدت در اثر شستشو کنده و یا از بین نمی‌روند.

پودر بندکشی عایق (خاصیت ضد آبی)

تعدادی از شرکت‌های تولید کننده  با استفاده از مواد اولیه و فرمولاسیون خاص خود علاوه بر تولید محصولات رنگی و مستحکم ویژگی آب گریزی یا ضد آبی را به محصول خود افزوده اند که باعث عدم نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین می‌شود و در مواردی این بند‌ها بصورتی است که آب بصورت قطرات بر روی بند دیده شده و جذب بند نمی‌شوند.

خاصیت ضد قارچ و جلبکی ( آنتی باکتریال) پودر بندکشی

این مورد نیز در محصولات برخی تولید کننده‌های مطرح دنیا محصولاتی تولید می‌نمایند که در برابر ایجاد جلبک و قارچ حساس بوده و در محیط‌های مرطوب بصورت پایدار باقی مانده و اجازه رشد جلبک‌ها را نمی‌دهند و در اثر آلودگی به راحتی قابل تمیزکاری هستند که عدم تشکیل جرم و باکتری بر روی این بند‌ها را به مواد آنتی باکتریا معرف کرده.

خمیر بندکشی اپوکسی

اعمال بند‌های با عرض دلخواه

در روش‌های سنتی اغلب بند‌ها را با دوغاب کردن مصالح پر می‌کردند که پس از خشک شدن اغلب بصورت پوسته پوسته و ترک ترک در می‌آمد، اما با توجه به پیشرفت مواد و فرمولاسیون محصولات جدید می‌توان کاشی‌ها و سرامیک‌ها را با بند 2 تا 20 میلیمتر بندکشی نمود و بندی یکدست، زیبا و مستحکم بدست آورد. این عرض بند حتی برای بندکشی آجرهای نما نیز مناسب قابل استفاده و مناسب است.

کاربرد در استخر، سونا و جکوزی

با توجه به پایداری و مقاومت بالای پودرهای بندکشی در برابر رطوبت و مواد پاک کننده و همچنین قابلیت کاربرد در محل هایی که بصورت مستقیم با آب در تماس هستند در داخل استخر‌ها گزینه مناسب و با توجه به ست شدن رنگ زیبایی خاصی به استخرها می‌دهد. همچنین با توجه به تحمل دمای بالا این محصولات در داخل سونا و جکوزی که با آب و رطوبت دما بالا در ارتباط هستند کاربرد دارند.

روش استفاده از پودر بندکشی

چگونگی استفاده از پودر بندکشی در مقالات قبلی توضیح داده شده است. استفاده  درست و گرفتن نتیجه بی نقص از پودر بندکشی به چند نکته مهم بستگی دارد که مهمترین آنها آماده سازی پودر بندکشی است. این آماده سازی زمان چندانی نمی‌گیرد و معمولاً برای هر بسته ۲۵ کیلوگرمی بین ۶ تا 7 لیتر آب لازم است که به مدت ۳ دقیقه باید هم زده شود. توجه به این نکته ضروری است که این پودرها خاصیت روان کنندگی و سیالیت دارند و هم زدن بیش از حد آن ممکن است در کیفیت کار نهایی تاثیر بگذارد.

روش استفاده از پودر بندکشی

قیمت پودر بندکشی

پودرهای بندکشی با توجه به درجه کیفیت و رنگ بندی آنها دارای قیمت‌های متفاوتی است. از آنجایی که برخی از این پودرها به صورت آماده ارائه می‌شود و برخی به شکل نیمه آماده پودری لازم است درباره قیمت آن حتما جستجو نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به بخش پودرهای ندکشی سایت کاشی لند از قیمت هریک از این محصولات آگاه شوید.

خرید اینترنتی پودر بندکشی

ایجاد تغییر و تحول در خانه گاهی به ساده ترین کارها مانند چسباندن کاشی و سرامیک‌های دکوراتیو به دیوار می‌تواند اتفاق بیفتد. در این مواقع خرید راحت و آسان می‌تواند انگیزه ای مضاعف برای تغییر و تحول  در شما ایجاد نماید. در نتیجه پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی انواع پودر بندکشی از سایت فروشگاهی کاشی لند است که تمامی نیازهای شما را در زمینه پودر بندکشی و اطلاعات لازم درباره آن رفع می‌نماید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند